A WeTransfer arra kérte Sir John Hegarty-t (a BBH reklámügynökség egykori alapítója, kreatívigazgatója, jelenleg pedig a The Garage Soho & The Business of Creativity vezére), hogy írja meg a kreatív szakma tízparancsolatát. A globális reklámszcénában központi szerepet betöltő szakember a LinkedIn-profilján osztotta meg a listát és a biztonság kedvéért plusz egy tanácsot is hozzátett.
Véleménye szerint ugyanis mindenkinek szüksége van egy kódexre, hiszen ez úgy funkcionálhat akár egy mankó. Hegarty elöljáróban hozzátette azt is, hogy ezek betartása tette lehetővé számára azt, hogy élete legjobb munkáit végezhesse, és reménykedik abban, hogy ezeknek a tapasztalatoknak a megosztásával másoknak is segíthet.
MIT TARTALMAZ A TÍZ JÓ TANÁCS?
Sir John Hegarty elsősorban arra akarja sarkallni a kreatívokat, hogy járjanak nyitott szemmel, inspirálódva a körülöttük lévőkből, hiszen a „mindennapi szépség mindenhol ott van, ami élteti a szellem kreatív oldalát″. Azt is kiemeli, hogy fontos a környezet pozitív szemlélése, hiszen csak így lehet hinni abban, hogy másokra hatni lehet, és ezzel a világ is mindig egy kicsit jobb irányba fordulhat, ugyanis „az energia és a lelkesedés ragályos”. A pontok között hangsúlyt kap a folyamatos tanulás szerepe is, véleménye szerint ugyanis a nagy gondolkodók mindig összegyűlnek, tanulnak egymástól, ezáltal folyamatosan inspirálódnak. Meglátása szerint az eszmék csodálata jóval lényegesebb, mint az embereké, mivel azokra mindig lehet számítani.
A fejlődéshez az egyén kemény munkájára is szükség van, ehhez pedig olvasni és tájékozódni kell: „olvass a tudományágadon kívül is, hogy váratlan előnyhöz juss.″ – írja Hegarty az egyik pontban. Azt is hozzáteszi, hogy az önfejlesztés egyik elengedhetetlen eleme, hogy az egóból fakadóan az egyéni meggyőződés és vélemény ne váljon önhittséggé, ugyanis állítása szerint nem szabad, hogy az önérzet túl mutasson az adott személyen.
Az aranytanács, ami a fejlődés egyik kulcsa lehet, az nem más, mint a kérdezés: „a gyerekek nyugtalanok és állandóan kérdezősködnek, így bővül a tudásuk. Ne féljetek feltenni szokatlan kérdést″ – olvasható a pontok között. A tudás bővítése mellé a kinyilatkozások okozta hatáskeltés is tudatos odafigyelést igényel: Hegarty erre vonatkozóan azt tanácsolja, hogy el kell fogadni az ellentétes állításokat egymás mellett, ugyanis „ez dramatizálja az üzenetet, és arra ösztönzi a hallgatóságot, hogy feltegye azt a kérdést, hogy miért?″
A tizenegyedik pont
A szakember az utolsók között a kreativitást hangsúlyozza, hiszen az önkifejezéshez ez jelentheti az Alphát és az Omegát. Véleménye szerint arra kell törekedni, hogy az egyén egy adott helyen minél sokszínűbben legyen jelen. Ennek a bölcsességnek a megfogadásában segít többek között a tizenegyedik ajándék tanács is, ami egyszerűen és lényegre törően azt mondja ki, hogy valójában „nincsenek szabályok″.
(Borítókép: Christian Alminana/Getty Images)