Joanelli Tamást, a BeSocial ügynökség alapítóját és a Skillbot társalapítóját kérdeztük arról, hogyan vezetik be a generatív AI-eszközök hatékonyságát a kis- és középvállalkozások marketingmegoldásaiba egy hiánypótló ötlet, a Skillbot ChatMaster segítségével. (Támogatott tartalom.)

Mielőtt rátérünk a Skillbotra, tegyünk egy kisebb kitérőt: contentes körökben kimondhatjuk, hogy az Online Marketing Akadémia (OMA) sokáig meghatározó pont volt, majd egyszer csak jött egy hírlevél, hogy ebben a formában nem működik tovább. Pont jó helyen vagyunk most ahhoz, hogy ezt a témát is érintsük, hiszen az OMA fuzionált a BeSocial-lel, amihez viszont a Skillbot is köthető.

Hogy fog kinézni ez a hármas összefonódás a Skillbot, a BeSocial és az OMA között?

Az OMA Marci és Zsolt munkája, tizenhat évig építették a vállalkozásukat. De mostanra újabb kihívásokra vágytak, úgyhogy megkerestek minket, hogy nem akarjuk-e átvenni a cégüket. Régóta terveztük, hogy a BeSocial-ben megszerzett tudásunkat valamilyen módon megosztanánk az erre fogékony célközönséggel, ezért – és gondolva a BeSocial és a Skillbot kínálta további szinergiára – örömmel fogadtuk el az ajánlatot. Ezzel párhuzamosan történt az is, hogy a BeSocial-ből kivált fejlesztőcsapat elkezdte fejleszteni a Skillbot ChatMastert, egy AI alapú, kkv-kat támogató alkalmazást.

“Látjuk, hogy a piac legnagyobb problémája az, hogy nincs megfelelő tudás; a kisvállalkozók arra fókuszálnak, hogyan tudnának minél gyorsabban pénzt keresni, de hiába vannak kiváló termékeik, nem értenek a marketinghez, nem tudják, hogyan kell jól kommunikálni – és ezen keresztül eladni.”

Cserébe nincs pénzük megbízni ezzel ügynökségeket, mert azok drágák. Ezért megpróbálják saját magukat marketingelni, de az alapvető ismeretek hiányoznak. Az az elképzelésünk, hogy megtanítjuk a kisvállalkozóknak, hogyan kell jól használni a marketingkommunikációs eszköztárat. Ezért kapóra jött, amikor megkerestek minket Zsolték: miért is készítettük volna el a tudásanyagot, ha úgyis megvolt készen, úgyhogy megvásároltuk, felfrissítettük, – és így most már egy naprakész, kibővített oktatási csomag érhető el nálunk.

A következő lépésben az OMA tudását összekapcsoljuk a Skilbottal, hogy egyik oldalról megtanítsuk, mit kellene csinálni, a másik oldalról pedig adunk egy mesterségesintelligencia-eszközt, a Skillbot ChatMastert, amivel nagyon gyorsan meg lehet oldani azokat a feladatokat, amelyekkel egy vállalkozás napi szinten találkozik. Ár-érték arányban is azt gondolom, hogy a ChatMaster verhetetlen. A legkisebb csomag 4990 Ft + áfába kerül, ezért havonta 300 ezer kreditet adunk, ami egy egyszemélyes vállalkozásnak már bőven elegendő ahhoz, hogy tudjon vele kényelmesen dolgozni.

Megkérdeztem ChatMastert, hogy ő milyen kérdést tenne fel, ha ezen az interjún részt venne, ami a következő:

“Mi inspirált beneteket a fejlesztés során, és hogyan járultatok hozzá a kis- és középvállalkozások igényeinek hatékonyabb kielégítéséhez a mesterséges intelligencia segítségével?”

