A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) által idén is meghirdetett PR Excellence Hungary Awardra 2023-ban megvalósított kampányokkal lehetett pályázni. Az MPRSZ célja ebben az évben is az volt, hogy kiemelje és díjazza a kommunikációs iparág olyan példaértékű megoldásait, amelyek átlagon felüli koncepcióval, megvalósítással és hatással bírnak.
A megmérettetésre ebben az évben is a megszokott 13 kategóriában lehetett nevezni, az iparágak száma viszont bővült a vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények csoportjával; így a díjakra már 15 ágazat szereplői jelentkezhettek. A verseny zsűrije rendkívül sokszínű volt, lefedve a kommunikációs szakma teljes skáláját. A shortlistre kerülő pályaművek közül kiválasztott anyagokat ügynökségi, nagyvállalati megbízói, valamint civil ágazatok képviselői bírálták. A PREXA szakmai zsűrijében továbbá megtalálhatók voltak a tavalyi év díjazottjai, valamint zsűrizett az előző év PREXA Kiváló Szakember- és Utánpótlás-díjasa, az Év Ügynökségének vezetője és a Signature40 PR-lista első helyezettje is.
A győztes pályamunkák:
- Fődíj: SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: Árvácskák
- Év ügynöksége: Noguchi
Nemzetközi kategória
- Arany: Avantgarde PR: I Will Keep My Eyes Open (Megbízó: European Commission + ICF Next)
- Ezüst: Próbakő Communications: Songwriters vs AI experiment – Songwriters Day 2023 (Megbízó: Artisjus)
PR területek alapján
Általános hírnévmenedzsment
- Bronz: Noguchi & Peters: Nézd meg, mennyit kérnek mások! – Profession.hu a bértranszparenciáért (Megbízó: Profession.hu | Társpályázó: FriendlyTM Creative Innovation Space)
- Bronz: Salt Communications: Work in progress – A megújuló veszprémi várnegyed népszerűsítése (Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye)
Issuemanagement / Specifikus hírnévmenedzsment
- Bronz: Noguchi & Peters: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg! (Megbízó: McDonald's Magyarország)
- Bronz: Robert Bosch Kft.: Bosch x Richter Innovátorok Napja – Egy asztalnál a mesterséges intelligenciával (Társpályázó: Richter Gedeon Nyrt. 50%)
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése
- Arany: SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: Árvácskák
- Ezüst: LWp Kommunikáció: IT-hős vagy kiberbalek? – az ESET edukációs kampánya a kiberbiztonságért (Megbízó: Sicontact Kft. | Társpályázó: Sicontact Kft. 50%)
- Ezüst: Universum 8: Örömzene Öt Tengelyen (Megbízó: Máltai Szeretetszolgálat, Waberer's, Volvo | Társpályázó: Carbon Group Communication Kft. 50%)
- Bronz: Avantgarde Public Relations: Az élet egy utazás. Tegyük biztonságossá! (Megbízó: Bridgestone Tatabánya)
- Bronz: Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia (Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.)
Belső kommunikáció
- Arany: Noguchi & Peters: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban (Megbízó: Yettel Magyarország)
PR vezérelt integrált kampány
- Ezüst: Noguchi & Peters: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg! (Megbízó: McDonald's Magyarország)
- Bronz: Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023 (Megbízó: Artisjus Egyesület | Társpályázó: Inspired Selection Kft.)
Fenntarthatóság, környezetvédelem
- Bronz: E.ON Hungária Csoport: E.ON: A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
- Bronz: LWp Kommunikáció: Zaccmentő projekt (Megbízó: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.)
Storytelling
- Bronz: Noguchi & Peters: Nők a magyar sörgyártás történetében (Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt. | Társpályázó: Wavemaker Hungary, JumpCut Productions)
Digitális kommunikáció: kifejezetten digitális megoldásra építő kampány
- Ezüst: Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia (Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.)
- Bronz: Magyar Telekom: Melody of Budapest
Iparágak alapján
Művészet, kultúra
- Bronz: Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023 (Megbízó: Artisjus Egyesület | Társpályázó: Inspired Selection Kft.)
Egészségügy
- Ezüst: Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia (Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.)
Építőipar, ingatlan
- Bronz: Próbakő Kommunikáció: LEO 10 év – Szeretem a szakmám (Megbízó: Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége)
FMCG
- Bronz: Auchan Magyarország: Belső influencer program (Társpályázó: Well PR 50%)
Technológia, Telekommunikáció, IT
- Ezüst: Noguchi & Peters: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban (Megbízó: Yettel Magyarország)
- Bronz: Noguchi & Peters: Új rekord a Dunán – Yettel x Rakonczay Duna stream (Megbízó: Yettel Magyarország)
A shortlist díjazottak a nyertesekkel együtt az alábbi linken tekinthető meg.
(Borítókép: John Madere / Getty Images)