Jelentős átrendeződést hozott az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői toplistája, amelyen a Jabil Circuit vezérigazgatója, Kékesi Sándor szerezte meg az első helyet, egy év alatt megduplázva a követőtáborát.

Az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyéből két olyan felsővezető is a top 5-be került, akik egy éve még az első lépéseket tették a LinkedIn-en. Idén készült el az első régiós toplista, amelyet viszont a cseh vezetők taroltak le. A legnagyobb cégek között az öt legnagyobb követőtáborral rendelkező felsővezetőből négy cseh. A regionális rangsort az Uniomediát is magába foglaló Rothman&Roman csoport állította össze.

Az amerikai Jabil Circuit magyarországi vezérigazgatója, Kékesi Sándor a követőtáborát megduplázva előzte meg az Uniomedia LinkedIn toplistáját évek óta vezető Keszte Róbertet, a Continentál első emberét. De idén nem ez az egyetlen változás az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyében. Jelasity Radován, az Erste vezérigazgatója, és Szászi István, a Robert Bosch cégcsoport első embere úgy került a top 5 cégvezető közé, hogy előbbi egy éve még csupán 256, utóbbi pedig mindössze 1 fős követőtáborral rendelkezett.

Kékesi Sándor 9434 követővel áll idén az első helyen. A Continental országigazgatója, Keszte Róbert 6780 követővel lett második idén, ami szintén húsz százalékos követőszám-bővülés egy év alatt.

A LinkedIn töretlenül növekvő népszerűségét az üzleti kommunikációban jól mutatja, hogy a tavalyi harmadik, Heiszler Gabriella, a Spar vezetője 29 százalékos követőszám-gyarapodással is csupán az ötödik helyet szerezte meg idén.

A felsővezetői profilok népszerűsége azt demonstrálja, hogy mennyire értékes kommunikációs csatornává vált mára a LinkedIn. Növekedésre pedig még bőven van tér, amit az idén először elkészült regionális LinkedIn felsővezetői toplista pontosan megmutat. A Rothman&Roman nemzetközi kommunikációs ügynökség által az Uniomedia közreműködésével összeállított rangsor a cseh felsővezetők elsőségét hozta. Közép-Kelet-Európa legnagyobb vállalatainak felsővezetői között 2023-ban a Skoda vezérigazgatója szerezte meg az első helyet több mint 46 ezres követőtáborral. A top 5-ben rajta kívül a KAUFLAND ROMANIA felsővezetője mellett további három cseh cég első embere kapott helyet. Reakciószám alapján az első öt topvezetőből kettő cseh, kettő szlovák, egy pedig román vállalatot vezet.

A nagyvállalati felsővetőknek ma már mintegy kétharmada aktív a LinkedIn-en. A platform népszerűségét jól jelzi, hogy a kiváltott interakciók számában még a követőszám terén megfigyeltnél is erőteljesebb a növekedés. A CEO-k (azaz a vezérigazgatók) és a HR-vezetők posztjai 20-30, míg a kommunikációs vezetőkéi átlagosan 50 százalékkal több reakciót váltottak ki idén, mint tavaly.

A magyar CEO-k közül a legtöbb interakciót kiváltó vezetők toplistáján idén is Keszte Róbert (Continental) végzett az első helyen. Rajta kívül Rékasi Tibor (Telekom), Solti Andrea (Shell), Heiszler Gabriella (Spar) és Kékesi Sándor (Jabil) került a top 5-be.

Marketing és kommunikáció: Szabó Béla idén is az élen

A marketing- és kommunikációs vezetők sorrendje egyetlen lényegi ponton módosult: Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezetője leszorította az ötödik helyről Kutas Istvánt, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatóját. A követőszám szerinti listát továbbra is Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója vezeti – 2024-ben 21 százalékkal növelve táborát –, ahogy eddig minden évben. Őt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója, és Bodó Teodóra, a Robert Bosch cégcsoport kommunikációs igazgatója követi.

A kommunikációs és marketingszakemberek számára az engagement (elköteleződés) is kiemelten fontos mutató, hiszen ez jelzi a legpontosabban, mekkora aktivitást tudnak kelteni tartalmaikkal. Ebben a kategóriában Radó Andrást az erstés Blaumann Debóra és az OTP-s Gáspár Bence követi, de a top 5-ben van a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, Bánhegyi Zsófia, és a MOL marketingigazgatója, Pantl Péter is.

HR-vezetők: dominál a Continental

A tavalyi nyertes, Friedl Zsuzsa a nemzetközi karrierlépése miatt már nincs a HR-vezetők követőszám szerinti listáján, ahol így Kalmár Ákos, a Continental HR vezetője lépett az első helyre. Őt Kósa Barbara (Harman Becker), Solti Andrea (Shell), Varga István Árpád (Vertis) és Gazdag András (Schaeffler) követi. Az engagement szerinti rangsorban új szereplőként került a lista élére Tóth Zsuzsa, a Telekom HR-vezetője, akit Solti Andrea (Shell) követ. Szintén új szereplő az ötös listán Bán Zoltán (MOL), aki rögtön a harmadik helyen landolt. A negyedik helyre a már említett Kalmár Ákos (Continental) futott be, a top 5 ötödik helyezettje pedig szintén egy új szereplő, Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR vezetője lett.

