Hároméves fejlesztés és tesztelés után a Dorko tervezőcsapatának, illetve Csere Gáspár, magyar bajnok és olimpikon maratonfutó közös munkájának gyümölcsként bemutatták a Runique névre hallgató futócipőt – számoltak be az alkotók a Nemzeti Sportnak.
A lap szerint az atlétikai pályán megtett „tesztkör” alapján elmondható, hogy a magyar cipőt súlyra az Adidas-surranók könnyedsége jellemzi, ráadásul úgy illeszkedik a lábra, mintha egy Asics-gyártmány lenne. Az elmúlt tíz év legeredményesebb hosszútávfutója szerint a cipő 4 perc/km-es tempóig kiválóan elvégzi a feladatát. A lábbeli 300 gramm súlyú, van benne egy karbonbetét is, hogy ezzel segítse a még hatékonyabb rugalmasságot, egy pár akár ezer kilométert is kibírhat.
Két évvel ezelőtt keresett meg Gém Péter, hogy segítsek a termék fejlesztésében. Szerette volna, hogy a futás is benne legyen a kínálatukban, ezért nekiláttak egy olyan futócipőt készíteni, ami széles körben használható. Elmondtam, hogy mik a kritériumai a jó futócipőnek, majd a különböző prototípusokat én teszteltem és véleményeztem, majd hosszú hónapok munkájával folyamatosan kialakult a végeredmény.
– mesélte Csere Gáspár az együttműködés részleteit a Nemzeti Sportnak.
A Runique futócipő az első abból a három fajtából, amivel a cég igyekszik betörni a nemzetközi piacra. A most bemutatott mellett lesz egy általánosabb darab, amely kocogásra alkalmas, emellett egy versenyzésre is tökéletes változat is bemutatásra kerül.
Az elmúlt 10 évben elértük, hogy a Dorko a legnépszerűbb magyar sportmárka lett itthon, a következő 10 év célja, hogy mi legyünk a legnépszerűbb sportmárka Magyarországon. Egy olyan hazai márka, amely nem azért támogat egyre több magyar sportolót, hogy minél több cipőt tudjon eladni, hanem azért akar több terméket eladni, hogy minél több sportolót, csapatot, szövetséget, hazai művészt és ügyet tudjon támogatni. A világ első magyar futócipője csak a kezdet, nincs megállás, ahogy a szlogenünk is mondja: Egy emberként előre!
– mondta Gém Péter az idén tízéves cég alapítója a lapnak nyilatkozva.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: picture alliance / Getty Images)