A DOGZ Fesztivál vonzereje komplexitásában rejlik, a családbarát, szórakoztató és edukatív kutyás programok és szakmai előadások, beszélgetések mellett sor került könyvbemutatóra, díjátadókra, és külön kiemelendő a falkaséták sora, melyek közül a tacskókén magyar rekord született, amiről többek közt a CNN, az ABC és az Independent is beszámolt.
Olyan eseménynél, amely már valamilyen mértékű hagyománnyal bír, nagy kérdés a nem először kitelepülő szponzorok számára, hogy milyen arányban kínálják a korábban népszerű aktivitásokat, élményeket, vizuális ingereket, és mennyire frissítsék fel új ötletekkel a kínálatukat.
A Frontpro mint kiemelt szakmai támogató tavalyról hatékonyan megőrizte a termékeikkel kapcsolatos, edukatívan tálalt kvízkérdéseket, melyek sikeres megfejtése után logóval ellátott, branderősítő termék járt. Az esernyő az immár hagyományosan napsütéses időben is jó szolgálatot tehetett. Jól eltalált újítás volt részükről a gazdiról és kedvencéről 360 fokos felvételt készítő sátruk.

A szájhigiéniás termékek általi hosszú és boldog kutyaélet mellett elköteleződő Doggo először képviselte magát DOGZ Fesztiválon, és rögtön főtámogatóként. Az eseményen a We love Dogz által a kutyák ügyéért legtöbbet tevők elismerésére életre hívott díjak átadása is debütált. Rögtön egymásra is talált a Doggo és az odaítélt díjak egyike: a DOGZ-különdíjat ugyanis a Doggo támogatásával osztották ki Csörgő Balázs kutyakiképzőnek. (A Kommunikációval a kutyákért kategóriában dr. Kajó Cecília állatvédelemmel foglalkozó jogásznak ítélte a zsűri a díjat. A közönségszavazatok alapján Példamutató gazdi kategóriában Erős Antónia nyert.)

Mindez jól mutatja a cég filozófiáját, melyben hangsúlyosan fonódik össze a kutyák és gazdájuk elégedettségével a szakmaiság és persze a tudományos háttér. Mindezt standjuk külső megjelenése is sugallta, komoly, impozáns színvilágú termékgúlával a háttérben kínáltak kutyarágót és jutalomfalatot kóstolásra a kutyusoknak, a próba alatt széleskörűen tájékoztatva a gazdi(ka)t.
A fesztivál kiemelt támogatója, a One számára jó lehetőség volt az év eleji név- és arculatváltás után a (Vodafone-ból) átalakult és megújult brand erősítése. A fesztivál területén ingyenes wifit biztosított, de tökéletes választás volt a szerencsekerék is, amely az egyik legnépszerűbb aktivitás az ilyesfajta eseményekre látogató magyar családok számára. A sikeres forgatás utáni nyeremények között volt kutyapiszokzacskó-tartó (hívjuk egyszerűen kakizsáknak), amely a felelős és kulturált állattartás kardinális pontja, mondhatni, vízválasztó szimbóluma hazánkban.

A One szlogenje, a "minden pillanat számít" kiválóan érvényesült a kutyás kontextusban, minden gazdi számára jelentéssel bírhat. A MOL jelmondata, a "Számít, hogy itt vagy" eseményre szabott volt, és felsorakozott mögé a teljes stand. Elsősorban a kutyachip-leolvasó kezdeményezésük kapcsán igyekeztek információt nyújtani, chipet ellenőrizni, frissíteni, állatorvosi tanácsot adni, a 2018 óta partner Vigyél Haza Alapítvánnyal közösen.
A szlogenes branderősítés mellett volt, aki közéleti személyiség révén igyekezett nagyobb láthatóságot adni kitelepülésének, mint például a támogatók közül a Platinum. Sváby András és Karcsi nevű kutyája már sokak számára összekapcsolódhatott a cég prémium kutyaeledeleivel, ezt az eseményen egy roll-up igyekezett erősíteni.

A We love Dogz oldala évek óta törekszik a kutyatartó és kutyaszerető közösség számára szemléletformáló és edukatív tartalmakat közvetíteni cikkeivel, podcastjaival, videóival, a felelős és igényes kutyatartás mellett elköteleződve. A szerkesztőségnek nyilvánvalóan nagy szerepe van abban, hogy a tavalyi rendezvényhez képest is tapasztalható volt a kutyások és a kutyás tematikájú szponzorok közötti még tudatosabb kapcsolatfelvétel és kommunikáció. Azon az egyszerű példán is érzékeltethető mindez, hogy például a fesztivál egyik támogatója, a rágótablettákra szakosodott AdTab kitelepülése a tematikus tájékoztatásra, információátadásra helyezte a hangsúlyt, kevesebb aktivitást kínálva, a standja előtt mégis hosszú sorok álltak. (Ők egyébként a kutyák mellett a cicákra is gondoltak.)
Ez persze nem jelenti azt, hogy a támogatók nem színezték aktivitásokkal az edukatív tevékenységet, a gyógyszerek, vakcinák gyártásával foglalkozó Zoetis például az egyik leglátványosabb ötlettel állt elő: kutyamancsfestésre, -lenyomatra és fotózásra volt lehetőség a standjuknál, miközben ízületi fájdalmakkal és vakarózással kapcsolatos tesztkitöltés után tanácsadással is szolgáltak. Egy másik támogató, a Petfirst táp- és patikawebshop szerencsekerékkel és kvízjátékkal várta az érdeklődőket, akik termékmintákhoz és kedvezményekhez juthattak.
A MOL már évek óta szoros együttműködésen keresztül bizonyítja a kutyás közösséghez való kötődését, de a többi nem tipikusan kutyás támogató is megtalálta a kapcsolódási pontot az eseményen.
A Ford például kutyás akadálypályával csalogatta a látogatókat, és a kvízkérdések nyereményei között is megjelent a kutyás tematika (pl. kutyaitató tál).
A rendezvény bővüléséhez és nyilvánvaló szintlépéséhez jó néhány újítás, ötlet hozzájárult, mint amilyen a kutyatartók számára készült hiánypótló könyv (Értsd a kutyád! - Modern gazdik kézikönyve) bemutatójának eseményre időzítése, a DOGZ-díjak átadása, a falkasétás rekordkísérlet.
Ez a szponzorok számára is örömteli látogatói létszámnövekedést eredményezett, ami még nagyobb láthatóságot biztosíthat majd a következő fesztiválon, illetve az önálló eseményként is megrendezett falkasétákon.