A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) csütörtök este a Publicis House-ban, egy látványos gála keretében díjazta a hazai kommunikációs ügynökségek legtehetségesebb szakembereit. A díjátadó gálát a MediaFuture stábja a helyszínen kísérte végig.

Az Agency People of the Year díját idén először adták át Magyarországon. A brit Campaign Magazine által létrehozott díj – amelyet a MAKSZ honosított meg Magyarországon – különlegessége, hogy nem ügynökségeket vagy projekteket, hanem az iparág kiemelkedő szakembereit jutalmazza. Az első hazai megmérettetésen

14 kategóriában összesen 47 szakember került shortlistre, közülük pedig 13-an vehették át kategóriájuk elismerését.

Fontos jelentőséggel bír a díj

A győzteseket egy 42 tagból álló, hazai és nemzetközi marketing-szakembereket tömörítő zsűri választotta ki a kétfordulós értékelési folyamat során. Ennek elnöke, Julianna Ballarin, a Diageo Eastern Europe Executive marketingigazgatója volt, a verseny lebonyolításának átláthatóságát és hitelességét pedig a Media Sense nemzetközi auditorcég felügyelete garantálta, ezzel biztosítva a fair versenyfeltételeket.

Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke a gála nyitóbeszédében azt hangsúlyozta, hogy a kommunikációs iparágnak számos kihívással kell szembenéznie a fiatalok bevonzásától, a szakembereinek megtartásán át, az ügynökségi szerepkör és a szakma reputációjának megerősítéséig.

„Az új verseny jelentősége, hogy reflekorfényt irányít az ügynökségek tehetségeire minden szakterületen; a zsűrizés folyamatán keresztül pedig segít erősíteni a kapcsolatot a megbízói oldallal.”

Varga Gábor, a MAKSZ alelnöke, a nonmedia szekció elnöke elmondta:

„A MAKSZ-ban régóta szerettünk volna egy díjat, ami nem cégeket és márkákat jutalmaz, hanem az egyént és az egyéni teljesítményt. Egy díjat, amely elismeri a kollégák munkájuk iránti elkötelezettségét, kitartását és energiájukat, amit nap mint nap az ügyfeleik munkájába, a közös munkába fektetnek”.

Ők lettek a legjobb ügynökségi szakemberek

A csütörtök esti eseményen a 2024-es év ügynökségi emberei a Publicis House-ban, ünnepélyes keretek között vehették át díjukat McMenemy Márk műsorvezető felkonferálása mellett.

Az Agency People of the Year díjazottjai a következők lettek:

  • Head of Agency of the Year (CEO): Nagy Andrea, Positive PR
  • Agency Operations Head of the Year : Vaszary Ádám, Positive Adamsky
  • Growth Leader/Team of the Year: Lunczner Ádám, Mindshare
  • Strategic Planner of the Year: Andorkó Dóra, IPG Mediabrands Hungary
  • Media Planner of the Year: Hajnali Alexandra, Wavemaker
  • Media Strategist of the Year: Ádám Vera, Wavemaker
  • Non-Media Client Service Person of the Year: Véber Zsófia, Publicis Groupe Hungary
  • Media Client Service Person of the Year: Horváth Viktória, Publicis Groupe Hungary
  • Creative of the Year: Marosi Gergely, Mito Creative
  • Digital Expert of the Year: Kun Tamás, Publicis Groupe Hungary
  • Social Media Expert of the Year: Kiss Ágota, ACG
  • Front Office Person of the Year: Heszné Kovács Olga, Publicis Groupe Hungary
  • Talent Manager of the Year: Reusz Gabriella, IPG Mediabrands

A csapat szerepét hangsúlyozták

A díjazottak közül többen kiemelték, hogy már a shortlistre kerülni is hatalmas megtiszteltetés volt, és az alkalmat megragadva köszönetet mondtak csapatuknak. Közéjük tartozott Lunczner Ádám, a Mindshare Hungary innovációs igazgatója, akit nemrég az IAB Hungary szakmai szervezet elnökének választottak.

„Nagyon örülök neki, nyilvánvalóan nagyon megtisztelő egy ilyen díj. Azt gondolom, megnyerni a leginkább megtisztelő, de már rajta lenni a shortlisten is az, úgyhogy ezúton is gratulálok mindenkinek, aki felkerült rá. A MAKSZ kezdeményezése azért is unikális, mert az ügynökségi szakemberek egyéni díjazására korábban nem igazán volt precedens. Azt gondolom, nagyon megérdemlik, hogy díjazottak legyenek, hiszen nagyon erős háttérbázist és stabil lábakat tudnak nyújtani a kiváló marketingszakembereknek. Ez nyilvánvalóan mindig egy közös csapatsiker – bármilyen díjról is legyen szó. Nem nekem szól, hanem az embereimnek, a cégemnek, a vállalatnak, a Mindshare-nek és a GroupM-nek, hogy egy ilyen díjat sikerült megnyernünk”

– értékelte az eredményt Lunczner Ádám a MediaFuture kérdésére.

Hasonlóképpen nyilatkozott Marosi Gergely, a Mito Creative kreatívigazgatója is:

„Noha ez egy egyéni díj, nyilván minden ilyen teljesítmény mögött igazából a csapat teljesítménye van ott. Tehát oké, hogy én vagyok a csapat vezetője, de ebben benne van egy csomó szuperaktív ember, aki nélkül ezt nem lehetett volna megcsinálni”

– vélekedett Marosi Gergely.

Mint mondta, az összes MAKSZ-os projekt csapatmunka keretében született, sok esetben pedig más ügynökségekkel is együtt dolgoztak. Példaként hozta fel az Ügynökségi Népszámlálás eredményét, amely az ACG-vel együttműködésben született, illetve Intro nevű utánpótlásképzési programjukat, amelybe a Partizán részéről Kenczler Marci, illetve a feat. részéről Béky Patrik is beszállt.

„Tehát az összes olyan projektet, ami benne volt ebben a pályázati anyagban, azt mind valakivel közösen csináltam – a Mito-s projektekről nem is beszélve, amelyek 60 ember csapatmunkái, plusz nyilván az ügyfeleknek is a melója. Próbálom úgy felfogni, hogy a fociedzőknél is van olyan, hogy ki az év edzője, holott ő nem rúgott gólt és nem is lépett át a gólvonalon, de attól még a csapat eredménye valahol az ő eredményeként is lecsapódik.”

Címkék