A szombat délelőtti Gazdasági Évnyitót csaknem százezer látogató nézte, az egész nap során pedig 336.450 alkalommal indították el az élő tudósítást a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) adatai szerint. A Gazdaság Napja 2025 eseményeit a tavaly szeptemberben indult IndaPlay streaming platform szolgálta ki zökkenőmentesen hét órán keresztül, a közvetítés az Index és az Economx applikációin, felületén is elérhető volt. Nemcsak a nézők, hanem az olvasók is nyomon követhették az eseményeket, írott formában is.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) délelőtti rendezvényén Orbán Viktor miniszterelnök és Nagy Márton gazdasági miniszter tartott beszédet, először szólalt fel jegybanki elnökként Varga Mihály, és itt debütált az MKIK tavaly év végén megválasztott új vezetésének képviseletében Nagy Elek, a kamara elnöke is. Délutánra pedig az Economx szervezett makrogazdasági konferenciát a Puskás Arénába, ahol a hazai gazdasági élet meghatározó alakjai, pénzügyi szakértői és elemzői értelmezték és vitatták meg a friss bejelentéseket, azok várható hatásait, amit az érdeklődők szintén élőben követhettek az IndaPlay segítségével.
A visszajelzések a résztvevők és a meghívottak részéről is rendkívül pozitívak voltak, mindenképpen folytatni szeretnénk ezt a struktúrát, hiszen a konferenciák, az elemzői kerekasztalok is színesítik szakmai gazdasági tartalmainkat. Nem is beszélve arról, hogy egy felgyorsult világban élünk, az emberek azonnali információkat, tiszta, közérthető magyarázatokat szeretnének
– számol be az esemény visszhangjáról Németh Tamás, az Economx főszerkesztője.
A beszédek azonnali elemzése
Az Economx életében jelentős szintlépés volt az élő közvetítés, a programsorozatot A Gazdaság Napja 2025 címmel közvetítette a lap.
Szakújságíróink, Gáll Csongor és Szabó Gyula felvezetője után először az MKIK Gazdasági Évnyitóját, majd a saját rendezvényünket, az elemzői konferenciát közvetítettük
– meséli Németh Tamás, hozzátéve, hogy a meghívottak között volt Nagy Márton, az Nemzetgazdasági Minisztérium tárcavezetője és György László gazdasági stratégiáért felelős kormánybiztos – akik további fontos részleteket árultak el a gazdaságot érintő változásokról és döntésekről, illetve arról, mi vár ránk 2025-ben.

Később a hazai gazdasági élet meghatározó alakjai vitatták meg, merre tartanak a magyar multinacionális cégek, és milyen hatása lesz a bejelentett intézkedéseknek a hazai vállalati szférára. A gazdasági elemzők kerekasztalánál olyan szakértők ütköztették véleményüket, mint Pogátsa Zoltán és Juhász László. A gazdasági szakembereket a helyszínen felállított Economx stúdióban várták podcast beszélgetésekre.
Azt tapasztaljuk, hogy az olvasóinkat az érdekli, mi húzódik meg egy-egy döntés mögött, mi és hogyan befolyásolja az életüket. Kiemelten fontos, hogy Nagy Elek frissen megválasztott kamarai elnök a KATA visszaállításáról beszélt, a kormányfő megígérte a vállalkozásokat terhelő adminisztráció egyszerűsítését, Varga Mihály pedig megnevezte a siker kulcsát 2025-re, a türelmes monetáris politikáról szólva. Tehát lezajlottak fontos üzenetek is a kormány és a kamara részéről. A kamara azt hangsúlyozta, hogy a vállalkozóknak egyszerűbb adózásra lenne szükségük. Orbán Viktor miniszterelnök pedig a támogatásáról biztosította a kamarát, és azt mondta, hogy a kormányzat a jövőben is jó szövetséges lesz. Az egész napos hírfolyam újdonsága az volt, hogy az elhangzott tételmondatokra azonnal reagáltattuk is szakértőket
– fejti ki Németh Tamás.
A közvetítés háttere
A konferenciát folyamatos egyeztetés előzte meg Molnár Gáborral, az Indamedia technológiai és innovációs igazgatójával, a közvetítésnek meg kellett jelennie mind az Economx, mind az Index honlapján és applikációjában. Az IndaPlay-en futó élő közvetítést kellett gyakorlatilag integrálni ezekre a felületekre.
Egyhuzamban több kameraállással hét órán keresztül sugározták az eseményeket scrollal, tehát a legfontosabb információk egy gördülő sávban folyamatosan futottak.

az Indamedia rendezvény-portfóliója
A nagy médiavállalatok számára napjainkban elengedhetetlenné vált, hogy diverzifikálják tevékenységüket a gyorsan változó piaci környezet és a fogyasztói szokások általakulása miatt. A hagyományos hirdetési modellek fejlődése új bevételi lehetőségeket is teremtett a videós tartalmak és a streaming platformok fejlesztése révén, mivel a közönség egyre inkább az online audiovizuális tartalmakat részesíti előnyben.
A szakmai konferenciák, üzleti események és tematikus fesztiválok szervezése pedig erősíti a márka hitelességét, valamint lehetőséget teremt üzleti kapcsolatok építésére és közvetlen elérésre a célközönséggel. A médiavállalatok stratégiájának tehát kulcsfontosságú eleme, hogy folyamatosan alkalmazkodjanak a piaci változásokhoz, és a klasszikus tartalomgyártás mellett új területeken is aktívan jelen legyenek, biztosítva ezzel üzleti fenntarthatóságukat és versenyképességüket.
Ebben a folyamatban az Indamedia kiemelkedő szerepet tölt be. Egyre több tartalom kerül fel streaming platformjára, az IndaPlayre, akár videófelvételekről, akár események tudósításáról van szó. A platform közvetíteni fog az IndaEvents keretében megrendezendő szakmai eseményekről is, az AI Summitról, a Money Talksról, a Media Regattáról, illetve az Automotive Summit konferenciáról, amely már szintén a portfolió része, miután az Indamedia kiadócsoporthoz tartozó DisplayNOW Zrt. megvásárolta a szervezéséhez kapcsolódó jogokat.