Néhány nap különbséggel a TV2 Csoport és az RTL Magyarország is közzétette pénzügyi eredményét a 2024-es évre vonatkozóan.

A TV2 Csoport adózott eredménye 2024-ben 2 milliárd forint volt, 56 milliárd forintos árbevétel mellett, míg az RTL Magyarország 138 millió eurós (kb. 55,5 milliárd forint) árbevétellel zárta az évet, és EBITA eredménye -8 millió euró (kb. 3,2 milliárd forint) lett. 

TV2 csoport

A médiavállalat adózott eredménye 2024-ben 2 milliárd forint volt, 56 milliárd forintos árbevétel mellett. Előbbi szinte változatlan a 2023. évi adózott eredményhez képest, míg az árbevétel növekmény 5,6 százalék volt az előző évhez képest, amelyet ellensúlyozott a saját gyártású tartalmak költségének növekedése.

A 2024-es évet tehát ismét pozitív eredménnyel zárta a médiatársaság és nemcsak pénzügyi, hanem nézettségi szempontból is sikeres évet tudhat maga mögött, hiszen 2024-ben újra a TV2 és a TV2 Csoport lett a legnézettebb csatorna, illetve csatorna-portfólió teljes napon és főműsoridőben egyaránt, mindhárom kiemelt célcsoportban – főműsoridőben, a Nielsen mérései és a TV2 kutatása szerint.

A szlovéniai Planet Group-hoz tartozó csatornák (Planet, Planet 2, Planet Eva) ugyan nem növelték nézői részesedésüket 2024-ben az előző évhez képest, mégis jelentős, 7,0% átlag kumulált CSHR-t (Kereskedelmi közönségarány) értek el a fő kereskedelmi korcsoportban, teljes napon.

Az idei pénzügyi eredményeink világosan mutatják, hogy a TV2 Csoport stabil szereplő a médiapiacon. Az 56 milliárd forintos árbevétel és a folyamatos nézettségi sikerek azt bizonyítják, hogy tartalmaink nemcsak elérik, hanem lekötik a közönséget és kiszolgálják a hirdetői igényeket. A szlovéniai Planet Group csatornái szintén stabil teljesítményt nyújtottak, amely mutatja, hogy regionális jelenlétünk is eredményes. Büszkék vagyunk az elért eredményekre, és köszönjük mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a sikerhez

– nyilatkozta Vaszily Miklós, a TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója.

RTL Magyarország

Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2024-es pénzügyi évben 138 millió euró (kb. 55,5 milliárd forint) volt. A bevételnövekedést elsősorban a hirdetési, terjesztési és streaming területek sikeres bővülése hajtotta. A vállalat EBITA eredménye 2024-ben -8 millió euró (kb. 3,2 milliárd forint) lett, amit elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségei, valamint a streaming és technológiai fejlesztések magyaráznak.  

A Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) adózás utáni eredménye az előzetes tervekkel összhangban 2024-ben -3,3 milliárd forintos veszteséget mutat. A társaság nettó árbevétele ugyanakkor 56,2 milliárd forint volt, ami meghaladja 2023-as 53,9 milliárd forintos értéket.

A 2024-es év egyik fontos mérföldköve volt az RTL Magyarország és a ONE Magyarország közötti stratégiai megállapodás, amely integrált csomagként valósult meg: a lineáris csatornák terjesztése mellett az RTL+ streamingplatform külön bekerült a ONE családi csomagjába is, ezzel új előfizetői bázist és szélesebb elérhetőséget biztosítva a platform számára. 

2024-ben az RTL Magyarország erősítette pozícióját a lineáris televíziós piacon. Főműsoridőben, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban csatornaportfólió együttes átlagos közönségaránya 30,1 százalékra nőtt. A növekedés hátterében többek között a műsorrend tudatos átalakítása, valamint új, sikeres formátumok bevezetése áll, amelyek tovább erősítették az RTL márka vonzerejét a nézők körében.

Az RTL+ technológiai és üzleti szempontból is megújult: elkezdődött a hirdetésekkel támogatott előfizetéses modell bevezetésének előkészítése, a platform funkciói frissültek és tovább bővült a tartalomkínálat. 2024-ben elindult az UEFA Bajnokok Ligája közvetítése az RTL+-on, a közvetítési jogok megvásárlása jelentős lépés volt a sporttartalmak megerősítésében. 

A szervezet működését több, hosszabb távra szóló fejlesztés is támogatta. Az év során az RTL Magyarország új székházba költözött, ami nemcsak korszerű környezetet, hanem integráltabb működést is lehetővé tesz a vállalaton belül.