Fergeteges hangulatban zajlott le a 2025-ös Digital Marketing Forum szakmai konferencia március 5-én a Magyar Marketing Szövetség szervezésében az ETELE Cinema-ban, ahol egész nap négy teremben folytak a szakmai előadások és kerekasztal-beszélgetések, este pedig az Év Honlapja 2024 díjak mellett átadták a Diamond Awards 2024-es évre vonatkozó elismeréseit is.
Idén tizedik alkalommal hirdették meg a Marketing Diamond Awards pályázatot. Ahogy Szűcs Gergely műsorvezető, a Metorika Stúdió alapítója fogalmazott:
A Magyar Marketing Szövetség meghatározó karakterei küldetésre indultak 2015-ben, egy hiánypótló díj megteremtésére. Küldetéstudatuk egyértelmű volt akkor és most is: hogy teret és láthatóságot biztosítsanak a kisebb ügynökségek és kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára is.
A marketingkommunikációs szakmában ugyanis a legtöbb szakmai díj a nagy ügynökségek és a multinacionális vállalatok kiváltsága, amelyeknek többnyire nagyobb marketingbüdzsé áll rendelkezésükre. Cél volt az is, hogy a szervezők hozzájáruljanak az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, segítve az iparág szereplőit a minél színvonalasabb marketingtevékenység végzésében.

Sokféleképpen vagyunk itt érintettek, az elmúlt tíz évet mind a szervezők, mind a zsűri, mind az egykori és mai díjazottak együtt teremtették meg, mindkét oldal, az ügynökségek és az ügyfelek is. Elképesztő ünnep ez mindannyiunk számára
– tette hozzá Szűcs Gergely.
Idén 424 nevezés érkezett be a 2023 november 1. és 2024. december 1. közötti marketingtevékenységekből összesen 114 pályázótól, ezen belül 139 megbízói és 285 ügynökségi pályázatot nyújtottak be. Három fő – Stragégiai marketing, Kampány és Marketing megoldások – kategóriát, ezen belül 18 alkategóriát határoztak meg a szervezők. A legnépszerűbbek a Tartalommarketing és az Imázs, márkaépítés alkategóriák voltak, ahová 40-40 pályázat érkezett be, ezt követte a Rendezvények és eseményalapú aktivációk 36 pályaművel.

A pályázatokat idén sem egymással versenyeztette a zsűri, az eredmények tehát nem egy rangsort mutatnak, hanem egy részletesen kidolgozott szempontrendszer alapján osztották ki a gyémántokat. Minden pályázat, amely megfelelt az értékelési szempontoknak, megkapta a gyémánt elismerést, és ennek fényében egyszeres, kétszeres, háromszoros és még többszörös gyémántdíjasok vehettek át oklevelet. A két fő elismerést, Az Év Ügynöksége 2024 és az Az Év Vállalata 2024 díjat a legtöbb gyémántot összegyűjtő szervezetek kapják. Az Év Marketing Nagykövete elismerésben pedig az részesül, aki a fődíjas után a legtöbb pályaművet nyújtotta be – a szervezők ebben az esetben a "lelkesedést" díjazzák. A zsűri tagjai ügynökségi szakemberekből, illetve a legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőkből áll a megbízói oldalról. Az utóbbiak az ügynökségeket, míg az előbbiek a megbízói oldal pályaműveit bírálták el.
326 gyémánt
A 424 nevezésből 326 kapott gyémánt elismerést, a zsűri évről-évre szigorúbb. Idén 29 egyszeres, 14 kétszeres, 6 háromszoros, 4 négyszeres, 2 ötszörös, 2 hatszoros és 1 kilencszeres gyémánt díjas lett a megbízói oldalról, illetve 18 egyszeres, 10 kétszeres, 12 háromszoros, 4 négyszeres, 4 ötszörös, 2 hatszoros, 1 kilencszeres, 1 tizenháromszoros és 1 tizennégyszeres gyémántdíjas az ügynökségi oldalról.

