A McDonald's a Mentális Egészség Hetének alkalmából arra ösztönzi a legkisebb családtagokat, hogy bátran fejezzék ki, ha valami nyomja a szívüket.

A gyerekek felé általánosságban az az elvárás, hogy boldogok legyenek, akkor is, ha éppen nincs minden rendben. A McDonald's új kampányában erre a társadalmat érintő problémára szeretné felhívni a figyelmet: így a márka a Happy Meal menü dobozairól most először eltávolította a jól ismert mosolyt az Egyesült Királyságban.

A McDonald's megbízásából készült kutatásból kiderül, hogy a brit gyerekek majdnem fele (48 százalék) úgy érzi, hogy állandóan boldognak kell lennie, ugyanakkor a felmérésből látható, hogy a legtöbb szülő (74 százalék) nagy hangsúlyt fektet arra, hogy gyermekeik ne legyenek szomorúak.

A The Meal nevű új kampány a kutatásból kiindulva arra szeretné ösztönözni a családokat, hogy kezdjenek el beszélgetni, hiszen minden családtag küzdhet nehézségekkel. A McDonald's a Ready 10 kommunikációs ügynökség és a Leo Burnett kreatív ügynökség közreműködésével alkotta meg a kezdeményezést, melynek középpontjában a gyerekek állnak. A márka ezen felül a Manchester United legendájával, Rio Ferdinanddal és a BBC Children in Need nevű szervezettel is összefogott, hogy a mentális jóllét nagyobb szerepet kaphasson a mindennapokban.

A kezdeményezés részeként – Rio Ferdinand narrálásával – egy kisfilm is született, ahol a gyerekek őszintén beszélnek a bennük zajló érzésekről. A videóban a legkisebb családtagok a hangulatuknak megfelelő matricát ragasztanak a néhány napig elérhető, lecsupaszított Happy Meal dobozra.

Louise Page, a McDonald's fogyasztói kommunikációért és partnerségekért felelős vezetője elmondta:

Az ikonikus Happy Meal-dobozunk megváltoztatásával reméljük, hogy sokkal több családot ösztönözhetünk arra, hogy pozitív beszélgetéseket kezdeményezzenek a gyermekek érzelmeiről és jólétéről.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: Marketing Beat)

(Borítókép: The Sydney Morning Herald / NurPhoto / Getty Images)

Címkék