A távozó szakemberek között van a vállalat vezérigazgatója, Mark Read is.

Nemrég számoltunk be róla, hogy egy szervezeti átalakítás keretében a GroupM WPP Media néven folytatja tovább, illetve kiderült az is, hogy Gulyás János és Mező László is elhagyta a hazai cégcsoportot. A világ egyik legnagyobb ügynökségi- és médiaholdingjától globális szinten is több magas beosztású szakember távozott az elmúlt hetekben.

Távozó szakemberek

  • Mark Read, a WPP CEO-ja június 9-én jelentette be, hogy az év végével távozik posztjáról. A szakember 7 évet töltött vezetői pozícióban, összességében pedig 30 évnél is többet volt a cégnél. 
  • Nicolas Bidon, a WPP Media-hoz tartozó Nexus globális ügyvezetője is elhagyta a céget. 2022-ben töltötte be ezt a pozíciót, de már 2012 óta a WPP-nél dolgozott.
  • Claudine Collins 30 év után hagyja el a WPP-t. Karrierje során dolgozott az EssenceMediacom UK-nál, valamint a MediaCom UK-nál. Utolsó pozicíójában CCO-ként (Chief Client Officer) az EssenceMediacom UK munkatársa volt.
  • Katie Grosvenor 3 év után hagyta el a GroupM UK-t, ahol marketingigazgatói pozicíóban dolgozott.

Szervezeti átalakítás

A WPP eközben a Grey kreatív ügynökséget az Ogilvy irányítása alá helyezte, amely korábban az AKQA Group alá tartozott. A változással együtt azonban megmarad a Grey önállósága: külön brandként működik tovább.

Emlékezetes, hogy a WPP még áprilisban jelentette be, hogy felvásárolja az InfoSumot, a világ vezető adakollaborációs platformját. Azóta kiderült, hogy 300 millió fontot, vagyis kb. 145 milliárd forintot fektetnek be a WPP Open-be, ami egy AI által támogatott marketingrendszer.

Távozó ügyfelek

A WPP ügyfelei terén is változások történtek. Friss hír, hogy a Paramount szakított a céggel, hogy aztán a rivális Publicis Groupe-pal folytassa partnerként. Mark Read távozásának bejelentése után pedig a Mars is bejelentette, hogy átpártol a Publicishez. A sort egy hasonlóan nagy brand kezdte meg még márciusban, akkor a Coca-Cola jelentette be, hogy Észak-Amerika vonatkozásában új céget keres a WPP helyére (itt szintén a Publicis lett a befutó), végül azonban májusban sikerült megegyezniük egy szerződéshosszabbításról, amiből egyedül az Észak-Amerikai piac lett kihagyva.