A Fox Broadcasting Company amerikai televíziós társaság bejelentette, hogy tulajdonrészt vásárol a The Lighthouse stúdióban, amely kifejezetten tartalomgyártók számára ad alkotói teret és iránymutatást.

A The Lighthouse New York-ban és Los Angelesben tart fenn irodát, ahol a tagságot megváltó tartalomgyártók alkothatnak.

A Cannes Lions fesztiválon bejelentettbefektetés célja, hogy könnyebbé tegyék a márkaintegrációt az influenszerek világában, miközben együttműködnek az alkotókkal. A The Lighthouse feladatának tekinti a kezdő tartalomgyártók képzését, miközben azok egyre nagyobb ismeretségre tesznek szert. Az utóbbi időben a Fox esetében is egyre több ismert médiaszereplő távozott a csatornától, akik utána független tartalomgyártókként folytatták, mint például Megyn Kelly, Bill O’Reilly vagy Tucker Carlson.

A FOX-nál úgy látjuk, hogy a szórakoztatás és a reklámozás jövőjét a merész, kultúraformáló szellemi tulajdon fogja meghatározni. A The Lighthouse-ba történő befektetésünk jelzi elkötelezettségünket az iránt, hogy eredeti franchise-okat építsünk olyan vizionárius alkotókkal, akik valós időben értelmezik újra a történetmesélést és befolyásolják a kultúrát

– mondta Stephano Kim, a FOX Advertising stratégiai és operatív igazgatója.

A The Lighthouse-nak két kampusza van, az egyik New York-ban, míg a másik Los Angelesben. A tartalomgyártóknak a csatlakozáshoz be kell adniuk egy jelentkezési lapot, amin feltüntetik, hogy milyen csatornát üzemeltetnek, valamint ki kell válasszák, hogy pontosan milyen tagságot szeretnének. Az egyéni tagság éves díja 5750 dollártól, a csapatos pedig 19550 dollártól indul – ez utóbbi 4 személyre szól. A csatlakozással belépést kapnak a cég két irodájába, ahol akár saját irodát is igényelhetnek a munkájukhoz.

Ez a partneri kapcsolat a FOX-szal meghatározó pillanat a The Lighthouse számára. Ezt a kampuszt a média, a kreativitás és a kultúra metszéspontjában építettük fel, ahol a merész, új ötletekkel kísérletezhetnek az alkotók. A FOX-szalal együtt újragondoljuk, hogyan jelennek meg az alkotók és a márkák a kultúrában, és hogyan tudják formálni azt

– tette hozzá Jon Goss, a The Lighthouse elnöke a befektetés kapcsán.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a befektetés pontosan mekkora összegről szól, azonban a piacban rengeteg lehetőség van, hiszen a Goldman Sachs befektetői bank szerint is a mostani 250 milliárd dollárra becsült tartalomgyártói iparág 2027-re elérheti a 480 milliárd dollárt is.