Az Év Marketing Nagykövete 2024 elismerést ezúttal a 13 gyémánttal jutalmazott Marketing Consulting nyerte el, az Év Vállalata 2024 díjat a Billingo Technologies Zrt. kapta meg 14 gyémánttal, míg az Év Ügynöksége 2024 a Pentacom lett, 27 gyémánttal.

A díjátadón kiemelték az elmúlt három év legtöbb gyémántot kapott szervezeteit:
Megbízói toplista:
- Billingo Technologies Zrt. 39 gyémánttal
- Móricz Zsigmond Színház 16 gyémánttal
- DKV Debreceni Közlekedési Zrt. 14 gyémánttal
- Belváros-Lipótváros Sportközpont 13 gyémánttal
- Mapei 10 gyémánttal
Ügynökségi toplista:
- Pentacom 55 gyémánttal
- Kreatív vonalak Kft. 36 gyémánttal
- Effectivo Commuinications 33 gyémánttal
- Kiszervezett Marketing Kft. 22 gyémánttal
- JCDecaus Hungary Zrt. 16 gyémánttal
Sokoldalú digitális szakértők
A 2001-ben alapított Pentacom digitális ügynökség már a 2023-as Az Év ügynöksége elismerést is elnyerte, illetve tavaly a Creative Catalyst díjat is átvehették Londoban. Elsősorban vállalati weboldalak fejlesztésével, B2B és B2C e-commerce megoldásokkal, keresőoptimalizálással, online kommunikációval, kampányokkal és alkalmazásfejlesztéssel foglalkoznak, az ügyfeleik fele külföldi vállalat.
Számos kiváló versenytársunk van, akiket személyesen is ismerek és nagyra tartok, ezért mindig kiszámíthatatlan, ki nyeri el Az Év Ügynöksége díjat, egyszóval nem vártunk most első helyet
– mondta el a díjátadó után a MediaFuture kérdésére Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A szakember azt tartja versenyelőnyüknek, hogy egyszerre több területre is szakosodtak, így az ügyfeleknél jelentkező olyan feladatokat is meg tudják oldani, amelyek egyébként más vállalatokhoz kerülnének. Ez nagyon sok pozitív externáliát jelent szakmai szempontból, de a Diamonds Awards elbírálása során is.

A Pentacom filozófiájára jellemző, hogy szüntelenül keresik a legújabb technológiai megoldásokat.
A legizgalmasabb projektek azok, ahol az AI egyre nagyobb szerepet kap, mert ez egy olyan technológia, amit még mi is tanulunk
– vallja munkájáról a szakember, szerinte ezen a téren olyan mértékű technológiai forradalom zajlik, mint amilyen az ipari forradalom volt.
A Pentacom folyamatosan integrálja az AI-megoldásokat munkafolyamataiba, optimalizálva és gyorsítva a fejlesztési és kommunikációs megoldásokat. Az automatizáció révén felszabaduló erőforrásokat pedig arra fordítják, hogy még nagyobb értéket teremtsenek, legyen szó innovatív digitális stratégiákról, testreszabott megoldásokról vagy hatékonyabb kampányokról.
Még csak az elején tartunk, tehát egy komoly robbanás előtt állunk, és az AI potenciálisan veszélyezteti az összes olyan tudást, amit jelenleg birtokolunk. Így törekedni kell arra, hogy ezt a technológiát az ügynökségek és a szakemberek elsajátítsák, illetve alkalmazkodni tudjanak hozzá. Az összes olyan pozíciót érinti, amiben például nekem tapasztalatom van.
Az ügyvezető igazgató a pályázatok összeállításáról is mesélt:
Mindig nagyon nehéz három hét, sziszifuszi jellegű robotmunka, amikor összeállítjuk a versenyre a pályázatokat. Az ügyfelek alapadatai könnyen hozzáférhetők, de az éves eredmények összegyűjtése külön erőfeszítést igényel.
Az Év Honlapja díjazottjairól itt írtunk.