Meditációs gyakorlatokkal és esti limittel állt elő a tinik védelme érdekében a TikTok, amely egyúttal Mentális Egészségügyi Oktatási Alapját is bővíti.

A TikTok nemrégiben tesztelni kezdte az éjszakai limitet és a meditációs gyakorlatokat az alkalmazáson belül. A teszt során a fiatalokat arra próbálták buzdítani, hogy este rakják le a telefont és pihenjenek, ne pedig a short videók pörgetésével töltsék az időt. A teszt végeztével a fiatalok 98 százaléka hagyta bekapcsolva a meditációs funkciót, így azt most a szélesebb közönség számára is bevezetik.

Kutatások azt mutatják, hogy a tudatos meditáció javíthatja az alvásminőséget minden korosztálynál, ezért a Meditáció az Alvásórákban funkciót is bevezetjük minden felhasználónknak, kortól függetlenül. 18 év alatti tinédzserek esetében alapértelmezés szerint be lesz kapcsolva. Ha egy tinédzser úgy dönt, hogy este 10 óra után használja a TikTokot, a Neked hírfolyamát egy vezetett meditációs gyakorlat szakítja meg, amely segít neki lenyugodni éjszakára. Ha egy tinédzser úgy dönt, hogy az első emlékeztető után további időt tölt a TikTokon, egy második, nehezebben elrejthető, teljes képernyős értesítést jelenítünk meg. A felnőttek bármikor bekapcsolhatják az Alvásórákat a Képernyőidő beállítások oldalán

– olvasható az indoklás a TikTok oldalán.

A kezdeményezés részeként együttműködnek a TikTok-on is alkotó gyermekpszichiáterrel, dr. Willough Jenkinsszel (@drwilloughjenkins), hogy bemutassák a Meditation in Sleep Hours funkciót működés közben.

@drwilloughjenkins Sleep is one of the most powerful tools we have for mental health, especially for teens. But winding down isn’t always easy. That’s why I’m loving TikTok’s new Meditation in Sleep Hours feature. It helps teens and adults step away from the scroll and into a calmer night with guided meditations, soft music, and reminders when it’s time to rest. To turn it on: Go to Settings and Privacy > Screen Time > Sleep Hours Set your bedtime, and let the app help you unwind. Let’s build better sleep habits, together. #TikTokPartner #TikTokMeditation #SleepWell #BetterSleep ♬ Aesthetic - Tollan Kim

Mentális Egészségügyi Médiaoktatási Alap

A TikTok másik nagy bejelentése Mentális Egészségügyi Médiaoktatási Alapjának globális kibővítése. 2,3 millió dolláros adományt nyújtanak hirdetési kreditek formájában 31 mentális egészségügyi szervezetnek, 22 országban, világszerte, hogy segítsék őket abban, hogy még informatívabb mentális egészségügyi tartalmakat hozzanak létre a közönség számára.

Az Egyesült Államokban a támogatásban részesülő szervezetek a következők:

  • Alliance for Eating Disorders (@alliancefored): A nonprofit szervezet oktatást és támogatást nyújt.
  • Koko (@koko_cares): Ingyenes, bizonyítékokon alapuló digitális mentális egészségügyi beavatkozásokat biztosít a fiataloknak a már használt platformokon.
  • Crisis Text Line (@crisistextline): Ingyenes, 24/7-es mentális egészségügyi támogatást nyújt.
  • Peer Health Exchange (@peerhealthexchange): Támogatást, erőforrásokat és oktatást nyújt a fiataloknak az egészséges döntések meghozatalához.
  • Active Minds (@active_minds): Az Egyesült Államok legnagyobb nonprofit szervezete a fiatalokat és a fiatal felnőtteket mozgósítja a mentális egészségügyi normák társadalmi átalakítása érdekében.

A TikTok még 2023-ban indította el mentális egészséggel foglalkozó alapját, ami azóta több mint 173 millió megjelenítést ért el tartalmaikkal. Ilyen módon több mint 600 000 új követőt szereztek fiókjaikhoz, több mint 200 000 weboldal-látogatást generáltak, és 486 új önkéntest toboroztak az összesen 7,3 millió dollárnyi adománynak köszönhetően.

A TikTok hatással volt a Szövetség elérhetőségére és hatékonyságára. A platformon keresztül több mint 44 millió emberrel léptünk kapcsolatba, példátlan szintű tudatosságot teremtve az étkezési zavarokkal kapcsolatban. Ez a láthatóság valós támogatássá alakult: lehetővé tette számunkra, hogy több egyént és családot tudjunk összekapcsolni a szükséges életmentő erőforrásokkal

– mondta Johanna S. Kandel, a National Alliance for Eating Disorders (Nemzeti Szövetség az étkezési zavarokért) alapítója és vezérigazgatója.

Az Active Mindsnél azt tervezzük, hogy a TikTok hirdetési krediteket felhasználva változatos, örökzöld hirdetéseket futtatunk, amelyek a mentális egészségre összpontosítanak, beleértve a mentális egészségügyi szünetek fontosságának népszerűsítését és a fő erőforrásainkkal kapcsolatos tudatosság növelését. Izgatottan mutatjuk be programjainkat és kezdeményezéseinket is, amelyek képessé teszik a fiatalokat arra, hogy előtérbe helyezzék jólétüket. Ez a megközelítés lehetővé teszi számunkra, hogy bevonjuk és oktassuk a TikTok közönségét, miközben összhangban van küldetésünkkel, hogy a mentális egészség egy új korszakát támogassuk

– fejtette ki Jessica Mayorga, az Active Minds marketingigazgatója.

Hasonló funkciót utoljára a YouTube tesztelt, azonban ők még nem terjesztették ki a nyilvánosságra a fejlesztést.

Címkék