Idén ünnepli 25. születésnapját a hazai autós média egyik zászlóshajója, a Totalcar, amely mostantól megújult formában várja olvasóit. Az új főszerkesztőt, Huber Tamást a magazin értékeiről és terveiről kérdeztük, kitérve a szeptemberi Red Bull Showrun Budapest nevű rendezvényre is, amely remek élménynek ígérkezik az autók szerelmesei számára a gyermekektől kezdve az idősebb korosztályig.

Az Indamedia Csoport kiadványa 2000 óta áll a magyar autórajongók szolgálatában, stabilan őrizve helyét a leglátogatottabb online autós portálok mezőnyében. A Totalcaron naponta 15-20 friss anyag jelenik meg: autós hírek, tesztek, közéleti és technikai cikkek, podcastok, valamint motoros és robogós témák. Különösen népszerűek az autópiaci visszaéléseket feltáró írások és fogyasztóvédelmi anyagok, miközben videós tartalmaik is komoly nézettséget generálnak a videóplatformokon. Emellett a portálhoz kapcsolódó TotálKár – a kártörténeti lekérdezés – és a TotalCheck szolgáltatások garantálják, hogy az olvasók használtautó vásárlásának és eladásának minden lépése gördülékenyen menjen.

Felhasználó- és hirdetőbarát platform

A megújulás célja az volt, hogy egy modern és felhasználóbarát platform jöjjön létre, amely egységes és minden képernyőn – mobilon és desktopon egyaránt – kényelmesen böngészhető, nagyobb betűmérettel és szellősebb struktúrával az olvasási élmény javítása érdekében. A navigáció is egyszerűbb: kevesebb, de egyértelműbb menüpont segíti a visszakeresést, így a korábbi tartalmak is könnyebben elérhetőek.

Tartani kell a tempót a mai internetezési szokásokkal, ezért már a Totalcar oldalán is elérhetőek az Indaplayre készült shortjaink, hiszen a fiatalabbak inkább az audiovizális tartalmakat részesítik előnyben. Továbbá korábban kéthasábos volt a címlapunk, most sokkal átláthatóbb. Illetve azt tapasztaltuk, hogy a képes anyagok jobban érdeklik az olvasókat, ezért most már minden cikk képpel együtt jelenik meg a nyitóoldalon. Az autózás egyébként is olyan téma, ahol a fotók magukért beszélnek

– mondja Huber Tamás, a Totalcar főszerkesztője, egyben az Index főszerkesztő-helyettese.

A cikkek végén elhelyezett cross‑ajánlórendszer pedig a további tartalmak felfedezését segíti. Szintén újdonság, hogy immár a Totalbike cikkei is elérhetőek a nyitólapon, így a motoros témák rajongói mostantól egyetlen oldalon találják meg kedvenceiket (a totalbike.hu innentől kezdve a totalcar.hu-ra vezet).

Eközben a hirdetők számára is igyekeztek kedvezőbb helyzetet teremteni, növelni a hirdetések targetálásának lehetőségét, például ha valaki egy bizonyos autómárkával kapcsolatos hirdetést szeretne az oldalon elhelyezni, akkor az az adott branddel kapcsolatos cikkekben jelenhet meg.

Szélesebb közönség

Azt gondolom, hogy a srácok jó munkát végeznek a Totalcarnál. Vannak olyan egyedülálló rovataink, műsoraink, amelyek tökéletesen működnek, mint a MűhelyPRN, a Népítélet, az Égéstér podcast. Most az a fontos, hogy még szélesebb közönséghez tudjunk szólni

– vázolja terveit Huber Tamás.

Tehát a cél, hogy minden, ami autózás, megtalálható legyen az oldalon, a versenysporttal is mélyebben, többet foglalkoznak majd, de akár olyan gazdasági kérdésekkel is, hogy a német iparban mi a helyzet, hogyan döntöttek az Audinál vagy a Volkswagennél, hogyan állnak a részvények. De közéleti vonalat, szórakoztató tartalmakat is szeretnének a cikkek közé vinni.

Célunk, hogy a Totalcar egyértelműen piacvezető legyen az autós site-ok tekintetében, mindenben az elsők és a legjobbak szeretnénk lenni, hogy ha valakinek valamilyen autós vagy motoros kérdés, téma, érdeklődés az eszébe jut, minket keressen fel először. A magazin nagyon értékes márka, de nem vagyunk egyszerű helyzetben, hiszen a médiapiac is átalakulóban van, talán a Covid idején voltak legutóbb ennyire korlátozottak a lehetőségek

– jegyzi meg a főszerkesztő.

