Fennállásának 10. évfordulóját ünnepli a MOL Fresh Corner, amely idén kimerészkedik a töltőállomásokról, és önálló gasztromárkává szeretne válni. Hogyan emelkedett ki a lánc a többi, benzinkúton található büfé közül, és fejlődött az európai régió egyik meghatározó kiskereskedelmi hálózatává? Ennek jártunk utána.

2015 májusában nyílt meg az első Fresh Corner a Prielle Kornélia utcai MOL kúton, az üzletlánc elindításával az volt a társaság célja, hogy új szintre emelje a töltőállomásokon a vendéglátást, minőségi gasztronómiai élményt kínálva az utazók és a helyi vásárlók számára. A lánc ma már több mint 1300 egységgel várja a vásárlókat szerte a régióban.

Impozáns számok

A MOL Fresh Corner teljes, tíz országra kiterjedő hálózatában

tavaly összesen 65 millió csésze kávét és 43 millió hot-dogot adtak el.

Ez azt jelenti, hogy másodpercenként több mint két kávét értékesítettek, az elfogyasztott hot-dogok pedig egymás mellé helyezve 7 ezer kilométeres láncot alkotva elérnének a Hősök terétől egészen a New York-i Central Parkig.

Nemzetközi szinten a legtöbb kávét a horvátországi Vukova Gorica töltőállomáson vásárolták, összesen több mint 341 ezer csészét, ami átlagosan napi közel ezer kávét tesz ki. Magyarországon a Hatvannál, az M3-as autópálya mentén elhelyezkedő üzlet volt a legforgalmasabb egység, ahol több mint 200 ezer kávé és ugyanennyi hot-dog fogyott. Ez napi szinten meghaladja az 500 darabot.

Nem csak benzinkút

A Fresh Corner 10 éve bizonyítja, hogy a MOL egy olyan szolgáltatóvá fejlődött, amely a jövő mobilitási és fogyasztói igényeit is kielégíti.

Legelőször a kávéra koncentráltunk, és sokat viccelődtünk a munka során, hogy mi az emberek számára is szeretnénk üzemanyagot adni, illetve ha már a kőolajban jók vagyunk, a fekete folyadékok csapásirányán érdemes maradni. A koncepció igazából úgy született, hogy felmértük a fogyasztók igényeit, mire vágynak, miközben úton vannak. Azt láttuk, hogy a gasztronómia tekintetében nem vagyunk erősek, ahogy senki más sem, tehát ezzel kezdtünk el foglalkozni

– mondta a kezdekről Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a Fresh Corner tizedik születésnapjára rendezett sajtóeseményen. A kávé tekintetében ma már 100 százalékos brazil arabica kávéval és arabica-robusta ötvözettel várják a fogyasztókat, ezeket pedig a saját pörkölőüzemükben készítik elő Polgárdiban.

Magyarországon 4,2 millió személyautó van forgalomban, ami már nemcsak mobilitási igényt jelent, hanem egy lehetőséget is, amire tudatos kiskereskedelmi stratégiát építünk. Az impozáns eredmények igazolják ezt a koncepciót, már nemcsak töltőállomás vagyunk, hanem az elmúlt 4 évben a nem üzemanyag típusú értékesítéseink is hatalmasat nőttek. A fogyasztók már tudatosan térnek be hozzánk, nemcsak állomásként tekintenek ránk, és közben impulzus jelleggel vásárolnak, hanem gasztronómiai céllal érkeznek 

– emelte ki  Styaszny Endre, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

A fogyasztókra fókuszálva

Molnár Bencze Ritát, a MOL csoportszintű marketingkommunikációs vezetőjét kérdeztük arról, mi különbözteti meg a Fresh Cornert a többi versenytárstól.

Nagyon fontosnak tartjuk rendre alaposan felmérni a fogyasztók igényeit, rengeteget kérdezzük őket, és mind a tíz országban a helyi igényekre is koncentrálva alakítjuk a kínálatot, a szolgáltatásokat. Ki is hangsúlyozzuk a regionális jellegünket, ez a lokális beágyazottság mindenképpen megkülönböztet minket a nagy globális versenytársaktól és óriási előnyt is jelent. Egy-két lépéssel így közelebb állunk a fogyasztókhoz.

A marketinges szakember hozzátette, kifejezetten az on the go, tehát az úton lévők igényeit, az ő feltöltődésüket szeretnék szolgálni. 

Például a kávé tekintetében északabbra a hosszabb fekete kávét szeretik a vendégek, délebbre a rövid eszpresszót, ristrettót. "Középen" a magyarok pedig a tejes italokat, többek között a cappuccinót kedvelik.

