A Facebook, az Instagram és a Threads AI tartalmai mellett más vállatok képeit is vizsgálja a Meta, így a jövőben ezek is címkéket kapnak.

A Meta február 6-án jelentette be, hogy platformjaikon az összes – nálunk még nem elérhető – Meta AI képalkotó eszközével készített illusztráció külön jelzést kap, mivel enélkül a felhasználók könnyebben átverhetőek. 

A vállalat igyekszik kiszűrni

azokat az embereket és szervezeteket, akik mások megtévesztésére törekszenek

– mondta Nick Clegg, a globális ügyekért felelős elnök.

A Meta Imagined with AI címkével látja el a mesterséges intelligencia által generált képeit. Ezt úgy teszi, hogy a kreálmányok már tartalmaznak metaadatokat és láthatatlan vízjeleket. Ezáltal más oldalak számára is jelzik, hogy a képet az AI hozta létre.

A vállalat nem elégszik meg ennyivel

Nick Clegg kedden egy blogbejegyzésben bejelentette, hogy a Meta azon dolgozik, hogy a riválisok eszközeivel készített AI-generált képek is kapjanak megkülönböztető jelzést. A Meta célja, hogy akkor is azonosítani tudja a mesterséges intelligencia alkotta képeket, ha azokat más vállaltok AI-képgenerátoraival alkották. A Meta jelenleg az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney, a Shutterstock és a Google-t birtokló Alphabet vállalatok képtartalmait vonja a vizsgálat alá – írta a The Guardian.

Clegg továbbá azt is elmondta, hogy a fejlesztés folyamatban van, így a címkéket az elkövetkező hónapokban az összes nyelvre elérhetővé teszik. Hozzátette azt is, hogy ezek a címkék csak a képekre vonatkoznak. Az AI generálta videók és hangok jelölés nélkül maradnak, mivel ezeket a más cégektől származó anyagokat még nem képes felismerni a rendszerük. A vállalat azonban a felhasználók számára lehetővé tenné, hogy a posztolás során címkékkel lássák el ezeket a tartalmat.

A Meta ezzel párhuzamosan egy olyan technológiai fejlesztésen is munkálkodik, amely automatikusan észleli a mesterséges intelligencia által generált dolgokat, még akkor is, ha az nem rendelkezik láthatatlan jelölőkkel, vagy csak eltávolították azokat.

Az emberi és a mesterségesen előállított tartalmak közötti különbség egyre inkább elmosódik, így az emberek tudni akarják, hol húzódik a határ a kettő között. Sok ember életében először találkozik mesterséges intelligencia által generált anyagokkal, ezért fontos, hogy segítsük őket, hogy tisztában legyenek azzal, ha az általuk látott tartalmat a mesterséges intelligencia segítségével hozták létre 

– indokolta Clegg, hogy a vállalat miért érezte szükségét az új fejlesztésnek.

(Borítókép: Meta)

Cimkék