Az Indamedia csoport frissen bejelentett szervezeti átalakításának részeként a We Love Budapest, a We Love Balaton és az Inda Press Kiadó mellett most már az Economx gazdasági site kiadásáért is Tamasi Szilvia felel ügyvezető igazgatóként. A MediaFuture ennek apropóján készített vele interjút.

Tamasi Szilvia célja a gazdasági portál megújítása, hasonló fejlődést célozva, mint amit az elmúlt három évben a We Love branddel sikerült elérnie. Interjúnkban többek között arról is beszélt, hogy szeretne nagyobb hangsúlyt helyezni a fiatalabb célcsoportok megszólítására, valamint a már megkezdett rendezvényes vonal további fejlesztésére.

Milyen terveid vannak az Economx-szal?

Az Economx fontos kiadványa a cégcsoportnak, erős munkatársakkal, sok benne rejlő lehetőséggel.

Az elsődleges terv a látogatottság növelése, szeretném elvinni a portált egy kicsit magazinosabb irányba, nagyobb tered adva a közérthető gazdasági híreknek. A cél, hogy közérthető módon kommunikáljunk többek közt az inflációról, a kriptovalutáról, a nyugdíjról vagy az aktuális startupokról. Nyitni tervezünk a külpolitika felé is, kifejezetten a trendekre kapcsolódva.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a magyar hírfogyasztók egyik fő érdeklődési területe az időjárás témája, ez is egy olyan terület, aminek bizonyos vonatkozásai érdekesek lehetnek számunkra, hiszen erős összefüggés van az időjárás, a felmelegedés és a gazdasági helyzet között. Tehát mind a célközönséget, mind a tematikát bővíteném.

Célunk továbbá a szakmai tartalmak mélyítése, a klasszikus gazdasági elemzések számának növelése. A magazin struktúrájának és tartalmi részének fejlesztése természetesen a főszerkesztővel közös munka során valósul meg.

Fontos feladatom a márka ismertségének növelése, hogy az Economx hosszú távon is hivatkozási pont legyen a gazdasági szférában. Fantasztikus rendezvényeink vannak, úgy mint a Macronomx Meetup, a Money Talks és az AI Summit. Szeretnék még szorosabb kapcsolatot kialakítani a szerkesztőség és a rendezvények között, illetve az utóbbiak nívóját tovább emelni. Az AI Summit például egy nagyon ismert, nívós esemény, immár harmadik éve fut, de úgy érzem, további lehetőségeket is tartogat a márka számára. Szeretnénk lehetőséget adni, hogy a résztvevők valamilyen formában beleláthassanak a szerkesztőség életébe, legyenek helyszíni interjúk és más extra aktivitások. Terveink szerint ez idén ősszel már érvényesülni fog.

A rendezvényeket megnyitjuk a fiatalok előtt, az AI Summitra meghívunk 100 hallgatót, ami óriási érték számukra.

Szerinted hogyan tudja megszólítani a Z generációt egy gazdasági portál?

A 18-19 évesek számára is vannak érdekes gazdasági, makroökonómiai témák, mint a startupok világa vagy a kriptovaluta. Sőt, sok esetben már a 14 évesek jobban értenek bizonyos témákhoz, mint az idősebbek.

A főszerkesztői pozícióra kiírt pályázat során Ilku Miklós bizonyult a legmeggyőzőbbnek. Miért?

Olyan emberrel szerettem volna együtt dolgozni, akinek komoly tapasztalata van a szerkesztőségi munkában, motivált és jól ismeri a szakmát. Ilku Miklós korábban főszerkesztő-helyettes volt az Indexnél, egyébként is ismerem a munkásságát, tudom, hogyan dolgozik, és azt gondolom, kiváló csapatot fogunk alkotni.

Eredetileg politológusként végeztél, hogyan érkeztél az Indamediához?

Szerteágazó utam volt, először a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban a gyerekbarát igazságszolgáltatással foglalkoztam projektkoordinátorként. Azután a Külgazdasági és Külügyminisztérium sajtóreferenseként is dolgoztam, onnan mentem a Libri Könyvkereskedelmi Kft.-hez immár marketingkoordinátorként, majd brand managerként. Ott kezdődött el a marketinges vonal, később a MOL Limo sales- és marketingigazgatója lettem. .

Három éve csatlakoztam az Indamediához, a We Love oldalak ügyvezetőjeként, majd megbíztak az Inda Press Kiadó vezetésével is.

Közben befejeztem az ELTE GTK-n a Master of Business Administration szakot – ez tökéletesen illik ahhoz, amivel nap mint nap foglalkozom, a világon a legmagasabbra értékelt üzleti diplomák egyike. A tananyag a menedzsmenttől a pénzügyeken, a marketingen át a nemzetközi gazdasági kérdésekig terjed.

Az elmúlt három év alatt milyen eredményeket értél el a We Love branddel?

Sikerült növelni a látogatószámot, napi hat-hétezer főről 30-40 ezerre, de volt már 90 ezres napunk is. Ennek oka nyilván az is, hogy kikerültünk az Index nyitóoldalára: a márkák összekapcsolása, együttműködése stratégiai jelentőséggel bír a mai információs zajban.

Az emberek figyelme változik, egyre kevesebbet olvasnak, inkább gyors, vizuális impulzusokat keresnek. Tehát ha már elkapunk egy érdeklődő olvasót, akkor utat kell építenünk ahhoz, hogy velünk maradjon, akár úgy, hogy a cégcsoporton belül egy másik kiadványnál talál érdekes tartalmat.

A sales folyamatainkat sikerült professzionális szintre vinni úgy, hogy a márka is meg tudjon maradni, illetve az ügyfelek is megtaláljanak minket. A szerkesztőségi csapatoknagyon jól felálltak, három kis divízióként dolgoznak együtt.

Erősödött a TikTokunk, és felfuttattuk a Pesten innen, Budán túl című podcastünket.

Van egy erős hírlevélbázisunk is, tehát tartalmi szinten abszolút sikerült megújulni. Fejlesztettük a Programok aloldalt, már ez a leglátogatottabb rovatunk, de azért a gasztronómiai vonal is erős maradt, ezt most bővítjük egy videósorozattal.

Hamarosan megjelenik egy új kiadványunk, egy hétszáz oldalas kerülethatározó, amelyben minden kerületet bemutatunk, a történetét, a látnivalóit és főképpen azt, miért is jó ott élni. Most készülünk egy kaparós programposzterrel is, egyfajta bakancslistával családoknak, randizáshoz. Tehát termékportfóliót bővítünk.

Úgy tűnik, a tartalomgyártás nem elég egy kiadvány fenntartásához. mire törekedtek az új termékek fejlesztésekor?

Igen, a klasszikus újságírás világából abszolút ki kell lépni, a tartalmat ezer irányba bővíteni. Én úgy látom, hogy a We Love brandnél ez az élményekről szól, ami erősíti is a márkahűséget, az Economx esetében pedig a szakmaiságról.

Reiber Gabriella, az Indamedia új magazinportfólió-igazgatója egy olyan szakmai műhelyt hozott létre, amely alapján a cégcsoport bevezette új szervezeti modelljét. Interjúnkban az átalakításról, illetve az online magazinok jövőjéről is kérdeztük.

A We love Dogznak nemcsak podcastje, fesztiválja, konferenciája és falkasétái vannak, hanem megjelent első kötete is. A márka életútját és legfontosabb értékeit interjúnkban Ziegler Gáborral, az Indamedia társtulajdonos-vezérigazgatójával tekintettük át.