A MediaFuture-ön az elmúlt hónapokban már foglalkoztunk a marketing szempontjából megkerülhetetlen szakemberekkel, köztük Gary Vaynerchukkal, Sir John Hegartyval, illetve Neil Patellel, ezúttal pedig a szakma egyik női képviselőjét szeretnénk bemutatni. Ann Handley-ről van szó, aki a Wall Street Journal bestseller szerzője, és a húsz legjobb női blogger közé sorolják. Az ő nevéhez fűződik a Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business című kötet, amelyet kilenc nyelvre fordítottak le, illetve az Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content kötet, ami egy alapmű azok számára, akik tudni szeretnék, hogyan kell jó tartalmat gyártani. Ezen felül ő a több mint 600 ezer előfizetővel rendelkező MarketingProfs cég tartalomért felelős igazgatója. A képzésekkel, oktatással foglalkozó vállalat saját mezőnyét tekintve a legnagyobb marketinges közösséggel rendelkezik.
Emellett Handley a ClickZ.com társalapítója, amely az interaktív marketinggel kapcsolatos hírek és kommentárok egyik első forrása volt. Bár pályafutását újságíróként és szerkesztőként kezdte, hamar rátalált arra az útra, amit valóban neki szánt a sors. Az írással – annak ellenére, hogy ideje nagy részét már főleg a marketing erdejében barangolva tölti – nem hagyott fel, sőt saját weboldalán életének szinte minden szegletéről beszámol.
A Bostonban élő Handley azt tűzte ki célul, hogy segít a vállalkozásoknak abban, hogyan menekülhetnek el a marketing középszerűségei elől, és miképp érhetnek el kézzelfogható eredményeket. Nem meglepő, hogy az IBM a modern marketinget alakító hét szakember egyikének nevezte őt. A legbefolyásosabb marketingesek közé sorolják, és az Entrepreneur magazintól kezdve a Huffington Poston át az American Expressig sok cégnél segédkezett már íróként. Magát úgy jellemzi, mint két- és négylábú lények édesanyját, aki nagy rajongója E.B. White amerikai írónak és a Cavalier King Charles spánieleknek. Mindemellett kezdő sztepptáncos, aki kissé szűkös, de otthonos irodájában alkot, ahol régi írógép-gyűjteménye is van. De vajon miben tud mást, mint a cikk elején felsorolt szakemberek, akik szintén sokat tettek le az asztalra?
A legjobb ajánlólevél, amit valaha kaptam, az akkor 14 éves lányomtól érkezett, aki (miután meghallgatta az előadásomat) azt mondta: »Azt hittem unatkozni fogok, de motiváltál abban, hogy kitaláljak egy nagyszerű marketingstratégiát«
– emlékszik vissza Handley, aki saját bevallása szerint azért lett újságíró, mert megszállottan szereti az összetett témákat érthetővé varázsolni, és összerakni a sok puzzle-t, hogy a végén egy egész képet kapjon.
Az újságírás mellett hamar belépett az életébe a marketing, amelyben már 25 éves tapasztalatot szerzett, így előadásain ezen évek alatt szerzett tudását igyekszik továbbadni, például azzal kapcsolatban, hogy:
- egy író hogyan tudja az írásainak minőségét még egy szinttel feljebb emelni,
- a rohanó világunkban miért járnak jobban a vállalatok, ha a technológia gyors léptékű fejlődésével ellentétben inkább lelassítanak,
- hogyan lehet olyan marketingstratégiát alkotni, ami a lehető leginkább a közönség igényeire van szabva,
- illetve hol hagyatkozik a legtöbb vállalat az álhírekre az adatok és a kutatások helyett.
Mindenki tud írni?
Handley blogját nézve hamar világossá válik, hogy szinte azonnal reagál a világ történéseire, jelenleg sokat foglalkozik az egyre inkább utat törő AI-jal, azaz a mesterséges intelligenciával. Azon belül is azzal, hogy a technológia milyen hatással lesz a jövőben az írásra. A szakember két hónappal ezelőtt vendégeskedett a Think with Google című YouTube-csatornánál, ahol arról kérdezték őt, mi a titka annak, hogy hatásos marketingszövegek szülessenek. Ahogy a beszélgetés alatt kifejtette, sosem volt annyira fontos, hogy valaki jól tud írni, mint az AI korában, amikor sokkal hatékonyabban lehet már tartalmat gyártani, mint korábban, viszont az emberi tényezőt nem szabad kihagyni az egyenletből.
Handley ráadásul úgy tartja, hogy bárkiből lehet jó író, ha eleget gyakorol hozzá – ezt azzal magyarázza, hogy sokunk a múltban szenvedett el valamiféle traumát, ami miatt inkább letett az írásról. Ahogy az interjú során kihangsúlyozta, az írás a valóságban a megfelelő kommunikációról szól, hozzátéve, különösen a modern marketingre igaz, hogy mindennek ez adja az alapját.
Az írás egy hatásos eszköz, aminek mind a birtokában vagyunk, és amire mind képesek vagyunk
– mondta, megjegyezve eddigi pályafutása nagy részét annak szentelte, hogy arra bátorítsa a piac minden szereplőjét, hogy merjenek alkotni és kapcsolódni másokhoz, mert végső soron ez az, ami előrébb visz minket.