Az idén 20 éves YouTube felméréseiből kiderült, hogy felhasználói szerint a központi piros szín a három legelavultabb elem közé tartozik. Ahogy arról a Yellow is beszámolt, a YouTube az elmúlt két évtizedben számos vörös árnyalatot használt, a legutóbb, 2017-ben bevezetett tiszta RGB vöröset azonban túl harsánynak érezték a felhasználók kulcsfontosságú funkciókban. Ezenfelül technikai problémákat is generált, egyes képernyőkön narancssárgás árnyalatot mutatott, illetve a tévéken beégést váltott ki. Ez azt jelenti, hogy a képernyő tartósan elszíneződik, mert nagyobb terhelést indukál a megjelenítése.
Hűvösebb tónus
A Google Design bemutatta a művészeti vezetés és a dizájner csapat legfontosabb tagjainak gondolatait. Amy Yip, a vizuális tervezés vezetője szerint
a piros pozitív és negatív értelemben is egy nagyon erős szín, amely a történelem során számos különböző mozgalom szinonimája volt, és különböző társadalmakban más és más jelentéssel bír. Fel kellett tennünk magunknak a kérdést: Ez még mindig tükrözi a márkánkat?
A YouTube küldetéséből indultak ki, ami a következő: „Mindenkinek hangot adni és megmutatni a világot”. Az új tónusnak meg kellett testesítenie kreatív elveiket: barátságos, megnyerő, dinamikus és egységes.
Mivel azonban ez a szín központi szerepet játszik a platform márkaidentitásában, nagyon átgondoltan kellett hozzányúlniuk. Linda Hong termékmenedzser elárulta:
kerülték az olyan színeket, amelyek dominánsnak, ridegnek vagy üzleti jellegűnek tűnnek.
Egy lágyabb, ugyanakkor hűvösebb tónus bevezetésével nemcsak a technikai problémákat oldották meg, hanem egy hozzáférhetőbb, élénkebb karaktert is adtak a márkának. Sikerült úgy modernizálni a YouTube-ot, hogy közben megőrizték az örökségét.
Kevesebb piros
Csökkent a szín megjelenése a platformon is: a logóra, a termékikonokra, illetve a felhasználói felület jellegzetes funkcióira korlátozták.
A piros szín a YouTube szinonimája, de ha mindenhol ezt használjuk, hígul a hatása
– osztotta meg véleményét Amy Yip.
Piros mellé magenta
Emellett új színátmenetet is terveztek, egy dinamikus vörös-magenta skála tud mozgásérzetet adni a platformnak.
A magenta ritkán fordul elő a természetben, így kiválóan szimbolizálja a YouTube által megtestesített képzelőerőt és fejlődést.
Az átmenetet 45 fokos szögben alakították ki, ez a skála került az olyan jellegzetes funkciókba, mint a videók előrehaladási sávja, a témaikonok, valamint a Tetszik és a Feliratkozás gombok animációi.
Korábban többféle színt is használtak, a piros-magenta átmenet ehhez képest szűkebb skála, viszont így kevésbé tolakodó módon tudtak hangulatot teremteni. Ennek mentén változott az animációk mozgása is, és mindez egy csipet játékossággal fűszerezte a platformot.
A változtatás hatása
Miért jó változtatni? Tom Moran, a vizuális tervezés vezetője azt tapasztalta,
hogy ha értékes funkciókat kötünk össze vizuális dizájnváltozásokkal, az emberek észreveszik, hogy a termék fejlődött.
S ez csak a kezdet: stratégiailag újragondolják a vizuális rendszerük minden elemét, a képi megjelenítést, az ikonográfiát, a tipográfiát, a másodlagos színpalettákat. A YouTube tartalma dinamikus és folyamatosan változik, így a vizuális rendszernek is lépést kell tartania vele, hogy friss, vonzó és releváns maradjon. A platform ugyanakkor számol azzal, hogy egy márka újragondolása kapcsán érdemes óvatosnak lenni.