Május 21-től Magyarországon is bevezette a Google az AI Mode-ra keresztelt újítást, ami egyes keresések során összesítőt ad a felhasználóknak, forráshivatkozásokkal. Ezek az összesítők a legfrissebb hírek szerint már reklámokat is tartalmazhatnak.
A Google megerősítette, hogy a reklámokat intregrálják az AI módba, de ígéretük szerint azokat csak akkor jelenítik meg, ha tényleg relevánsak lesznek. Ahogy az már korábban is megszokott volt, ha felteszünk egy kérdést a Google keresőjében, akkor a rendszer generál nekünk egy választ, egy vagy több forrás alapján, a jövőben így már lehet, hogy egy hirdetés is megjelenik itt.
Azok a hirdetők, akik már használják a Performance Max, a Shopping és a Search kampányokat, beleértve az AI Max keresési kampányokat is, jogosultak lesznek arra, hogy hirdetéseik megjelenjenek az AI Overview és az AI Mode felületeken
– olvasható a Google posztjában.
Tehát ha például megkérdezzük a Google-től, hogyan érdemes nekifogni egy weboldal elkészítésének, erre egy pontról pontra leírást ad majd, de mellette megjelenhetnek olyan szponzorált weboldalak, ahol ilyen szolgáltatással foglalkoznak.

Az új megoldást először asztali számítógépekre, az Egyesült Államokban vezetik be, majd más országok is sorra kerülnek, ám egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor.
A hirdetések a Google elsődleges bevételét jelentik – a vállalat csak 2025 első negyedévében 66,89 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el – így várható volt, hogy az új funkcióba is beépítik valamilyen formában a reklámokat. A ChatGPT-hez hasonló AI modell, a Perplexity még tavaly novemberben kezdte el beépíteni saját termékébe a reklámokat, akkor sokan utazási kérdések kapcsán utazási irodák hirdetéseit láthatták.
E-mail összegző
Az AI Mode nyomán a Google úgy döntött, hogy a hosszabb levelek esetében szintén szükség van összegző funkcióra, így akár a telefonos Gmail alkalmazásban is találkozhatunk majd a levelek fölött egy rövid összegzővel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Workspace-t használó felhasználók az e-mail mellett találhatnak egy e-mail összegzése gombot, amire rányomva a Gemini, a Google mesterséges intelligenciája röviden összegzi a levél, vagy levelek tartalmát.

A Google ezzel elkezdte a mesterséges intelligenciát beépíteni vállalati rendszereibe és eszközeibe, így a jövőben akár összefoglalót is írhat az AI a Google Meet-en elhangzottakról, segíthet PowerPoint prezentációk készítésben, vagy a Google Dokumentumoknál, a promptban meghatározottak alapján szöveget generálhat nekünk. Sőt, a Gemini promptok alapján akár piaci trendeket is elemezhet, ha épp arra van szükségünk.