Átalakult maga az Indamedia csoport is, két nagy területre vonva össze kiadványait: egy magazin és egy news kiadóba. Az autós magazin ennek nyomán szorosabb kapcsolatban fog állni az Index-szel, ami azt jelenti, hogy a szerkesztőségek együttműködnek és segítik egymást, az autós portál több cikke kikerül az Index címlapos anyagai közé.

Nem szeretnék nagy szavakat használni, de a sajtónak elsősorban az a feladata, hogy tájékoztasson, objektíven. Ez kell egy újság legfőbb feladatának lennie, nem elfelejtve, hogy az emberekért van. Most az látszik, hogy ezeknek az embereknek nem feltétlen hírekre van szükségük, inkább információkra. Nem érdekli őket a részletes leírás az időjárásról, csak a hőmérséklet mértéke. Egy szám és egy napocska. Nem érdekli őket ötezer karakteres összefoglaló a focimeccsről, csak az eredmény és a legizgalmasabb gólról. Tehát nekünk ehhez kell szabnunk a tartalmainkat is, ha most átalakul a média világa, akkor fel kell vennünk a kesztyűt, és ilyen tartalmakat gyártani

– vall szakmai meggyőződéséről Huber Tamás.

25 év

A főszerkesztő szerint a Totalcar egyik legnagyobb értéke az egyedisége, hogy a tartalmai kellő komolysággal, de humorral, olykor cinizmussal is bírnak – nagyon karakteres nyelvezete és stílusa van.

Amikor elindult az oldal, abszolút hiánypótló volt, és nagyon hamar erős márkává vált, a magyar autós közösség nagyon megszerette. Szerintem érzik és értékelik, hogy na, ezt az oldalt tényleg olyan srácok írják, akik egyek közülünk, és ők is hobbi autósok, csak ők szeretnek erről írni is. Egytől egyig ilyenek dolgoznak a Totalcar szerkesztőségében, és részben ezért közösség épült a oldal köré. Ezt erősítették a Parkoló Parádék is, a Totalcar éves, autós találkozói, amelyeket egyébként szeretnénk megújítani, gazdagítani

– meséli Huber Tamás.

Az elmúlt huszonöt évben sok legendás figura is dolgozott a magazinnál, mint Winkler Róbert, Vályi István, Bazsó Gábor Karotta.

Ez egyrészt értékes örökség, voltak arcok, akik felemelték ezt a magazint, és sokszor aggodalom övezi a helyzetet, amikor valaki elmegy. Sportos hasonlattal élnék, sokszor gondoltuk, amikor Messi elhagyta a Barcelonát vagy Cristiano Ronaldo a Real Madridot, hogy mi lesz ezután, hiszen a hátukon vitték nemcsak a csapatot, hanem a brandet is. De a Totalcar is egy saját, önálló, szuverén branddé vált. Az olvasók, akiket hoztak, hűségesek maradtak hozzánk is. S azt gondolom, maga ez a közösség, a szerkesztőség mindennél fontosabb. Soha nem lehet egy emberre, két emberre vagy három emberre alapozni, hanem mindig a szerkesztőség egészére

– véli Huber Tamás.

A Red Bull Showrun nagy dobás lesz

A magazin a szeptemberi Red Bull Showrun Budapest hivatalos partnere, ahol a Totalcar zónában a Puskás Aréna mellett izgalmas kerekasztal-beszélgetések és dedikálások – köztük David Coulthard Forma 1-es pilóta részvételével – várják a látogatókat.

Ez egy kétnapos, nagyon komoly esemény lesz, több tízezer emberrel, előadókkal, vendégekkel, sztársportolókkal. Lesznek felvonulások, kiállítások, Formula–1-es autók, food truckok, merch-ek, autós látnivalók. Mindent meg fog találni, ami érdekelheti és jól fogja érezni magát ezen a két napon a pici gyerekektől kezdve az idősebb korosztályokig bárki, akit az autók érdekelnek. Több mint száz autót is kihoznak a totálkáros fiúk. A Red Bull Showrunt már több országban is megrendezték, és hatalmas megitszteltetés, hogy Magyarországon minket kerestek meg az együttműködésre. Ez is visszaigazolja, hogy jó munkát végzünk a Totalcarnál, ismer és szeret minket a közönség

– ajánlja a valóban nagy dobásnak ígérkező rendezvényt Huber Tamás.