2023 nyarán jelentette be a Central Médiacsoport, hogy megvásárolta az Akciós-Újság.hu platformot. A kiadvány az üzletek árváltozásairól, az aktuális akciókról nyújt tájékoztatást, és a legnagyobb áruházak szórólapjait gyűjti össze online felületén, amely az elmúlt évben 67%-ot meghaladó mértékben növelte egyedi felhasználóinak számát.
A felhasználói igényeknek való megfelelés és a fogyasztói trendek feltérképezése érdekében az Akciós-Újság.hu kutatást indított a bevásárlással kapcsolatos szokásokról. A nem reprezentatív felmérés több mint 3700 fős online és közel 1000 fős személyes mintavétel alapján készült.
Kutatásunk célja a legnagyobb hazai akciósújság-katalógus, az Akciós-Újság.hu felhasználóinak alaposabb megismerése volt. Vizsgálatunkat két mintán végeztük, mindkét esetben nagy elemszámmal dolgozva: hét nagyváros tíz különböző áruházánál, illetve az online térben kérdeztünk meg közel 5000 főt
– foglalta össze a kutatás célkitűzését Fábián Sándor, a Central Médiacsoport elemzési csoportvezetője.
Az eredmények alapján a fogyasztók kiemelten a Penny, a Lidl, a Spar és az Interspar, valamint az Aldi üzleteit látogatják, ezeknek az akcióit követik nyomon, illetve ezek üzleteiben fordulnak meg a leggyakrabban. Alig több mint a kitöltők fele nyilatkozott úgy, hogy az adott élelmiszerboltot annak közelsége miatt választja: míg 61% az ottani árak, 69% az aktuális akciók miatt intézi ott a bevásárlást.
A személyes mintavétel során az üzleteknél megkérdezettek mindössze 50%-a válaszolt úgy, hogy az akciók befolyásolják az üzletválasztást. Számukra a lokáció közelsége a mérvadó, ezért kevesebb helyre is látogatnak el egy-egy bevásárlás alkalmával, míg az online kitöltők jóval tudatosabbak. Ők átlagosan 3,5 üzletet is feltérképeznek, amit elsősorban a legjobb ajánlatok megtalálása motivál. Mindkét csoport számára a zöldség, gyümölcs, hús és tejtermékek akciói a leginkább meghatározóak.
Bár az üzletek mobilapplikációinak használata is terjed, a vásárlói tájékozódásnak továbbra is meghatározó része az akciós újság, amelyet a válaszadók 47%-a még mindig nyomtatott formában szerez be. Elindult azonban egy digitalizációs folyamat, amellyel egyre többen tartanak lépést: a személyesen megkérdezettek 23%-a ismer online akciós újság gyűjtőoldalt, 48%-uk pedig heti rendszerességgel használ is ilyen platformot.
A szegmensében piacvezetőnek számító Akciós-Újság.hu termékmenedzsmentjét június 1-től Kovács Ádám látja el, aki Head of Digital Brand pozícióban a Nosalty.hu márka mellett az Akciós-Újság.hu üzleti és technológiai folyamatait is irányítja.
A felmérés eredményei világosan mutatják, hogy a magyar vásárlók többsége rendkívül árérzékeny, és tudatos döntéseket hoz a bevásárlások során. Az akciós újságok továbbra is kulcsszerepet játszanak a tájékozódásban, különösen most, amikor a háztartások kétharmada kénytelen szorosabbra húzni a nadrágszíjat. A közeljövőben megújuló Akciós-Újság.hu célja, hogy a digitális fejlődéssel lépést tartva még hatékonyabban segítse a vásárlókat az árak összehasonlításában és a legkedvezőbb ajánlatok megtalálásában
– mondta a kutatás eredményei kapcsán Kovács Ádám.