Idén nagykorúvá vált Magyarország egyik független médiaügynöksége. A MediaSales márka alá tartozó cégcsoport 2007-ben egy mini, galériás irodából indult útnak a József körútról, ma pedig már több mint 3000 kampánnyal, 150+ ügyféllel, 7 milliárd forintos forgalommal, díjnyertes projektekkel és egy több mint 1 000 fős utánpótlás-programmal a háta mögött ünnepli 18. születésnapját.

A MediaSales alapítói, Béres Szilárd, Gerzsényi Tamás és Csarnai Marianna 2007-ben döntöttek úgy, hogy saját kezükbe veszik sorsukat, és egy értékalapú, ügyfélközpontú médiaügynökséget hoznak létre. Jelenleg 23 fő dolgozik a cégcsoportnál.

A Pesti Esttől jöttünk el, azt gondoltuk, hogy jól ismerjük a médiapiac működését és a hirdetési piacot is. Saját céget szerettünk volna. Máshogy menedzselni a dolgokat, mint ahogy eddig láttuk. A József körúton egy kicsi, de saját irodában kezdtük meg a működésünket. Anno még a Világgazdaságban is megjelent, hogy a volt Pesti Estesek új céget hoztak létre MediaSales néven

– mesél a kezdetekről Béres Szilárd, a MediaSales egyik alapítója.

Nem volt pitch, nem volt business plan. Volt egy kávé, egy flipchart és három makacs ember

– emlékeznek vissza az alapítók.

Rövidesen csatlakozott hozzájuk Gulya Gergely és Szeles Tamás is, akik ma már tulajdonosként formálják a MediaSales jövőjét.

Az első időszak ikonikus pillanata volt a MediaSales Akadémia elindítása az Uránia Mozi büféjében, ahol péntekenként a médiaipar szereplői adtak elő, miközben a csapat a sales-kollégákat képezte. Innen indult a hosszú távú építkezés.

Az első Crocs-kampánytól a Hipnózis-díjakig

A Crocs hazai bevezetése, a Rolling Stones-koncert mellé időzített részben gerilla Quad Light ambient kampány – ahol a Crocs papucsokból kirakott plakát hirdette az új márkát – már korán megmutatta: a MediaSales tud mást, tud többet.

Az elmúlt években a csapat több díjat is elhozott, például:

  • Hipnózis Fődíj és Festival of Media Global Awards nemzetközi verseny „Best use of Technology" kategória arany díja (2018) – Társügynökségként, a 17 000 egyedi futóvideóval készült Telekom Vivicittá kampányért. Ügynökség: Wavemaker és Umbrella
  • Arany Effie (2023) – Társügynökségként, a Magyar Orvosi Kamara „Karácsonyi ügyelet” kampányáért. Ügynökség: A Hatodik Szék
  • Hipnózis Arany (2024) – Társügynökségként, a kultikus Pesti Est újraélesztéséért a Kék Pelikán projekttel. Ügynökség: Umbrella
  • Lollipop (2024) offline & online brand activation - Társügynökségként, bronz - a kultikus Pesti Est újjáélesztéséért a Kék Pelikán projekttel

A jövőt szem előtt tartva

A cég mára stratégiai tervezéssel, médiavásárlással, tartalomgyártással, PPC- és programmatic kampányokkal, AI-alapú marketing és kreatív automatizációval támogatja ügyfeleit. Olyan márkákat visznek több mint egy évtizede, mint a Live Nation (16 éve), a MediaMarkt (14 évig), vagy a Xella (14 éve). Portfóliójukban döntően multinacionális cégek, bevásárlóközpont-hálózatok és rendezvényszervezők szerepelnek, de nonprofit ügyfelek kampányai is megjelennek időről-időre.

A MediaSales utánpótlásprogramjában, a MediaGo program keretében több mint ezer fiatal indult el a szakmai pályán – sokan közülük ma már vezetőként térnek vissza az ügynökséghez, akár ügyféloldalon, akár oktatóként. Falus Dávid (Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetője), Szabó Edit Ditte (ex-Microsoft illetve Citibank és OTP bank, ma saját céget vezet), vagy Hell Csilla (BeSocial, key account manager) karrierje is innen indult – és mindannyian máig aktív szakmai kapcsolatban maradtak az ügynökséggel.

A MediaSales lehetőséget biztosított nekem arra, hogy rájöjjek, hogy amit az iskolában tanítottak, az valójában a gyakorlatban néha teljesen másképp működik. Valós ügyfeleken, valós feladatokat végezhettem, és a digitális szakma alapjait itt sajátítottam el. A szakmai tapasztalatok mellett pedig a mai napig barátságokat köszönhetek nekik, és értékes szakmai kapcsolatokat

– mondta Hell Csilla, a BeSocial key account managere.

A MediaSales-nél nemcsak a szakmát tanultuk meg, hanem azt is, hogy merni kell nagyot álmodni – mert itt komolyan veszik a tehetséget. Ez volt az első hely, ahol megerősítettek minket abban, hogy igazán jó szakemberré és akár vezetővé is válhatunk

– foglalta össze Szabó Edit Ditte, aki az egykori gyakornoki helyről ma már a METU Executive MBA oktatójaként tér vissza a csapathoz, amely 14 éve szakmai felelőse a digitális marketing képzésének.

A marketing automatizációs részleg Írországból szolgál ki nemzetközi ügyfeleket, az AI-alapú marketing, kreatív és kampányeszközökkel pedig új szintre emelik az ügyfélélményt. Az új mediasales.hu weboldal is hamarosan debütál, tükrözve a cég új korszakát. A cég 18 év alatt, több mint 28 bevásárlóközponttal dolgozott, 3000-nél is több kampányban vett részt, és közben 7 milliárdos forgalmat generált.