Diller Kevin a nagymamája ágyneműtartójából indította a bizniszt, ma már a belvárosban szórja a pénzt, amiért tömegek tapossák egymást.

Te Mobilfox MEMBÖR vagy?

Akinek nem cseng ismerősen ez a mondat, és nem ugrik be neki egyből egy extrovertált fiatal csávó, aki az utcán és a plázákban ijesztgeti, sőt, már szinte „terrorizálja” a gyanútlan embereket, hogy kiderítse Mobilfox membörök-e vagy sem, az nagy valószínűséggel sikeresen ki tudta kerülni ezt a mindent letaroló marketinggépezetet, ami mögött a 23 éves, telefontokokat gyártó vállalkozó, Diller Kevin áll.

A Mobilfox sztorija egy igazi sikertörténet, aminek egy szemtelenül fiatal fiú a főszereplője. Igazi népmesei sztori; Diller Kevin nevével olyen hangzatos címek nőttek össze, mint például

  • Mobiltokból milliárdok
  • Tizenöt évesen, a nagymama ágyneműtartójából indította a Mobilfoxot
  • 22 éves és Kaposváron van gyára
  • Amerikát is meg akarja hódítani a Mobilfox

Diller Kevin esetében azt azért el szokták hallgatni, hogy amúgy elég tehetős családból érkezik, tehát a nagymama ágyneműtartójából indított ma már milliárdos vállalkozás képét nem árt árnyalni. Édesapja Diller Ulrich ismert és befolyásos heves megyei vállalkozó, a Rádi Pékség tulajdonosa, a ZF Hungária Kft. volt ügyvezetője. Édesanyja, Mlinkó Andrea a családi ingatlanbizniszben volt érdekelt. Az első években Kevin szülei többször is biztosítottak hitelt a fiatal fiú vállalkozásának.

Kevint már az iskolai évek alatt is jobban érdekelte az üzlet, mint a tanulmányok. Saját bevallása szerint a lukasórákban is inkább elbiciklizett az egri boltjába, ahol telefontokok mellett egyéb kisebb értékű kiegészítőket árult a társaival – merthogy csupa fiatal arc vitte ezt a bizniszt, ahogy aztán később a Mobilfoxot is.

Ebből az üzletből végül 2017 végére egy 18 milliós árbevételű cég lett. Ez adta a kezdőtőkét ahhoz, hogy egy évre kibéreljen egy üzlethelyiséget a Wesselényi utcában, ami a webshop központja, valamint az egyedi tervezésű telefontokok értékesítő helye lett. Az üzleti modell akkor még nem a drága telefonokat törhetetlenné varázsoló tokokról szólt, hanem az egyénileg megtervezhető, személyre szabható dizájnú kiegészítőkre fókuszált.

Volt időszak, amikor a biznisz nem ment olyan jól, de egy őrületes Black Friday mindent megváltoztatott. Sikerült is 55 milliós árbevételt elérni, közben pedig Diller Kevin arra is rájött, hogy a webshop a lényeg, tehát nem kell feltétlenül olyan üzletet is fenntartani, ahova be tudnak menni az emberek nézelődni. Illetve el tudtak kezdeni kísérletezgetni a tokokkal is.

Az ütésálló telefontokok magukkal hoztak egy egészen furcsa marketing stratégiát is: a drága telefonok vad dobálgatását.

Eleinte még nem volt dedikált arca a Mobilfoxnak. Alkalmanként Pumped Gabo tűnt fel a saját social media felületén, ahol tőle szokatlan módon arról rakott ki contentet, hogy dobálja a telefonját. Ugyanis a Mobilfox tokok védelmét eleinte azzal promózták, hogy 5 méter magasból leejtve a tokkal felszerelt készüléket a betonra, a készülék sértetlen maradt. De előfordult olyan is, hogy Gabo a lőtéren tesztelte a tokokat:

A Mobilfox  mára már 800 milliós marketing büdzsével működik, és arca is lett  Szépréthy Roland személyében.

A magyar Mr. Beast

Diller Kevin lényegében a TikTokon csinált magának milliárdos bizniszt. Ahogy Pachert Balázs és a Balázs Kicks esetében sem az a fő szempont, hogy mit árul, úgy igazából a Mobilfox esetében sem. A fókusz a hogyanon van. Kevin is kiválóan ráérzett arra, hogy a fiatalok milyen tartalmakra fogékonyak a leginkább. Az pedig csak „szerencse”, hogy ez a közönség eléggé szereti is a telefontokokat, tehát a közösségi médián keresztül közvetített párperces show műsorok nem csak gyanútlan, szórakozni, kikapcsolódni vágyó, a TikTok-videókat céltalanul pörgető közönséget találja be, hanem egy elég erős vásárlóközönséget is bevonz.

