Az együttműködés részeként az RTL Magyarország bevezette a smartx-ot – a smartclip holisztikus, teljes körű ad-server és SSP (supply-side platform) megoldását. Ez a technológia lehetővé teszi az RTL Magyarország számára, hogy összekapcsolja a lineáris és digitális televízió világát, innovatív, adatvédelmi szempontból biztonságos hirdetési megoldásokat kínálva saját inventory-jában.
Az integráció révén az RTL Magyarország hatékonyabb és korszerűbb hirdetési megoldásokat biztosíthat ügyfelei számára, miközben a smartclip tovább erősíti pozícióját az európai adtech piacon. Az első kampányok már elindultak az RTL+ és az rtl.hu platformokon, és az átállás a smartx rendszerre április 1-jén teljesen lezárul, zökkenőmentes és hatékony migrációt eredményezve.
Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott:
2025-ben az a célunk, hogy új korszakot nyissunk az RTL Magyarország számára a nagyképernyős hirdetések világában. A digitális hirdetések precizitását hozzuk el a nagy képernyőre, új dimenziókat nyitva partnereink számára. A Connected TV környezetben ötvözzük a lineáris televízió és a digitális hirdetések bevált erősségeit. Az RTL+ streaming platformon az év második felében egy új előfizetéses verziót indítunk, ahol már Partnereink kampányai is megjelennek. Ehhez az exkluzív hirdetési lehetőséghez bevezetjük a smartclipet, az RTL Csoport hirdetéskiszolgáló rendszerét. Ez mérföldkő számunkra, hiszen mostantól ugyanazt a rendszert használjuk, amely naponta több százmillió európai nézőt szolgál ki.
Thomas Servatius, a smartclip társ-vezérigazgatója hozzátette:
A smartx integrációjával az RTL Magyarország egy jövőbiztos hirdetéskiszolgáló megoldáshoz jutott, amely növeli a hatékonyságot, maximalizálja a bevételi potenciált, és zökkenőmentes hirdetési élményt biztosít minden képernyőn. Örömmel támogatjuk az RTL Magyarországot abban, hogy új hirdetési lehetőségeket nyisson meg, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az európai műsorszolgáltatókat élvonalbeli technológiákkal lássuk el. Ez a partnerség jelentős lépést jelent a közép-európai jelenlétünk bővítésében, és tovább erősíti a smartclip pozícióját, mint vezető adtech szolgáltató az egész kontinensen.
Az RTL Magyarország közleménye szerint ez a partnerség támogatja az RTL Group stratégiáját, amely az együttműködések és szövetségek építésére összpontosít az európai növekedés felgyorsítása érdekében. Egyben hangsúlyozza mindkét vállalat elkötelezettségét az iránt, hogy a lehető legjobb nézői élményt nyújtsák, és a hirdetők számára prémium elhelyezési lehetőségeket kínáljanak, amelyeket kizárólag adatvédelmi szempontból biztonságos, márkabiztos és korszerű technológiával lehet teljes mértékben megvalósítani.
A smartclip-ről
A smartclip az RTL Group adtech fejlesztési részlege. Saját fejlesztésű hirdetéstechnológiai megoldásait kifejezetten az európai műsorszolgáltatók és kiadók igényeire szabták, lehetővé téve a médiatulajdonosok számára az intelligensebb monetizációs stratégiák megvalósítását. Innovatív hirdetési élményeket kínál az in-stream, out-stream, addressable TV, connected TV, audio és gaming területén, így biztosítva a márkák számára az eszközök közötti, egységes történetmesélési lehetőséget. A smartclip központja Hamburgban található, de saját irodákkal rendelkezik Berlinben, Münchenben, Düsseldorfban, Kölnben, Güterslohban, Amszterdamban és Párizsban.