Az Epic Games játékkiadó cég és a Walt Disney Company célja egy olyan együttműködés, amely a Mark Zuckerberg által felvázolt Metaverzum létrehozásának egyik első lépcsője lehet.

A Walt Disney Company és az Epic Games kapcsolata februárban lett szorosabb, amikor bejelentették, hogy a Disney 1,5 milliárd dollár értékben vásárol részesedést a játékkiadó cégben. A részesedés egy különös együttműködést is hoz magával, ugyanis a Fortnite világába így megérkezhetnek a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars vagy akár az Avatar világából ismert tájak és karaterek.

A Walt Disney a Fortnite világába lép

Izgalmas, új együttműködésünk az Epic Games-szel a Disney közkedvelt márkáit és franchise-ait a rendkívül népszerű Fortnite-tal hozza össze az átalakuló játék- és szórakoztató univerzumban.

– mondta Robert A. Iger, a Walt Disney Company vezérigazgatója. 

Ez a Disney eddigi legnagyobb belépését jelenti a játékok világába, és jelentős növekedési és terjeszkedési lehetőségeket kínál. Alig várjuk, hogy a rajongók úttörő módon tapasztalhassák meg a Disney történeteit és világait

– tette hozzá.

A Disney már korábban is jelen volt a játékpiacon, hiszen az 1981-es, Nintendóra készült Mickey Mouse játék óta már rengeteg címet adtak ki, ami a vállalat valamelyik szellemi termékéhez kapcsolódik, a 2018-as Marvel's Spider-Man pedig az egyik legtöbbet eladott szuperhősös videójáték lett. Bár a Disney évek óta folytat együttműködéseket, a Fortnite világába belépve tovább erősítheti jelenlétét a területen. 

A Disney az elsők között hit abban, hogy a Fortnite-ban a saját világuk összekapcsolása a miénkkel új lehetőséget ad, és az Unreal Engine-t a teljes portfóliójukban használják. Most valami teljesen új dolgon dolgozunk együtt, hogy egy tartós, nyílt, közös ökoszisztémát építsünk, amely összehozza a Disney és a Fortnite közösségeit 

– mondta Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója és alapítója.

Ezzel az új együttműködési stratégiával fiatalok tömegeit tudják megszólítani. Valójában nem is csak egyszerű együttműködésről van szó, ugyanis különféle integrációk, szezonális események, játékbeli programok, élő események is várhatóak, ahogy a Marveles Nexus War során is történt, ami több mint 15,3 millió játékost mozgatott meg egyidejűleg. Tavaly egyébként már tartottak egy nagy eseményt a Fortnite világában, méghozzá a D23-at, amelynek keretében a Disney élő eseményét lehetett követni a játékon belül, ráadásul úgy, hogy sehol máshol nem ment az élő adás.

Metaverzumosodik a Fortnite?

Május 2-án egy egészen különleges eseményt vitt a Fortnite világába a Disney, a fiatalokat megszólítva, a Star Wars: Alvilági históriák animációs sorozat első két részét lehetett megnézni a játék keretein belül teljesen ingyen. Persze ez egy figyelemfelhívó akció volt a sorozat népszerűsítéséhez, mégis elgondolkodik az ember, vajon milyen távlati együttműködési céljai lehetnek a Disneynek?

A Mark Zuckerberg tulajdonában álló Meta még 2018-ban kezdett el kacsintgatni az AR (kiterjesztett valóság) és VR (virtuális valóság) világa felé, amikor az Ocolus vezetője, Jason Rubin egy 50 oldalas dokumentumban vázolta a „Metaverzum” ötletét. 2021 októberében elkeződött a cég új brandjének felépítése, ennek keretein belül a Meta név alá került a Facebook is, de ami még fontosabb, kiadták a Ray-Ban és a Luxottica bevonásával készült szemüvegeket, ami az első igazi lépésnek tűnt a metaverzum megvalósítása felé – persze az Ocolus Rift-et és hasonló VR és AR szemüvegeket leszámítva.

A metaverzum alapvetése, hogy a mindennapi életünket egy digitális burokban élhetjük – mint ahogy azt tették a Ready Player One című filmben – így elszakadva a fizikai világtól, de mégis annak mintájára élhetünk át különböző élményeket, mint a klubokba járás, vagy épp a megbeszéléseken való részvétel. 

Azzal, hogy a Disney ilyen mennyiségű pénzt öntött az Epic Games kiadóba, és egyre több tartalmat jelenít meg a Fortnite világában, ugyan AR és VR eszközök nélkül, de valamelyest elkezdődött a saját metaverzuma kiépítése. Hiszen ha belegondolunk, játékosok, nézők ezrei tehetnek kirándulást a digitális világban, hogy átéljék egy Disney park felkeresésének élményét, vagy beüljenek egy vetítésre, mint a Star Wars sorozat esetében is történt.

Bár a vállalat bejelentésében kerülték a metaverzum szó használatát, Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója az elsők között jelentette be nyilvánosan ambícióit, egy, a metaverzum-hoz hasonló, állandó online 3D-s világ felépítése kapcsán, amely vagy helyettesíti, vagy kiterjeszti az eddig ismert internethasználati szokásainkat.

A többéves projekt lehetővé teszi az emberek számára, hogy játszanak, Disney-s tartalmakat nézzenek, vásároljanak és kapcsolatba lépjenek a vállalat szellemi tulajdonából származó tartalmakkal és karakterekkel, mint például a Star Wars és a Marvel Comics.

Sikerülhet?

Az, hogy mikor és milyen formában láthatjuk az első valóban működő és tömegeket megmozgató metaverzumot, még kérdés, ugyanis a Meta által fejlesztett verzió hivatalos debütálását is 2035 körülre becsülték az iparági szereplők, az Epic Games pedig nemrégiben nagyjából 900 dolgozót bocsátott el, többek között azért, hogy metaverzumos tervei költségét fedezze.

Jelenleg nehéz lenne megállapítani, hogy az Epic Games és a Disney együttműködése merre tart, azonban az biztos, hogy a 44 millió játékost megmozgató Fortnite jó táptalaja lehet egy Disney metaverzum kialakításához. Főleg, hogy a szintén Epic tulajdonában lévő Unreal Engine szoftverreltöbb új projekten dolgoznak – mint a Star Wars játékok –, így a befektetés hosszú távon megtérülhet.

Címkék