A The Last Photo nevű kampányban egy fontos társadalmi ügy került fókuszba: az öngyilkossággal járó előítéletek. A társadalmi célú hirdetés az Act Good Report rangsorában első helyezést ért el.

Az adam&eveDDB és a Campaign Against Living Miserably közös kampánya az Act Good Report rangsorában első helyezést ért el. Az Act Good Report azokat a kezdeményezéseket vizsgálja, amelyek valamilyen globális törekvést, társadalmi célt karolnak fel – írja a Marketing Beat.

Két éve a Campaign Against Living Miserably mentálhigiénés jótékonysági szervezet elindította a valaha volt legnagyobb öngyilkosság-megelőzési kezdeményezését. Az adam&eveDDB ügynökség által készített The Last Photo nevű installáció ötven áldozat utolsó fényképét mutatta be 6,5 méter magas plakátokon. Mindezzel az alkotók arra akarták felhívni a figyelmet, hogy ha vannak is az öngyilkosságnak látható jelei, azok nem olyan magától értetődőek. A plakátokon lévő áldozatok képe ugyanis eleinte jelöletlen volt, csak később derült ki, hogy a mosolygó arcok már nem élnek.

A kültéri kampány elsődleges célkitűzése az volt, hogy rávilágítson arra a megrázó tényre, hogy az öngyilkosságot fontolgatók szándéka sokszor nem látható, és a jelekre gyakran csak a feltételezett stigmákból (visszahúzódás, sírás vagy hallgatás) figyelnek fel az emberek, miközben a jelek nem minden esetben ilyen egyértelműek.

A valóságban azonban az öngyilkosságnak számos más előjele van. Az emberek gyakran, pillanatokkal az életük kioltása előtt is tűnhetnek boldognak

– állította két évvel ezelőtt a Campaign Against Living Miserably, azaz a CALM felhívása. A kiállítás látogatóit ekkor arra ösztönözték az alkotók, hogy megtanulják, hogyan lehet felismerni az öngyilkosság jeleit.

Az Act Good Report egyébként 1250 kampányt értékelt, amelyeket 804 ügynökség készített 995 hirdető számára 76 piacon. A legjobb 40-ből 22 non-profit, 18 kereskedelmi márka, három pedig állami szektorból származik.

Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálat  krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123 -as telefonszámát! 

Amennyiben nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:  Catherine Falls Commercial / Getty Images )

Címkék