A szervezők idén új kategóriákkal – köztük Mesterséges Intelligencia, Sportmarketing, Fogyasztói lojalitás – bővítették a versenyt, még szélesebbre tárva a kaput az innovatív és hatékony megoldások előtt. A pályaműveket a versenykiírásban megadott szempontok alapján, akár több kategóriában is be lehet nyújtani.
A nemzetközi Effie-standard szerint zajló zsűrizés során mintegy 120 fős szakmai grémium értékeli majd két fordulóban a nevezéseket. A legkiemelkedőbb pályamunkák nyerhetik el az Arany, Ezüst, Bronz Effie díjakat, a leghatékonyabb kampány pedig a Platina Effie elismerést is hazaviheti.
A zsűriben a hazai marketing- és kommunikációs szakma elismert képviselői foglalnak helyet, a hirdetői, ügynökségi, kutatási, oktatási és média területek arányos képviseletével, a nemzetközi előírások szerint. A zsűritagok kiválasztása nyitott: a szakmai testületbe jelentkezni idén is lehet, meghatározott feltételek alapján.
Az érdeklődőknek lehetőségük lesz első kézből információt szerezni arról, hogyan lehet Effie-t nyerni: a tavalyi díjazottak és zsűritagok ismét egy webináriumon osztják meg tapasztalataikat és hasznos tanácsaikat az új és visszatérő nevezőkkel. Az ünnepélyes díjátadóra 2025 novemberének végén kerül sor – ekkor derül ki, kik lesznek az év leghatékonyabb marketingkommunikációs csapatai.