A ChatMaster azzal a vízióval jött létre, hogy segítsünk a KKV-knak abban, hogy különösebb AI promptolási készség nélkül tudjanak kielégítő végeredményt elérni az AI segítségével. Az volt a meglátásunk, hogy a legtöbb ember odaül a ChatGPT elé, látja, hogy villog a kurzor, de azt se tudja, hogy mit kérdezzen, pont az előbb említett hiányosságok miatt. Mi azt mondtuk, hogy fordítsuk meg ezt a folyamatot, és ne a felhasználótól várjuk, hogy feltegye a kérdést, hanem készítsünk egy eszközt, ami a ChatGPT erejét úgy használja fel, hogy az alkalmazás kérdez a felhasználótól addig, amíg meg nem kap minden olyan információt, ami ahhoz szükséges, hogy megfelelő végeredmény szülessen.

Milyen tartalmakat és milyen felületekre tudunk előállítani a ChatMasterrel?

A rendszert szándékosan úgy építettük fel, hogy szövegalapon bármilyen anyagot el tudjon készíteni. Persze ez túlzás, olyan, mintha azt mondanám, hogy mindenki a célcsoportom, de a közösségi médiát nagyszerűen le tudjuk vele fedni. A haladók jóval átfogóbb gondolkodást kívánó anyagokat, akár kampányterveket is tudnak gyártani. A legtöbb embernek problémát jelent egy megfelelő, profi ajánlat elkészítése. Ha egy kisvállalkozó találkozik egy multinacionális cég beszerzőjével, kihívást jelenthet egy olyan anyag elkészítése, ami egy nemzetközi cég számára is megfelelő minőségű. A Skillbot ChatMaster segítségével tudunk többek között prezentációs vázat is összeállítani – ami zseniális. Én ezt a gombot rendszeresen használom. Arra is lehetőségünk van, hogy a ChatMastert közvetlenül a weblapunk szövegével dolgoztassuk.

“Mondok egy példát: ha egy termékemre akarok kampányt indítani, akkor egyszerűbb, ha bemásolom a termék linkjét a beszélgetésbe, az AI beolvassa a tartalmat, feldolgozza, és ez alapján készíti tovább az anyagokat.”

Ezeket a szövegeket ki kell másolnunk, amit egy gombnyomással megtehetünk, és át kell vinni a megfelelő felületekre. Ennek részben azért van, hogy kicsit rákényszerítsük a felhasználót arra, hogy legalább olvassa el, és ha kell, fogalmazza át, amit ki fog posztolni. Az AI egy nagyszerű eszköz, viszont a magyar egy csodálatosan összetett nyelv, belekerülhetnek a leírásokba blikkfangos megfogalmazások, amelyeket érdemes kezelni.

Kedvencem a kommentre civilizált választ adó funkció, ami sokszor feketeöves kommunikációs szituációt képes megoldani.

Ezt én mindenkinek felírnám receptre, aki néha a kommentelők kereszttüzébe kerül, ugyanis az emberekkel ellentétben az AI-t nem lehet kiborítani. Lássuk be, ritkán kérsz kommentválaszt arra, ha megdicsérnek, viszont jól jön a segítség, ha épp egy kritikus, vagy egyenesen rosszindulatú hozzászólást kell megválaszolni. Ilyenkor ez borzasztóan jó eszköz:

“bemásolod magát a posztot, utána a kommentet; a ChatMaster meg fogja kérdezni tőled, hogy mit szeretnél, például higgadtan és kulturáltan vagy kicsit erőteljesen válaszolni. Megírod ezeket a paramétereket, a ChatMaster pedig diplomatikusan, PC módon meg fogja írni azt a válaszjavaslatot, amivel egyébként azonosulni is tudsz.”

A ChatMaster felépítése egészen különleges, többféle, úgynevezett Masterrel dolgozhat az ember, ami végeredményben olyan, mintha nagyon sok asszisztensünk lenne: „Erzsike, légyszíves csináld meg januárra a content calendart, Géza tőled várom a szerződéstervezeteket”.

Hogyan alakult ki ez a sokrétűség a közösségi média bejegyzéstől a jogi értelmezésen át a kampánytervezésig?

