A Coca-Cola HBC Magyarország Caffè Vergnano márkájával 2025 júniusától új szintre emeli a hazai kávézókultúra fejlesztését: a Women in Coffee program debütálásával egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít társadalmi érzékenyítő, szemléletformáló kampányt. A program kiemelt célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése is. A vállalat az elmúlt években a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) szektorban a TOP 3 szereplő közé került a hazai kávépiacon – olvasható a Coca-Cola HBC Magyarország közleményében.
A Caffè Vergnano prémium olasz kávémárkát kizárólagosan forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország anyacége 2021 októberében vásárolt 30%-os részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban, és 2022 januárja óta forgalmazza Magyarországon a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékeit. A vállalat az elmúlt két évben megduplázta vendéglátó partnereinek számát, így mára 550 egységgel büszkélkedhet, a szektorban értékesített volumen pedig 2024 év végéig 55%-kal haladta meg a megelőző év mutatóit.
A Coca-Cola HBC Magyarország az elmúlt években komoly erőforrásokat fektetett a hazai kávékultúra fejlesztésébe, ennek keretében pedig abba, hogy vendéglátóipari partnereit megtanítsa a magas minőségű kávék készítésére. 2020 óta a vállalat több mint 3000 képzési órát fordított vevői szakmai képzésébe, illetve partnerei több mint 4000 alkalmazottjának nyújtott professzionális barista tréninget. A Coca-Cola HBC Magyarország komplex szolgáltatást nyújt vevőpartnerei számára: prémium kategóriás kávégépeket, őrlőket, logózott csészéket, poharakat és a vendégek kiszolgálásához kapcsolódó egyéb eszközöket kínál. Emellett marketing támogatást, barista tréninget, szezonális recepteket és teljeskörű szerviz szolgáltatást is biztosít a vele szerződésben álló vállalkozásoknak.
2025 júniusától a vállalat új szintre emeli a hazai kávékultúra fejlesztését: a Women in Coffee program debütálásával egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít szemléletformáló kampányt a fogyasztók irányába.
A Women In Coffee program
Meglepően sok nő dolgozik a kávéiparban. A kávéültetvények munkásainak 70 százaléka nő, a kávéfarmok negyede női kézben van. Mindennek ellenére továbbra is erős esélyegyenlőtlenség tapasztalható a nők és a férfiak között az oktatáshoz, pénzügyi szolgáltatásokhoz való jog és a kereskedelmi lehetőségek terén. A Women In Coffee (Nők a Kávéiparban) a Caffè Vergnano márka globális társadalmi felelősségvállalás projektje, amelyet a tulajdonos és vezérigazgató Carolina Vergnano indított útjára 2018-ban. A program együttműködő partnere az International Women’s Coffee Alliance (IWCA).
Ez a számomra kiemelten fontos projekt eredetileg a kávéültetvényeken dolgozó nők élet- és munkakörülményeinek támogatására alakult, mára azonban globális célja a nők szerepvállalásának erősítése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Azokban az országokban, ahol a kávétermelés nem lehetséges, a program olyan közösségeket és vállalkozásokat támogat, amelyek aktívan tesznek a nők társadalmi, illetve gazdasági helyzetének javításáért, lehetőségeik kiterjesztéséért
– mondta el Carolina Vergnano.

Olaszországban már több éve sikeresen működik a projekt: a partner kávézókban elérhető pink kollekció (csészék, poharak és más merchandising eszközök) elemeinek megvásárlásával a vendégek közvetlenül is támogathatják a kávéfarmokon dolgozó nőket.
Egyedülálló kezdeményezés a hazai vendéglátó szektor számára
2025 júniusában Coca-Cola HBC Magyarország elindítja a Women In Coffee program hazai lábát, amelynek célja a résztvevő vendéglátó partnerek szakmai fejlesztése és társadalmi érzékenyítése. Zászlóshajó Women in Coffee üzletek kialakítása a terv Budapest mellett olyan városokban, mint Szeged, Pécs, vagy a Balaton környéke, ahol a fogyasztóközönség is nyitottnak mutatkozik egy újfajta, a társadalmi felelősségvállalást felkaroló koncepció megismerésére és befogadására. A vállalat teljeskörű szakmai és marketing támogatást ad a szigorú kritériumok alapján kiválasztott, csatlakozó vendéglátó partnereknek, akik többek között limitált kiadású kávét, speciális barista eszközöket és marketing támogatást kapnak a rózsaszín kávézók kialakításához. Továbbá a vendéglátó tulajdonosok üzleti tervük elkészítéséhez és marketing tevékenységükhöz is komoly segítséget kapnak.
Emellett a program kifejezett fókuszt helyez a résztvevő HoReCa egységek által delegált többségében női képviselőnek személyre szabott tréningeken és professzionális barista képzésen való részvételére, így támogatva a képzett női baristák szakmai fejlődését a szektorban.
Hogyan segít a hazai program a HoReCa szektor kihívásain?
A vendéglátás szektor egy kifejezetten minőség-érzékeny terület, hiszen nagyon sok múlik a vendéget kiszolgáló személyzet felkészültségén, valamint azon, hogy milyen alapanyaggal, receptúrákkal és eszközökkel dolgozik. A vállalat szakembereinek tapasztalatai szerint a vendéglátásban a napi kihívások kezelése mellett (munkaerő- bevonzás és -megtartás, hatékony költség- és bevétel menedzsment, fennmaradás az éles versenyben) a HoReCa tulajdonosoknak alig, vagy egyáltalán nem marad idejük arra, hogy hosszú távú terveket gyártsanak. Ilyen volna például az alkalmazottak kávé szakértelmének fejlesztése, a professzionális barista képesítés megszerzése vagy megkülönböztető marketing eszközök beemelése a vállalkozásukba.
Nagy várakozással tekintek a programmal kapcsolatos magyarországi tervekre, hiszen itt az érzékenyítésen és társadalmi felelősségvállaláson túl a Women In Coffee program egyszerre nyújt üzleti, szakmai és marketingkommunikációs támogatást a résztvevő vendéglátós partnereknek. A Caffè Vergnano kiváló minőségű kávétermékeivel együtt így valódi változást vihetnek az üzletmenetükbe
– magyarázza a programhoz való csatlakozás előnyeit Carolina Vergnano, a Caffè Vergnano tulajdonosa és vezérigazgatója.
A hazai programot egy zártkörű eseményen mutatták be 2025. június 5-én a BOATanic hajó fedélzetén, a meghívott sajtó, valamint a programban részt vevő HoReCa tulajdonosok és a Coca-Cola HBC Magyarország más kulcs vendéglátópartnerei körében.