A FloeWater esetében az alapötlet egyszerű: tiszta, friss víz fenntartható csomagolásban. Az ásványvízpiacon nem könnyű kitűnni a megvásárolható termékek közül, a FloeWaternek azonban sikerült - mutatjuk, hogyan.

Az elsősorban energiaitalairól híres Hell Energy, a már három éve dédelgetett prémium víz márkáját, a FloeWatert idén júniusban, 250 és 500 ml-es aludobozos csomagolásban dobta piacra, ezzel megtalálva az új piaci rést a nemzetközi bolti víz piacon. Formabontó csomagolás és a legmodernebb technológia jellemzi: a dupla szűrési technika során hydronomic ultraszűrőn és fordított ozmózis eljáráson átesett ivóvizet még kvarckristályokon és achát köveken is megszűrik.

A szénsavas és szénsavmentes verzióban is elérhető víz a rangos Monde Selection díjat is elnyerte. A világ egyik legismertebb minőségi intézete minden évben díjazza a legjobb élelmiszereket, vizeket és üdítőitalokat. Több mint 80 független szakértő értékelte a termékeket, mely alapján a FloeWater kiváló eredményeket ért el a szigorú teszteken, amelyek az íz, illat, utóíz, szájérzet, csomagolás és tudományos elemzés szempontjait vizsgálták.

Átgondolt üzenet, okosan felépített marketingstratégia

Bruce Willis után a Hell Eva Mendes-t kérte fel kampány arcnak, ebből is látszik, hogy a gyártó számára fontos a figyelem felkeltése ismert arcokkal. A sztár jelenléte és előélete a médiában mindenképpen növelheti a márka ismertségét és vonzerejét. Nem csak azért, mert egy ismert - bár mostanára "visszavonult" - színésznőről van szó, hanem mert a környezettudatos és műanyag-mentes szemléletet hirdető celeb adja az arcát a márkához.

A FloeWater egyik fő üzenete ugyanis a környezetvédelem, a fenntarthatóság. Az alumíniumdoboz újrahasznosíthatóságának kiemelésével a márka olyan fogyasztókat céloz meg, akik fontosnak tartják a fenntartható életmódot. A műanyag palackok kiváltása a FloeWater számára egyenlő a „zöldebb” választással, ami sok vásárló számára vonzó. A másik lényeges eleme a marketingnek, hogy a termék nem egyszerűen vizet kínál, hanem egy prémium élményt.

A stílusos, letisztult csomagolás, amely bálna dizájnt alkalmaz, szintén a fenntarthatóság és a környezetvédelemről kialakult kép üzenetét erősíti. Hovatovább a luxus és a minőség érzetét is fenntartja, pláne ha Eva Mendes-től halljuk a reklámszlogent: "Crystal clarity in every drop". Ez az apró részlet is hozzáad ahhoz az érzéshez, hogy a fogyasztó nem csak vizet vesz, hanem valami különlegeset. A marketingkommunikáció hangsúlyozza, hogy a FloeWater nem csak szűrt, de többszörösen, innovatív technológiával tisztított víz, amely a legmagasabb minőségi követelményeknek felel meg. Ezzel a márka a tudatos fogyasztókat is megcélozza, akik odafigyelnek arra, hogy mit isznak.

Számos statisztika érintette már azt a témakört, hogy a csomagolás mennyire befolyásolja a vásárlókat. Ez kitűnik az Ipsos legutóbbi felméréséből is, amely szerint az amerikai fogyasztók 72%-a elismeri, hogy a termék csomagolásának kialakítása jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A csomagolás tervezése tehát kulcsszerepet játszik abban, hogy a termék kitűnjön a zsúfolt fizikai vagy virtuális kereskedelmi terekben.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók 67%-a szerint a csomagoláshoz használt anyagok is befolyásolják vásárlási döntéseiket. Ez kiemeli a vizuális vonzerő mellett a tapintható élmény jelentőségét, amelyet a csomagolóanyagok nyújtanak.

alumínium doboz vs. PET palack

Az elmúlt évtizedekben sokszor hallunk a műanyaghasználat környezetkárosító hatásairól vagy a mikroműanyagokról, amelyek nem csak a környezetet szennyezik, de az emberi szervezetet is károsítják. Bolygónkon felhasznált műanyagok mintegy 60%-a kerül hulladéklerakóba és az újrahasznosítási arány 20% körül van. 

Valóban egy fontos, bolygónk életét is meghatározó problémáról van szó, amellyel világszerte számos kutató, kutatócsoport foglalkozik. Az egyik irány a lebomló vagy bio műanyagok használata, de jelenleg ezek előállítása is nagyon energiaigényes folyamat.

Bár az üveghez hasonlóan az alumínium is szinte tökéletesen újrahasznosítható, az előállítása és az újrahasznosítás óriási ökológiai lábnyommal jár. A bauxit kinyerése és feldolgozása nagyon energiaigényes folyamat és óriási széndioxid-kibocsátással jár. Természetesen az alumínium emberi szervezetre gyakorolt hatásairól is egyre többet tudunk, egyre több kutatás foglalkozik azzal, hogy milyen módon kerülhet szervezetünkbe.

Leegyszerűsítve a kérdést, ha a hagyományos PET palack és az alumínium doboz között kell választanunk, akkor az utóbbi mellett szól több érv. Ha viszont a jelenlegi legzöldebb csomagolást keressük italainknak, akkor az újrahasznosítható üveg az egyértelmű válasz. A piacon az alumínium doboz választása azonban nem véletlen, mivel ez könnyen hordozható, és az emberek többsége nem szívesen cipel üvegpalackot.

A FloeWater bebizonyította, hogy egy egyszerű terméket, mint a víz, is lehet különlegessé tenni azáltal, hogy megfelelő üzenettel és megjelenéssel kommunikál egy cég.

Címkék