A cél a roma kisebbség pozitív és hiteles bemutatása egy olyan szerkesztési megközelítéssel, amelynek középpontjában a roma újságírók és tartalomkészítők aktív részvétele, bevonása áll – írta LinkedIn oldalán a GLAMOUR kiadója, a Ringier Hungary az eredmény kapcsán.
„A célunk az, hogy a roma kisebbség élete, értékei, sikerei és példaképei ne csupán témaként szerepeljenek a médiában, hanem valódi, aktív alkotói közreműködéssel váljanak a kulturális és társadalmi párbeszéd részévé. Ne mi beszéljünk róluk, képviseljék ők magukat szerkesztőként, riporterként, tartalom-előállítóként és persze megszólalóként. Nagyon fontos, hogy változzon a médiában a roma reprezentáció: reálisabb legyen, és a kisebbség által elfogadható, őket építő, nem stigmatizáló, sematizáló megközelítés valósuljon meg. Ezt az elvet követjük a felületeinken, és annak örülnénk legjobban, ha más hazai kiadványok is követnék ezt a példát”
– emelte ki Krisztina Maroy, a magazin főszerkesztője.