Az is előfordul, hogy az egyik országban bevált terméket máshova is átviszik. A hot-dog erre a legjobb példa, ami egy cseh akvizíció következtében jelent meg a kínálatban, de elkezdték fejleszteni.

Elmentünk egészen a gyártói szintig, és minden összetevőjével kapcsolatban közös termékfejlesztést valósítottunk meg, rengeteget foglalkoztunk a receptúra, az elkészítés tökéletesítésével, mi válogattuk hozzá a húsokat

– fűzte hozzá Ratatics Péter. Ezen a téren a Pick és a Heinz a partnerük, a konzisztens gasztronómiai minőség pedig nagyban hozzájárult a Fresh Corner sikeréhez: Magyarország legkedveltebb hot-dogja itt kapható a NielsenIQ független piackutató intézet felmérése szerint .

Minden országban más nagykövete is van a Fresh Cornernek. Magyarországon Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya, akit a MOL sporttámogatói tevékenységéből ismertek meg, és nagyon jó kapcsolódásnak bizonyult az együttműködésük.

Nagyon egyenesen, tisztán kommunikál, akárhová megy, szeretik az emberek, nagyon hiteles figura

– összegzi indokaikat Molnár Bencze Rita. Ráadásul nagy kávéfogyasztó: 

meccsek előtt számolatlanul iszom. 2012 óta élek itt, és számomra messzemenően ismert márka volt a MOL, amikor elvállaltam az ambassadori feladatot, erős és szilárd márkának tartom, úgy gondoltam, növeli a megbízhatóságát, ha melléállok

– kapcsolódott be a beszélgetésbe Marco Rossi is, aki az említett pörkölőüzembe is ellátogatott, hogy meggyőződjön a kávé minőségéről.  

Mérföldkövek a Fresh Corner történetében

  • 2015-ben nyílt meg az első üzlet.
  • 2018-ban már a városi kávézók világába is belépett, amikor megnyílt az első önálló Fresh Corner Café Budapesten.
  • 2019-ben a fesztiválokra is elhozta a Fresh Corner élményt kitelepített food truckok és tuktukok formájában.
  • 2021-ben a MOL megvásárolta a magyarországi Marché éttermeket működtető vállalatot, a vendéglátó egységeket pedig azóta Fresh Corner Restaurant néven találhatják meg a vásárlók országszerte. Ebben az évben nyílt meg az 1000. Fresh Corner is.
  • 2022-ben MOL MOVE néven egyedülálló hűségprogramot indított a vállalat, ahová immár több mint 5 millió ügyfél regisztrált. Szintén ebben az évben csatlakozott Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya a Fresh Cornerhez nagykövetként.
  • 2023-ban a kávéértékesítés átlépte a 10 milliós mérföldkövet Magyarországon, ami többek között a minőségi arabica és robusta alapú kávéknak és kávékülönlegességeknek is köszönhető.
  • 2024-ben a Fresh Corner hot-dogjai – az ismert Pick kolbászokkal – számos élelmiszerlánc üzleteiben elérhetővé váltak.
  • 2025-ben megint új fejezet nyílik a Fresh Corner történetében: a töltőállomási környezetből kilépve egyre több helyen és formában állnak a vásárlók rendelkezésére, egyetemeken, reptereken, tömegközlekedési csomópontoknál, irodaházakban. 

Gasztronómiai márka

A Fresh Corner szimbóluma a MOL átalakulásának, szeretnénk kilépni a töltőállomási környezetből. Különböző megoldásokat és formátumokat teszteltünk már ehhez különböző országokban. Irodaházakban, egyetemeken, a reptéren nyitottunk már büféket. Az idei évünk arról fog szólni, hogy ezt a sok tapasztalatot, amit gyűjtöttünk, hasznosítjuk, és egyre több helyen fogunk megjelenni különböző formátumokban

– jelentette ki Ratatics Péter.

Önálló gasztromárkává szeretnénk válni a következő években

– tette hozzá Styaszny Endre.

Ünnepi meglepetések

A Fresh Corner vásárlói egész évben meglepetésekre számíthatnak, áprilistól minden hónapban a MOL Move felhasználói exkluzív kedvezményeket szerezhetnek az applikációban, valamint megkóstolhatják a születésnapra készült különleges kiadású kávét, a Golden Flat White-ot. Minden hónapban újabb ajánlatok várják majd a vásárlókat, ősszel pedig nyereményjáték is lesz.

A MOL SHAPE TOMORROW 2030+ stratégiájának célja, hogy a vállalat közelebb kerüljön a fogyasztókhoz, és olyan szolgáltatásokat kínáljon, amelyek valódi igényeket elégítenek ki. A jövőben a Fresh Corner további fejlesztésekkel és bővítésekkel erősíti piacvezető pozícióját a régióban.

Címkék