Egy, a közelmúltban több mint 100 vállalkozás megkérdezésével készült felmérés szerint a legtöbben úgy érzik, megnehezíti a fejlődésüket az ügyfélhiány, nem garantált az anyagi biztonságuk. A kutatás alapján három kategóriába sorolhatóak azok a hátráltató tényezők, amelyek az ügyfélhiányt okozzák az egyes vállalkozásoknál.
A válaszadók 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet jelölte meg a kudarcok elsődleges okai között, vagyis nem mernek telefonálni, nincs proaktivitás. 30 százalék nyilatkozott úgy, hogy a csökkenő ügyfélszám a marketing- és kiáramláshiányra vezethető vissza, 20 százalék szerint pedig a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia jelenti a problémát.
Kasza Tamás lezárási specialista szerint a vállalkozások sikeressége gyakran azon múlik, hogyan kezelik a kihívásokat. A szakértő hangsúlyozza, hogy az ügyfélhiány elkerülése nem csak arról szól, hogy több ügyfelet találjanak a cégek.
A túlélés és a fejlődés garanciája a hitelesség, az innováció és az erős piaci jelenlét kialakításának együttes alkalmazása.
A marketing ma már nem működik vizuális tartalmak nélkül
„Világos ügyfélszerzési stratégia nélkül nehéz növekedni. Olyan tervre van szükség, amelynek része a marketing, az értékesítés és az ügyfélkezelés is” – fogalmaz Kasza Tamás.
A specialista szerint azok a cégek, amelyek nem követik a piac változásait, hamar elveszítik versenyelőnyüket.
Kiemelte, hogy a marketing világában a videós tartalmak és a személyes márkaépítés egyre nagyobb szerepet kapnak,
mégis sok vállalkozó – különösen a 40-es, 50-es korosztály – fél attól, hogy kamera elé álljon, vagy megossza a gondolatait a nyilvánossággal. „Gyakran úgy érzik, hogy nem tudják felvenni a versenyt a Z generációval ezen a térfélen, vagy, hogy nincs mit mondaniuk, pedig minden embernek van egyedi meglátása és tapasztalata, amely értékes és érdekes lehet mások számára” – hangsúlyozta a szakértő.
A lezárási specialista szerint a sikeres vállalkozók, influencerek, művészek – mint például Majka – pontosan tudják, hogyan kell kihasználni az online tér, a közösségi platformok adta lehetőségeket.
Majka egy marketinges
– fogalmazott Kasza Tamás.

„Az ügyfélszerzés nem szerencse kérdése, azon is múlik, hogy a vállalkozás vezetése hajlandó-e cselekedni. Ha ki mer lépni a komfortzónájából, és kapcsolatot építeni a célközönséggel, hosszú távon is fenntartható sikert érhet el” – tette hozzá. „Amikor Majka új videója elérte a 6 milliós nézettséget, azonnal bejelentette a koncertjét, tökéletesen időzítve a következő lépést. Nem csupán tartalmat gyártott, hanem tudatosan építette a márkáját, és fenntartotta a figyelmet, a klipben pedig olyan témáról beszél és olyan külsőségeket alkalmaz, ami polgárpukkasztásnak számít, de mégis önazonos” – magyarázta a szakértő. „ A vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy megtalálják a saját hangjukat, és ne féljenek azt megmutatni” – emelte ki.
Baj, ha kifogy a szufla
A szakértő úgy véli, Majka sikere nemcsak tehetségből fakad, hanem a befektetett munka, az alkalmazkodás és a tudatos stratégia kombinációjából.
„A folyamatos képzés, a tanulás is része annak, hogy a vállalkozások jól tudjanak működni a piacon. A siker egyik kulcsa az önfejlesztés.
Egy jó cégvezető proaktívan keresi azokat az eszközöket és technikákat, amelyekkel versenyelőnyt szerezhet”
– tette hozzá Kasza Tamás. Úgy véli, azok a vállalkozók, akik rendszeresen képzik magukat, követik az iparági trendeket, és hajlandók új módszereket kipróbálni, sokkal nagyobb eséllyel tudják fenntartani és növelni ügyfélkörüket.
A lezárási specialista, nemzetközi tréner szerint a digitális marketing, az értékesítési stratégiák vagy akár a személyes márkaépítés területén való fejlődés elengedhetetlen. Kasza Tamás az ügyfélhiány fő okaként említette azt is, hogy
a cégek hibás döntéseket hoznak, nem innoválnak időben, vagy egyszerűen kifogy a szufla az alapítóból.
„Az ügyfélhiány nem végzet, hanem egy lehetőség a fejlődésre és az innovációra” – összegezte Kasza Tamás.