A Google márciusra annyi algoritmus-frissítést jelentett be, amennyi még soha nem indult egyszerre párhuzamosan. Az újítások egyrészt a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia szerepének növekedését célozzák, emellett a SEO-visszaélésekre is válaszokat szeretnének adni, illetve javulás lesz a keresési eredmények minőségének terén, valamint átalakulás várható a weboldalak látogatottságában is.

Rengeteg algoritmus-frissítést jelentett be a Google márciusra, többek között érkezik a valaha volt legnagyobb Core-frissítés, spamfrissítés, valamint a Helpful-Content algoritmus is frissül, mindez méghozzá egyszerre – jelentette be a Google. Az újabb verziók egyrészt a gépi tanulást és a mesterséges intelligencia szerepének növekedését célozzák, másrészt SEO-visszaélésekre is választ szeretne nyújtani a cég.

Ezek mellett a vállalat március 5-én bejelentette, hogy több változtatást is eszközöl, amelynek lényege a keresési eredmények minőségének javítása. A frissítések eredményeként a Google mostantól kezdve nem fogja jelezni, ha a Hasznos Tartalom Algoritmus frissítésre kerül, ugyanis ezt beleolvasztották a Google alap-algoritmusába. Ezen felül több új és frissített spammel kapcsolatos irányelvet jelentettek be, amelynek a bevezetését az automatizált algoritmusok és a manuális intézkedések révén indítják el.

A Google továbbá bejelentette az idei év első Core-frissítését, ami a Google alapvető rangsorolási rendszere. Elizabeth Tucker, a Google termékigazgatója elmondta a bejelentésekkel kapcsolatban, hogy:

Arra számítunk, hogy ez a frissítés összeadva korábbi erőfeszítéseinkkel kollektíven 40 százalékkal fogja csökkenteni a keresési eredményekben található rossz minőségű, nem eredeti tartalmakat.

Az előrejelzések szerint a frissítés egy hónapig tart majd, és több rangsorolási rendszer bevezetését, átformálását is jelenti. A mostani frissítés különlegességét az is mutatja, hogy az alapalgoritmusok lefutási ideje a korábbi években maximum két hétre rúgott, szemben a mostanival.

A Google elmondása alapján ez a frissítés finomhangolta azt, hogy hogyan, miként ismeri fel azokat a weboldalakat, amelyek „nem hasznosak, negatív felhasználói élményt nyújtanak vagy úgy látszik, mintha inkább a keresőmotorok számára, és nem az emberek számára készültek volna”. Emellett azt is hozzáfűzte, hogy ez az újítás „magában foglalhat olyan oldalakat, amelyek elsősorban nagyon specifikus keresési lekérdezéseknek megfelelően készültek”.

Az elkövetkezendő időszakban a frissítések miatt érdemes nyomon követni a weboldalak helyezését is, ugyanis komoly mozgások várhatóak a ranglisták terén.

(Forrás: Index)

(Borítókép: Cesc Maymo/Getty Images)

Címkék