A korábban többszörösen díjazott amerikai rapper, A$AP Rocky lett a Ray-Ban történetének első kreatívigazgatója. Az általa tervezett kollekció igyekszik a megszokott stílusjegyekre építeni, miközben a modern, hip-hop kultúrára jellemző jegyekkel keveredik.

Rakim Mayers, vagyis A$AP Rocky amerikai rapper kreatívigazgatói debütálása a Ray-Bannél egy új korszak nyitánya, amely finoman egyensúlyoz a hagyomány és az innováció között – a klasszikus Ray-Ban formák merész újragondolásával a márka új jelentéstartalommal gazdagodik: a szemüveg többé nem csupán kiegészítő, hanem az önkifejezés, a kortárs esztétika és a kulturális párbeszéd része.

A márka történetében először kreatívigazgatói pozíciót hozott létre, hogy tovább erősítse globális jelenlétét, megújítsa dizájnkultúráját és új kapcsolódási pontokat alakítson ki a fiatal generációkkal. Az új kreatív vezetés célja, hogy a Ray-Ban örökségét – az időtlen formavilágot, a szabadság és önkifejezés iránti elkötelezettséget – a kortárs kultúra élvonalával kapcsolja össze.

Az amerikai rapper 2024-ben a British Fashion Awards Cultural Innovator díját nyerte el, a Puma kollaborációért Best Collab díjat kapott, valamint a Complex magazin a Legjobban öltözött rapper címet is neki ítélte. A Moncler és a Bottega Veneta arca volt, és 2025-ben a Met Gala társ-házigazdájaként is debütált. Saját divatkollektíváját, AWGE névvel dobta piacra.

Az A$AP Rocky által megalkotott dizájn egyedi perspektívát hoz a Ray-Ban számára, úgy alkotta újra a márka ikonikus formáit, hogy azok egyszerre maradjanak hűek az örökséghez, mégis frissek és karakteresek legyenek. Rocky újító szerepe nem merül ki a kollekciók megtervezésében, kreatívigazgatóként az üzlethelyiségek dizájnjába, a kampányok irányvonalába és a márkakommunikáció egészébe is aktívan beleszól.

Blacked out

A klasszikus Ray-Ban ikonokat (Mega Wayfarer, Mega Clubmaster, Mega Balorama) gondolja újra a hiphop kultúra sötét, arany díszítésű, maszkulinitást sugárzó nyelvén. Minden modell fekete tónusú, arany részletekkel és exkluzív csomagolással – dollárköteg ihlette dobozban és dedikált bőrtokkal érkeznek.

Wayfarer Puffer

A kollekcióban az ikonikus Wayfarer pufi, szoborszerű sziluettel, a popkultúra színeiben, – kék, zöld, pink, fehér, sárga, piros – feltűnő arany részletekkel és ultrafekete lencsékkel jelenik meg. Egy kortárs divatstatement, amely egyszerre játékos és radikális.

Az új kollekciót egy kampány is támogatja, a nyertesek pedig Sziget páros napijegyet kapnak, amivel élőben nézhetik meg A$AP Rocky fellépését.