A videók változatos módon kötik le a nézőt. Nincs arról szó, hogy minden egyes videó erőszakkal el akarja adni a törhetetlen tokokat, nem kell mindig és mindenkinek akciós Mobilfox tokot vennie. Elég a gyanútlan járókelőnek elkapni egy felé dobott telefont, és máris kap 10-20 ezer forintot. Elég jókor lenni jó helyen, mondjuk egy hipermarketben és a mobilfoxos arc felajánlja, hogy kifizeti annak az árát, amit a következő 30 másodpercben a vevő a kosarába tesz. Aki pedig esetleg úgy lófrál a Westendben vagy az Örs vezér téri Árkádban, hogy még le is van töltve a telefonjára a Mobilfox alkalmazás, sőt még Mobilfox tag (azaz membör) is egyben, és szembe jön vele a Mobilfix forgató stábja, akár még egy új iPhone-t is kaphat.

Diller Kevin ezekről az akciókról úgy nyilatkozott, hogy bár a végeredmény könnyednek és spontánnak tűnik, mintha csak 5 percre kimentek volna az utcára, hogy felvegyenek pár videót, a valóság sokkal több munkát rejt magában. Mivel egy stáb látványa nem vonzza, hanem sokkal inkább taszítja az utca emberét, először ki kellett választani azokat a szerencsés járókelőket, akik megnyerhetik a Mobilfoxos felajánlásokat.

És természetesen ne feledkezzünk meg a nagyszabású kincskereső játékáról:

Ami kísértetiesen hasonlított erre a videó-koncepcióra:

De míg Mr. Beast egy óriási stadionban, egy tucat youtuberrel rendezett bújócskát, addig Kevin drága dolgokat dugott el egy mezőn, amit youtuberek által vezetett csapatoknak kellett megkeresniük. Nem ugyanaz a kettő, de a formátum hasonló. Ahogy a hipermarketben felbukkanó Roli is Mr. Beastet koppintja, amikor felajánlja, hogy kifizeti azt a terméket, amit adott időn belül sikerül a kosárba tenni. A különbség annyi, hogy Mr. Beast nagyban játszik: nem egy terméket fizet ki, hanem sokszor egy vagyont kell kicsengetnie a kasszánál. Mindezt miért is teszik? A nézettségért.

Az öncélú adakozáson, jóemberkedésen túl azonban van egy dolog, ami még inkább felcsigázza a köz érdeklődését:

A balhé

A Mobilfox élete elég sima és konfliktusmentes volt. Majd a semmiből egyszer csak kirobbant egy vita a márka arca, azaz Roli és a cég mögött álló Kevin között, miszerint Roli „ellopta” a Mobilfox TikTok csatornáját és 100 millió forintot vagy 25 százalékos tulajdonrészt követelt a cégből. A balhé során elvileg történt rendőri feljelentés, autó kerekének kiszúrása, ezek pedig alaposan dokumentált oda-vissza videós üzengetésekkel párosultak.

Az emberkedés nem újkeletű módszer a népszerűség növelésére; a felnagyított viszályt popsztárok és ismert márkák is rendszeresen alkalmazzák. Tehát a balhé generálásnak van egy jól érzékelhető piaci ereje is. Érthető, hisz egyszerre két tábort lehet vele feltüzelni: azt aki az adott brand mellett van és azt, aki a másik mellett. Így hirtelen megsokszorozódik az üzenet célközönsége, ami azt eredményezi, hogy egyre több ember fog erről beszélni.

A Mobilfox körüli balhé viszont még ezen is tudott egyet csavarni. Az online üzengetésből végül egy igazi tömegrendezvény lett, ahol 2 millió forintot osztottak szét – ezresekben. Az eseményről rengeteg felvétel készült, több portál is beszámolt róla.

Sokan elkezdték visszafejteni az egész sztorit, hogy mégis mennyire volt az egész balhé kamu, ám a szereplők állítják, hogy teljesen valós volt minden, sőt, a valóságban még a látottaknál is durvább volt a viszály. Diller Kevin és Roli a békülés után is tagadják a vádakat, miszerint az egész botrány csak egy médiahekk volt.

Viszont kívülről szemlélve inkább az a változat valószínű, hogy a Mobilfox 2 millió forintból megoldott egy óriási médiakampányt. Nem kellett költeniük Facebook hirdetésekre, nem kellett drága videókat forgatniuk, csak generáltak egy kis balhét, egy kis cirkuszt, majd szétszórtak egy belvárosi épület tetejéről 2 millió forintot. Mindezzel a szó legszorosabb értelmében letarolták az egész magyar médiát és olyan magazinok és híroldalak is foglalkoztak velük, amik amúgy nem követik figyelemmel a Mobilfox-sztorit.

Ami biztos, hogy az akcióra érkezett annyi negatív visszajelzés, aminek hatására feltételezhető, hogy a Mobilfoxos srácok a jövőben kicsit körültekintőbben választanak a külföldön már bevált médiafogásokból, mert – bár a Mobilfox megúszta a legutóbbi húzását – most megtanulták, hogy a negatív reklám néha igencsak hiteltelenítheti az addig ügyesen felépített márkát.

Címkék