Az idei Női labdarúgó-Európa-bajnokságot július 2. és július 27. között rendezik, a BBC pedig egy pörgős szpotot készített az eseményhez.

A BBC egy pörgős zeneszámra készített szpotot, amelyben a híres női futballisták gyurmaemberként szelik a gyepet, ezzel hirdetve a Női labdarúgó-Európa-bajnokságot.

Elfogultsággal nem lehet vádolni a brit műsorszolgáltatót, hiszen az angol kapus Lucy Bronze védése mellett olyan jeleneteket is bemutatnak, mint a spanyol Aitana Bonmatí cselei, vagy a walesi Jess Fishlock sprintje, nem beszélve a német kapus, Ann-Katrin Berger tökéletesen védett kapujáról. A svájci vidéken játszódó jelenetsor közben ráadásul egy kecske is feltűnik – mindehhez pedig a Yeah Yeah Yeahs-től a Heads Will Roll adja meg a ritmust.

Names Will Be Made nevet viselő kampány céljául azt tűzték ki, hogy a női játékosokat és egyéniségeket bemutassák a közönségnek, akik a bajnokság után emlékezni fognak a tehetségekre – éppen ezért emelték ki a legismertebb sztárokat, akiktől a nézők is sokat várnak majd.

Reméljük, hogy segíthetünk áthidalni a nemek közötti szakadékot. Ahelyett, hogy nagyon komoly megközelítést alkalmaznánk, inkább a női sztárokat szerettük volna olyan magabiztosan és játékosan támogatni, mint ahogy a férfiak játékát szokás

– mondta a stúdió kreatívigazgatója, Jess Oudot

A tévében, rádióban, közösségi oldalakon és kültéri helyszíneken megjelenő Names Will Be Made nevű reklám egy szélesebb márkakampány része, amelynek célja, hogy a rajongókat a játékosok támogatására ösztönözze és megünnepelje a női sport fontos pillanatait.

A női focimeccsek egyre népszerűbbek, egyes elemzések szerint a 2029-es Női labdarúgó-Európa-bajnokságot már világszerte 800 milliónál is többen követik majd, ami nem tűnik elérhetetlennek, hiszen a 2019-es női Női labdarúgó-világbajnokságot 1,12 milliárdan, míg a 2023-asat már több mint 2 milliárdan nézték.