Jobban szeretem inkább azt mondani, hogy van egy Erzsikéd, aki sok mindenhez ért, és nem kell több emberhez fordulnod, mert Erzsike tud posztot is írni, kommunikációs stratégiát is csinálni, ő egy mindenes. A csoportosítás egy logikai sorrend szerint alakult ki. Végiggondoltuk, hogy mik azok a fájdalompontok, amik egy kisvállalkozó számára problémát jelenthetnek. Mert bár tudja mindenki, hogy a közösségi médiában jelen kell lenni, de közben, akik ablakot szerelnek, virágot kötnek és műkörmöt építenek, azoknak nem biztos, hogy az erősségük a social mediában kommunikálni. Sőt, legtöbbször nem az. Tíz nagy témakör, vagyis Master és körülbelül hatvan funkció az, amiről úgy gondoljuk, hogy segíthet a kisvállalkozásoknak.

Minden egyes funkció mögé betettünk egy olyan utasításrendszert, amivel feltanítjuk a mesterséges intelligenciát. Ebbe belefoglaltuk a BeSocialben lévő évtizedes tudást is, hogy mi az, amit szem előtt kell tartani, és a ChatMaster ez alapján teszi fel a kérdéseket a feladatok végrehajtása során. Nem akartunk leragadni a marketingnél, mert egy kisvállalkozásnak nem csak marketing problémái vannak.

“Tipikus példa, amikor a vállalkozó kap egy NAV-os levelet vagy egy hatvan oldalas szerződéstervezetet a banktól, amit nem ért. Ha van egy ilyen eszköze, mint a ChatMaster, betölti a rendszerbe a dokumentumot, ami öt egyszerű mondatban összefoglalja neki, hogy miről van szó, hol lehetnek a buktatók. Akár a reklamáló levelet is elkészíti nekünk, ha ezt szeretnénk.”

A rendszer egyébként teljesen zárt környezet, saját szerveren tároljuk a feltöltött dokumentumokat. Jelenleg mi is az OpenAI termékét használjuk, de olyan szerződésünk van velük, hogy a tárolt információkat nem használhatják fel a saját tudásbázisuk bővítésére. A legmélyebb üzleti titkokat vagy egy szabadalmi eljárás dokumentációját azért nem javasoljuk ide feltölteni, a vállalkozásunk, termékeink és szolgáltatásaink leírását, vagy az említett NAV-levelet viszont nyugodtan.

További Skillbot termékeket is terveztek a Chatmesteren kívül, mire lehet számítani?

A ChatMaster maga az integrált ökoszisztéma, ami segít a szövegalkotásban, de nyilván vannak további tervek. Dolgozunk például egy a Wordpress-hez integrálható blogoló eszközön. A nyitás első lépéseként a ChatMastert is kicsit kinyitottuk más felhasználói rétegek felé: van Mentor és Életmód Masterünk is.

“Itt utazási tippeket, háztartási, büdzsé felosztási tippeket is tud adni a ChatMaster. Persze egy kis coaching is van benne, mert a mesterséges intelligencia nagyon jó ebben és megértő tud lenni sok tekintetben. Ezek sokkal inkább a hétköznapi élet problémáira fókuszálnak, érdemes őket kipróbálni.”

De visszatérve a kérdésre: a ChatMasterrel van egy erős alaprendszerünk, ami az üzleti folyamatoktól kezdve a kommunikációs feladatokon keresztül a leghétköznapibb problémákig szinte bármiben tud segíteni. Ezt a komplex rendszert eleve hatékonyságnövelésre dolgoztuk ki, és azt látjuk, hogy ezen a téren az integrációé a jövő. A már említett Wordpress pluginhoz hasonlóan olyan eszközöket szeretnénk elhozni a kisvállalkozóknak, amelyeken keresztül a saját rendszereikbe hazai fejlesztésű, kifejezetten az ő igényeikre alakított mesterségesintelligencia-tudást integrálhatnak, hogy azokkal csúcsra járathassák a hatékonyságot a működés és az AI szaktudásának kihasználása terén egyaránt.

Ez egy támogatott tartalom. A cikket a Dialogue Creatives készítette a Skillbot megbízásából, nem a MediaFuture szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben

Címkék