Az Egyesült Királyságban a hirdetések szabályozásáért felelős független cég, az ASA betiltott egy Jack Daniel's plakátot, amelyen egy olyan szöveg szerepelt, amely meggondolatlan alkoholfogyasztásra buzdította az embereket. Az alábbi reklámszöveg nagy méretben szerepelt a plakáton: „Shorter days mean we can skip to the good part”, azaz „A rövidebb napok azt jelentik, hogy átugorhatunk a jó részhez” – olvasható a Marketing/Beat cikkében.
A téli plakát, amelyet november 16-án helyeztek ki a londoni metróban, egy asztal körül ülő fiatal baráti társaságot ábrázolt, akik más itallal összemixelve Jack Daniel's-t fogyasztottak. A panasztevő, aki az ASA-hoz fordult segítségért azzal érvelt, hogy a plakát azt sugallja, hogy az alkoholnak elsőbbséget kell élveznie az életben, és eközben olyan tevékenységekre buzdít, mint a nap korai szakaszában történő alkoholfogyasztás.
A Jack Daniel's kiemelte a márka védelme miatt, hogy a reklám egy baráti társaság összejövetelét ábrázolja, és a plakáton látható italok szerintük nem utaltak felelőtlen vagy túlzott alkoholfogyasztásra. Emellett azt is hozzátették, hogy a reklám egy olyan szöveget is tartalmazott, amelyen az volt olvasható, hogy: „Emlékezz a jó részekre. Kérjük, igyál felelősségteljesen". Véleményük szerint ez a fogyasztók tájékoztatását szolgálta a felelős alkoholfogyasztás fontosságáról.
Az ASA azonban fenntartotta az álláspontját, miszerint a reklám arra ösztönözte az embereket, hogy korábban kezdjenek el inni, és az elfogadottnál több italt fogyasszanak.
A félrevezető reklámok elkerülése érdekében az ASA a közelmúltban kiadott egy szabályzatot, amely tájékoztat az alkoholmentes italok reklámozásával kapcsolatban is, ugyanis a szervezet szerint az alkoholmentes italok gyakran hajaznak a hasonló kinézetű alkoholos italok marketingjére, ami megtévesztéshez vezethet és az alkoholos italok fogyasztására buzdíthat.
Az Egyesült Királyság iránymutatásai olyan intézkedéseket tartalmaznak, amelyek célja a gyermekeknek szóló alkoholreklámok elleni küzdelem, emellett Skócia is szigorítana, jelenleg ugyanis az alkoholreklámok betiltását fontolgatja.
(A kép illusztráció. Forrás: Maskot /Getty Images)