Pénzügyi vezetők: Wizz Air-siker

Idén immár másodízben vizsgálta az Uniomedia kutatása a pénzügyi vezetők LinkedIn-aktivitását és eredményességét. Követőszám szerint az első helyen Ian Malin, a Wizz Air CFO-ja, a másodikon pedig Daria Dodonova, a Telekom pénzügyi vezérhelyettese végzett – utóbbi a tavalyi negyedik helyről lépett kettőt előre. Új szereplő a listán Felsmann Balázs (Hungaropharma) és Matteo Consalvi (Unicredit), de bekerült a top 5-be Székely Ákos (MOL) is. Az engagementeket nézve Daria Dodonova (Telekom), Matteo Consalvi (Unicredit), Felsmann Balázs (Hungaropharma), Achim Grewe (Audi Hungária) és Silke Janz (Penny) a sorrend a pénzügyesek között.

A hazai LinkedIn-közösségben továbbra is találni olyan felsővezetőket, akik a top 50 vállalat vezetőinél is hatékonyabb jelenléttel rendelkeznek. A kiemelkedően teljesítők közé tartozik például Joó István, a Külgazdasági- és Külügyminisztérium alatt működő HIPA – Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, aki tavaly 9339 követővel az egyik legszélesebb táború vezető volt, idénre pedig ezt a kimagasló számot is megduplázva 18 ezer fölé növelte a követői számát. De látványos Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatójának eredménye is, aki 13 ezer követőről húszezer fölé bővítette a táborát.

A vizsgált ötven nagyvállalat az Opten céginformációs szolgáltató legfrissebb, 2023-as árbevétel alapú listájából került ki, emellett a kommunikációs ügynökség bevonta az elemzésbe a magyarországi kereskedelmi bankok vezetőit is. A kutatásban szereplő vállalatok vezérigazgatói összesen 61 ezer, a HR-vezetők 73 ezer, a kommunikációs és marketingvezetők pedig 52 ezer követőt tudhatnak magukénak. A pénzügyi vezetők összesített követőtábora egyelőre 30 ezer alatt van.

„2024 a masszív növekedések éve volt a felsővezetők LinkedIn-közösségében. Az adatok azt mutatják, hogy az online közösségépítés egyre fontosabbá válik a vállalatvezetés legfelsőbb szintjén is. Egyértelmű számunkra, hogy e mögött nemcsak kommunikációs- és presztízsszempontok állnak, hanem egyre tudatosabb üzleti megfontolások is. Szakmai siker és fontos információforrás számunkra, hogy idén cseh partnerünk, a KNKTR is bekapcsolódott a vizsgálatba, lehetővé téve a regionális összehasonlítást”

– foglalta össze a kutatás legfontosabb tapasztalatait Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója, a Rothman and Roman cégcsoport stratégiai igazgatója.

2024-ben első ízben állított össze regionális nagyvállalati toplistát a Rothman&Roman (Uniomedia anyavállalata) azt követően, hogy az elmúlt három évben az Uniomedia elkészítette a legnagyobb magyar cégeknél dolgozó felsővezetők LinkedIn-profiljának elemzését. A kelet-közép-európai nagyvállalat-vezetők helyi elemzésében az Uniomedia mellett a cseh KNKTR is részt vett, hogy kiderüljön, melyik országban milyen aktívan használják a szakmai platformot üzleti- és kommunikációs célra a gazdaság legfontosabb szereplői. Az adatok egyértelműen a LinkedIn vezetői kommunikációban, vállalati és munkáltatói márkaépítésben, illetve a belső kommunikációban betöltött szerepének erőteljes felértékelődését jelzik.

Csaknem ötször annyi követője van a legnagyobb követőtáborral rendelkező cseh Klaus Zellmernek (Skoda), mint a Magyarországon legjobbnak számító Kékesi Sándornak1 (Jabil), ami még akkor is óriási előny, ha tudjuk: az autóipar sokkal szélesebb körű érdeklődésre tarthat számot, mint az elektronikai termékek gyártása. Ami a vezetők posztjai által kiváltott reakciókat illeti, itt az élen járók sokkal kevésbé húztak el a többiektől, és összességében sincsenek olyan nagy különbségek, mint a követőszámok alapján. Épp ezért fontos, hogy a LinkedIn-kutatás nem kizárólag a követőszámokat, de a kiváltott reakciókat és ezek követőszám-arányát is vizsgálta.

„Azért készítettük el idén először regionálisan is ezt a listát, mert pont az az egyik ereje egy ilyen globális platformnak, mint a LinkedIn, hogy a vezetők egy nemzetközi közegben kommunikálnak, és az üzeneteik eljuthatnak olyanokhoz is, akikkel a valóságban nem találkoznak. Ugyanez igaz a munkavállalókra is: ma már mindannyian országhatárokon átívelően követjük a szakmánk újdonságit és kiemelkedő alakjait. Sok változás történt a hazai listán, és bár sajnálom, hogy jelenleg még nem szerepel magyar vezető a regionális toplistán, biztos vagyok benne, hogy egy-két éven belül ez meg fog változni. Az a tapasztalat, hogy tudatos és folyamatos kontent-stratégiával ugrásszerű növekedést lehet elérni mind követőszámban, mind pedig reakciókban, viszonylag rövid idő alatt is”

– mondta a Balatoni Zsófia, a Rothman and Roman stratégiai igazgatója és az Uniomedia alapítója.

"Csehországban a vezérigazgatók és a pénzügyi igazgatók vannak a leginkább tisztában a személyes márkaépítés fontosságával. A listán szereplő felsővezetők több mint fele publikál a LinkedIn-en, és 40 százalékuk rendszeresen tesz közzé tartalmakat. Ezzel szemben a marketingvezetők önreprezentációjára igaz a mondás: a suszternek lyukas a cipője. Szinte mindegyiküknek van saját fiókja, ám nagyon kevesen aktívak közülük. Alig egyharmaduk tett közzé több mint öt bejegyzést az elmúlt évben"

– kommentálta a kutatás cseh eredményeit Michal Marek, a Konektor social media vezetője.

Címkék