A Toyota fel akarja bontani az olimpiai játékokkal kötött 600 millió dolláros szponzori szerződését, mivel állítása szerint nem elégedett a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal. A japán autómárka ezzel közel egy évtizedes kapcsolatát rúgja fel, miután először az eseménnyel 2015-ben írt alá egy nagyszabású szponzori szerződést.
Az autóipari óriás elégedetlen azzal, ahogyan a Nemzetközi Olimpiai Bizottság a szponzori forrásait használja. A Toyota állítása szerint a NOB nem elég hatékony a sportolók támogatásában és a sport népszerűsítésében.
Továbbra is támogatná a sportolókat a márka
A Japánból érkező híresztelések szerint a világ legnagyobb autógyártója mostantól más utakat keres arra, hogy a sportolást támogassa. Ennek ellenére a márka továbbra is reménykedik abban, hogy nem szakad el teljesen a játékoktól: a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal kötött szerződését továbbra is fent szeretné tartani. Ez az igény azonban kevéssé tűnik fenntarthatónak, mivel a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nem engedélyezi, hogy a szponzorok a kiemelt eseményen kívül egyedi szerződésekre pályázzanak. Egyelőre sem a Toyota, sem a NOB nem kommentálta a híreket.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Forrás: Marketing Beat)
(Borítókép: Yuichi Masuda / Getty Images)