A kínai Changan autómárka kiborította vásárlóit az autói képernyőjén futó reklámmal.

A Changan kínai cég Deepal autómárkája kisebb botrányt robbantott ki május 27-én, amikor közel 480 ezer fős vásárlói köre számára megjelenített egy 5 másodperces reklámot az autó infotainment képernyőjén – olvasható a carnewschina beszámolójában. A 2018-ban alapított vállalat eredetileg Chongqing Changan New Energy Automobile Technology néven futott – ebből lett a Changan NEV, vagyis New Energy Vehicle elnevezés, amely 2023 óta független márka.

Az említett reklám egy promóciós kampány része volt, melynek keretében a meglévő ügyfeleket tájékoztatták egy kedvezményről, miszerint a cég egyik új modelljét, az S09-et most 10 000 jüannal (kb. félmillió forint) olcsóbban vásárolhatják meg.

Teljesen ledöbbentem, amikor ma reggel beindítottam az autómat. Ez szégyentelen!

– posztolta egy dühös vásárló.

A kupont promótáló kép bár csak 5 másodpercig jelent meg az egyébként 15,6 inches képernyőn, az autó beindítása után, rengeteg vásárlót feldühített, akik az interneten fejezték ki nemtetszésüket. A cég válaszul nyilatkozatott adott ki, hogy megfékezze a további kritikákat.

Őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségért. Elismerjük, hogy ez a megközelítés megzavarta ügyfeleink vezetési élményét. A jövőben nem fogjuk használni a jármű infotainment rendszerét hasonló promóciós értesítések küldésére

– áll a vállalat közleményében.

A hétvégén több ügyféllel is találkoztam, és körülbelül a felük nem tudott a 10 000 jüanos exkluzív vásárlási előnyről. Utasítottam csapatunkat, hogy tájékoztassanak több ügyfelet erről az előnyről. Ez az én hibám volt, és elnézést kérek, valamint kérem a megértésüket

– írta Teng Csenghao vezérigazgató a vállalat hivatalos közleményét követő személyes bocsánatkérésében

Egy korábbi felmérés ugyan azt mutatta, hogy  az autógyártóknak a képernyők helyett érdemes lenne visszatérniük a fizikai gombokhoz, nem lenne meglepő, ha a jövőben más cégek is megpróbálkoznának hasonló hirdetési megoldással. 

Címkék