December 7-én kiemelkedően nagy érdeklődés mellett zajlott az Indamedia kutyás site-ja, Az Én Kutyám magazin által szervezett DOGZ Mikulás Falkaséta a Városligetben. Az eseményre rengeteg gazdi és kedvenc érkezett a parkba, hogy a felelős állattartás jegyében együtt sétáljanak. A falkaséta azonban nem csupán egy izgalmas programlehetőség volt: arra is felhívta a figyelmet, mennyire fontos szerepe van a médiának a társadalom formálásában.
Értéket teremteni
A MediaFuture-ön több alkalommal is foglalkoztunk már a média szerepével. A hiteles tájékoztatás, valamint a pártatlanság mind olyan alapvetések, amelyek meg(kellene, hogy)határozzák a sajtó működését, hiszen ezek az olvasói bizalom kialakulásának legfontosabb elemei. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy a korrektség mellett a kiadványok az általuk képviselt értékek mellett is kiálljanak, és olvasóikat is az ezen értékek mentén történő élet felé tereljék.
Nem véletlen, hogy a vállalatok esetében is egyre kiemeltebb szerephez jut a társadalmi felelősségvállalás. A fogyasztók számára ma már nem elég egy hangzatos szlogen vagy egy jó marketinggel megtámogatott termék; olyan gyártótól szeretnének vásárolni, amelyről tudják, hogy nem csak a pénz hajtja, hanem a profitból igyekszik jót is cselekedni.
A DOGZ falkaséta remekül példázza, hogy a sajtónak is van lehetősége arra, hogy ne csak az online világában, hanem a való életben is kiálljon az általa képviselt értékek mellett, és erre buzdítsa olvasóit is.
A lehetőség adott, csak tenni kell érte
Jakab Viktória, Az Én Kutyám főszerkesztője szerint kiadványa egyik legnagyobb értéke az edukáció, a segítségnyújtás, az olvasók felelős(ebb) állattartás irányába történő terelése.
Amellett, hogy az oldalunkon hasznos és edukatív tartalmakat olvashatnak a látogatók, nagyon fontos, hogy offline eseményeinken azokat a gazdikat is meg tudjuk szólítani, akiket az online térben nem érünk el. Lehetőséget teremtünk, hogy minőségi időt töltsenek kedvencükkel a felelős állattartás jegyében, miközben alkalmuk nyílik más kutyásokkal beszélgetni, megosztani a gondolataikat. Büszkék vagyunk arra, hogy ily módon is hozzájárulhatunk a kutyás közösség formálódásához.
Úgy gondolom, hogy napjainkban az online média az egyik elsődleges információforrás, ami hatalmas felelősséget jelent. Ha azt szeretnénk, hogy komoly és hiteles forrásként tekintsenek ránk, egyértelműen kell képviselni az általunk fontosnak tartott értékeket mind online, mind offline formában. Ez a hosszútávú érdekünk is, de bízom benne, hogy esetünkben az, hogy konzekvensen hirdetjük a felelős állattartás fontosságát és igyekszünk edukatív tartalmat nyújtani, közvetlenül is hatással lehet sok kutyus életminőségének javulására.
Az értékteremtés üzletileg is megéri
Egy sajtótermék értékei alapvetően határozzák meg olvasói viselkedését. Az elkötelezettség és lojalitás kialakulásához nélkülözhetetlen, hogy egy kiadvány azt képviselje, amellyel az olvasó is azonosulni tud. A visszatérő látogatók és lapvásárlók így biztosítják a folyamatos olvasottságot, megteremtve a megfelelő környezetet a potenciális hirdetők számára.