A segélykoncert az Ismerős Arcok zenekar kezdeményezésére, az Ökumenikus Segélyszervezet közreműködésével és a Szerencsejáték Zrt. támogatásával valósul meg.
Cselekvő szolidaritásra van szükség
Mint ahogy az a médiában már elterjedt, a Székelyföldet ért esőzések a parajdi sóbányánál óriási károkat okoztak, több száz család veszítette el munkahelyét, sokaknak veszélybe került a megélhetése és az otthona. A május végi esőzések miatt egész Székelyföldön patakok és folyók léptek ki a medrükből, ami számos további településen tette lakhatatlanná az ott élők otthonát. Különösen érintett Parajdon kívül a Háromszék régió. A koncertjegyek eladásából származó bevételt főképp az ezeken a területeken élő, nehéz helyzetbe került családok megsegítésre fordítják, de a kezdeményezés egész Székelyföldnek szól.
Az adománygyűjtést az Ökumenikus Segélyszervezet koordinálja, amely az elmúlt időszakban már több tonna segélyszállítmányt küldött a térségbe. Gáncs Kristóf ügyvezető igazgató azonban jelezte, leginkább pénzadományra van szükség a bajbajutott családok újrakezdésének segítéséhez. Hozzátette:
a legfontosabb most a cselekvő szolidaritás, hogy tettekben is kifejezzük együttérzésünket.
Különböző műfajok és generációk
A Máté Péter-díjas Ismerős Arcok zenekar a kialakult helyzet enyhítésére Könnyek a vízben címmel hívta életre a jótékonysági koncertet, amelyhez mintegy harminc magyar előadó, illetve együttes csatlakozott, különböző generációk, műfajok, stílusok képviselői, mint a Magna Cum Laude, Curtis, Radics Gigi, a Hooligans, az Edda Művek, a Csík zenekar, Veréb Tamás, a Budapest Ragtime Band, a P. Mobil, a Beatrice vagy a Kelemen Kabátban.
Nyerges Attila, az Ismerős Arcok zenekar frontembere kiemelte:
Parajd tragédiája minden magyart megérint, ezért kell egy emberként összefognunk és segítenünk azokat, akik a katasztrófában elvesztették a megélhetésüket és a jövőjüket. Az összefogással a pénzadomány mellett az a célunk, hogy az érintettek visszakaphassák a reményt, hogy ismét lesz otthonuk és munkájuk.
Az adományok gyűjtését és rászorulókhoz való eljuttatását a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet vállalta. A kialakult helyzet enyhítésében a nemzeti lottótársaság is részt vállal támogatóként, a Puskás Szoborparkban több helyszínen értékesítenek majd, és az ebből befolyt teljes összeget szintén Parajd és a többi árvíz sújtotta település kapja meg.

A nemzeti lottótársaság mindig is elkötelezett volt abban, hogy támogassa a nehéz helyzetbe került embereket. Az elmúlt években, évtizedekben számtalan alkalommal bizonyította ezt, legutóbb tavaly a dunai árvíz idején nyújtott kiemelt segítséget a rászorulóknak. A Székelyföldön kialakult helyzet mindannyiunk számára szomorú. Biztos vagyok abban, hogy ennek az összefogásnak a révén új fejezet nyílhat az érintett települések lakóinak életében
– mondta el Guller Zoltán, a vállalat elnök-vezérigazgatója.
Társadalmi felelősségvállalás a cégek életében
A jótékonyság nem csupán társadalmi küldetés – az olyan kezdeményezések, mint egy segélykoncert, nemcsak anyagi segítséget nyújtanak, de erősítik a márkát és építik a közösséget is. Ha a szavakon túl valódi tettekben nyilvánítja ki társadalmi felelősségvállalását egy cég, a fogyasztók számára hitelesebbé válik, ami növeli a márka ismertségét és presztizsét. Különösen a fiatalok érzékenyek erre.
Egy közös adománygyűjtés organikus médiafigyelmet is generál a márka számára. A résztvevők ezenkívül egy közösségi élményt élnek meg, amikor összefognak és együtt segítenek, ezáltal is növekszik a kötődés, illetve maga a segítségnyújtás is pozitív érzelmeket ébreszt a jótékonykodóban, és az élmény összekapcsolódik a támogató céggel.
Világszinten egyre nagyobb jelentősége van az ügyvezérelt márkaépítésnek, hogy egy brand ne csak termékeket vagy szolgáltatásokat kínáljon, hanem magasabb szintű társadalmi értéket is képviseljen. Olyannyira, hogy ez akár a márkák közötti választást is döntően befolyásolja.