Volt egy ikonikus sorozat, benne egy hasonlóan ikonikus testvérpárral: a Dallas révén Jockey és Bobby családtag volt a magyar otthonokban is. Olyannyira, hogy 1993-ban Larry Hagman főszereplésével magyar reklám is készült – 31 év után pedig folytatása is született annak.

Ahhoz, hogy a két rivalizáló testvér közül a fiatalabb, pozitív karaktert alakító Patrick Duffy Magyarországon köthessen ki, kellett egy magyar film, a Lepattanó, amelybe meseszerű körülmények közt cseppent az amerikai színész. Duffy, akit máig Bobbyként ismer az egész világ, igencsak meglepte a filmeseket azzal, hogy elsőre vállalta a felkérést, és furcsa mecénásként megjelent a történetben. Nemcsak a forgatás idején járt hazánkban, de a premier alkalmából is eljött Magyarországra – és ha már itt volt, elkészült a filmbéli testvérét, Jockey-t alakító Larry Hagman fémjelezte MOL-reklám párja is, ezúttal Bobbyval a főszerepben.

Magyarországon 1990-ben kezdte sugározni a tévé a Dallast: Amerikában ekkor már végéhez közelített a történet, az epizódok felvétele 1991-ben fejeződött be. A kilencvenes évek Magyarországán azonban igazi sorozatőrület alakult ki a Dallas körül, az esti epizódokat reggel ismételték, hogy bármilyen műszakban dolgozó honfitársaink követhessék az eseményeket. 

Senki sem fogja feledni azt az epizódot, amelyben Jockey-t lelőtték – ez volt a legnézettebb rész -, de azt sem, amelyikben a halott Bobby „feltámad”, azaz megjelenik a zuhany alatt Pamela, felesége rémálma után.

A kilencvenes években a MOL azért forgatott reklámfilmet a Jockey-t alakító Larry Hagmannel – aki egyébként mintegy 18 évvel volt idősebb az öccsét alakító Patricky Duffynál -, hogy bizonyítsa: Dallasból is látszik, milyen jó minőségű olajjal kereskedik a nagyvállalat.

Nosztalgikus reklám a Dallas Bobbyjával

30 évvel később már nem azért készült a Dallas-utánérzésnek is beillő kisfilm Duffyval, hogy így kiabáljon egy nagyon hangosat a MOL a reklámzajban: inkább a humor és természetesen a nosztalgia hatja át a filmet, mely TikTokon, Youtube-on és Facebookon tekinthető meg. Bobby a sztori szerint eljön Budapestig, hogy meggyőződhessen arról: tényleg olyan jó-e a magyar olaj, mint amilyennek Jockey látta évtizedekkel ezelőtt.

A MOL Campus területén forgatott reklámfilmben egyenesen Dallasból beszerzett kalapban jelent meg az amerikai színész, akinek magyar hangja ugyanúgy Csankó Zoltán ebben a szpotban, mint ahogyan a Lepattanóban, vagy annak idején a Dallasban.

A minél meggyőzőbb illúzió kedvéért Duffy beleegyezett abba is, hogy a reklámot szájszinkrontechnika alkalmazásával rögzítsék.

Ilyenkor bár a színész nem azon a nyelven beszél, amelyen a filmben majd megszólal, ajakmozgását igyekszik a célnyelvhez igazítani, hogy élethűbbnek tűnhessen majd abban.

Patrick Duffy hazai tartózkodásába a reklámfilm forgatásán túl belefért, hogy részt vegyen a Lepattanó premierjén, interjúkat is adott a film sajtóvetítésén, de egy budapesti plázában rajongóival is találkozott, órákon át osztotta az aláírásokat – szó szerint addig, amíg rájuk nem kapcsolták a világítást. Az amerikai színész azt mondja, egyáltalán nem akarná megtagadni Bobby szerepét, amelytől olyan sokat kapott. Erről a Díványnak adott alábbi interjújában beszél:

Címkék