Június harmadik vasárnapja apák napja, amelyet már Magyarországon is sokan megtartanak, ott azonban még nem járunk, hogy az amerikaiakhoz hasonló apák napi reklámokkal rukkoljanak elő erre az időszakra az egyes márkák.

Apák napja alkalmából Amerikában ugyanúgy készülnek fontos mondanivalóval rendelkező, megható vagy éppen mókás reklámfilmek, mint mondjuk anyák napjára vagy karácsonyra.

Ennek természetesen megvan a maga forintosítható, pontosabban dollárban jól kifejezhető oka. Az USA-ban 2024-ben a fogyasztóktól igen magas, 22,4 milliárd dolláros költéseket vártak erre a családi ünnepre, ami minden idők második legnagyobb összege a tavalyi 22,9 milliárd után.

A fogyasztók fele tervezi, hogy valahogyan felköszönti édesapját; részt vesz az apák napi ünnepségeken, és átlagosan 196,23 dollárt költ személyenként ajándékokra, egy nagyságrendileg 200 dolláros meglepetéssel.

Ez olyan piacot jelent, amelyre érdemes fókuszálni, és egyes márkák maximális mértékben figyelnek is arra, hogy minőségi, megragadó, emlékezetes reklámokkal készüljenek. Válogatásunkban az utóbbi évek legszebb apák napi reklámfilmjeiből mutatunk meg néhányat.

Apák napi bohóckodás

Ryan Reynolds-szal nehéz mellényúlni, és ez igaz akkor is, ha apák napi reklámról van szó. A Deadpool sztárja nem hazudtolta meg magát ebben a három évvel ezelőtti, az Aviation Ginnel közösen készített kisfilmben sem, amely ugyan nem megható, viszont annál szórakoztatóbb.

Az apaság sokféle

A Glenlivet Whisky tavalyi apák napi reklámja meglehetősen elgondolkodtató: apákat és fiaikat, lányaikat, valamint egy keresztapa-keresztfiú párost ültettek egymással szembe, majd odaadtak nekik egy olyan scriptet, melyet a mesterséges intelligencia írt a jeles napra készítendő termékreklámjukhoz. Természetesen hátborzongatóan sztereotipikus eredmény született, a férfiak kemények, férfias dolgokat csinálnak… a reklámfilm szereplői pedig ezekre az egyszerű gondolatokra cáfolnak rá életszerűen.

Vigyázzunk rájuk

Kétéves egy brit szervezet reklámja, mellyel a prosztatarák korai felismerésének fontosságára hívja fel a figyelmet. Robbie Williams She’s the One-jának apákra átírt verziója mellett kacagtató, családi videófelvételek mutatják meg benne, miért is kell odafigyelni a szűrésekre, hogy az apák hosszan gyermekeik mellett maradhassanak.

Elő a zsepikkel!

A Michelob ULTRA hatéves kisfilmje a nem apaként megismert apafigurákat helyezi középpontba. Nem csak a szereplők könnyezik meg a reklámban elhangzó mondatokat…

Üzenet a leendő apáknak

Nagy közhely, hogy a szülőségre nem lehet igazán felkészülni, mégis igaz. Azoknak a sokszor egészen ellentétes érzelmeknek a hullámvasútja, amelyre egy gyermek születése felültet – nos, ez meglepi mind az apákat, mind az anyákat.

A Dove-tól megszokott, érzékeny, érzelmes, egyedi reklámfilmben a jelen apái adnak tanácsokat a leendő apukáknak.

Címkék