Gulyás János (borítóképünkön) a GroupM csoporthoz tartozó Wavemaker CEO, míg Mező László az EssenceMediacom magyarországi ügyvezető posztját töltötte be, távozásukról az MMonline számolt be. A portálnak a GroupM részéről megerősítették a hírt, és azt is közölték, hogy a közös megegyezéssel távozó vezetők feladatait Pajor Attila, a GroupM COO-ja vette át.
Majdnem 11 év után lezárul az utam az EssenceMediacom-nál. Hihetetlenül büszke vagyok arra, amit ez idő alatt közösen felépítettünk – egy erős csapatot, bátor ötleteket és valódi eredményeket Magyarországon és a CEE régióban. Hálás vagyok mindazoknak, akikkel együtt dolgozhattam, és azoknak is, akik végig támogattak ezen az úton
– írta a hír kapcsán LinkedIn oldalán Mező László.
Külön köszönöm a nagyszerű ügyfeleknek a bizalmat, valamint a sok segítséget és együttműködést a médiatulajdonosok, kutatócégek, szakmai szövetségek és minden egyéb partner részéről is. Sok sikert kívánok az új vezetésnek – biztos vagyok benne, hogy sikeresen továbbviszik a céget, és új szintre emelik azt. A változás sosem könnyű, de néha pontosan ez kell ahhoz, hogy egy fejezet méltó módon lezáruljon, és elkezdődhessen valami új. Köszönöm mindenkinek, aki ennek a történetnek a része volt – és igen, jelentkezni fogok, ha eljön az ideje a folytatásnak
– tette hozzá.
A két magyarországi ügynökségi vezető távozása azzal függhet össze, hogy a GroupM anyavállalata, a WPP a gazdasági helyzet változásaira reagálva globális szintű átalakításra készül. Ennek keretében a vállalat médiaügynökségeit összefogó GroupM márkát átnevezik WPP Media-ra – értesült az Adweek, a WPP azonban nem kommentálta ezt.
Az Ad Age eközben arról írt, hogy az átmárkázási folyamat keretében, az önálló médiaügynökségi csapatok konszolidációja miatt elbocsátások várhatók. A WPP egyelőre ezzel kapcsolatban sem kívánt nyilatkozni. Emlékezetes, hogy idén januárban már történt egy átalakítás a GroupM vezetői struktúrájában. Ekkor megszüntették az egyes ügynökségek globális vezérigazgatói pozícióit, majd a McKinsey & Company munkatársát, Emily Del Grecót nevezték ki COO-nak. A jelenlegi gazdasági és iparági helyzet változásaira reagálva nem kizárt, hogy más vállalatok is hasonló lépéseket tesznek a közeljövőben.
Update:
A GroupM a MediaFuture kérdésére megerősítette, hogy Gulyás János és Mező László közös megegyezéssel távoznak a Wavemaker, valamint az EssenceMediacom éléről. Feladataikat Pajor Attila, a GroupM COO-ja vette át.
Jánosnak és Lacinak nagyon sokat köszönhetünk. Rendkívül hálásak vagyunk azért, amit az elmúlt másfél évtizedben az ügynökségeinkért, a GroupM-ért és a szakma fejlődéséért tettek. Az előttünk álló feladat nem könnyű, a marketingkommunikációs iparág változóban van, és számos kihívással küzd. A GroupM-ben azonban olyan nagyszerű kollégákkal dolgozhatunk, akikkel eddig minden előttünk álló kihívást legyőztünk, és minden fontos lehetőséget sikerrel ragadtunk meg, és ezután is ebben bízunk. A kihívások mellett ez egy izgalmas tanulási folyamat lesz, amelyből erősebben jövünk ki együtt
– közölte Pajor Attila.
Mindkettőjüknek nagyon hálásak vagyunk az elmúlt sok év eredményeiért. Köszönjük Jánosnak és Lászlónak, hogy az ügyfelek és kollégáink számára is nagyra értékelt, piacvezető ügynökségeket segítettek felépíteni. Személyükben rendkívül elismert, nagyrabecsült vezetőktől veszünk most búcsút. János vezetése alatt a Wavemaker Magyarország legnagyobb versenypiaci ügynöksége lett, számos társadalmi ügy mellé állt oda, és több mint 150 díjat nyert, ő maga pedig két cikluson át az MRSZ elnökeként segítette a szakma fejlődését. László nemcsak Magyarországon tette az EssenceMediacomot a második legnagyobb médiaügynökséggé, hanem a számunkra oly fontos régiós együttműködésért és stratégiai együttgondolkodásért is sokat tett CEE Leadként, nemcsak az EssenceMediacom hálózatában, hanem GroupM szinten. Köszönjük a munkájukat, sok sikert, és jó egészséget kívánunk mindkettőjüknek! Attila személyében pedig egy rendkívül nagy piaci rálátású ügynökségi vezetőről beszélünk, aki két évtizede dolgozik a GroupM cégcsoportban, és nemcsak a GroupM-et, hanem a teljes médiapiacot kívülről-belülről ismeri. Biztos vagyok benne, hogy vezetésével a magyar GroupM sikerrel valósítja meg a globális és regionális stratégiát, ügyfeleinknek magas minőségű szolgáltatást, kollégáinknak pedig izgalmas szakmai feladatokat biztosítva
– mondta el Izabela Albrychiewicz, a GroupM CEE régiójának CEO-ja.