Az elemzés szerint míg az Egyesült Államokban 2019 óta a mobileszközökön böngészőkre fordított idő változatlan, 52 perc maradt, addig az alkalmazásokra fordított idő fokozatosan 2 óra 39 percről 3 óra 28 percre nőtt. Hasonló dinamika figyelhető meg a letöltött mobilappok számában is: ezekből 2021-ben már összesen 230 milliárd volt, ami jelentős növekedés a 2016-os 140 milliárd után.
Miért érdemes a cégeknek mobilalkalmazást létrehozniuk?
“A mobilalkalmazás létrehozása egy vállalat számára számos előnnyel jár. Egyrészt lehetőséget biztosít arra, hogy közvetlenebb kapcsolatot építsenek ki az ügyfeleikkel, mivel egy jól kialakított alkalmazás segítségével a vállalat gyorsan és hatékonyan elérheti a célközönségét” - mondja Szász Beáta.
Mint hozzáteszi, az alkalmazások személyre szabott élményeket nyújtanak és növelhetik az ügyfélhűséget, hiszen az applikációk segítségével a felhasználók gyorsabban és kényelmesebben érhetik el a cég szolgáltatásait.
“Az alkalmazások emellett kihasználják a mobilspecifikus funkciókat, mint például az értesítéseket vagy a helymeghatározást, amelyek bizonyos iparágakban különösen fontosak lehetnek.”
A szakember azt is elmondta, hogy a cégek több, különböző típusú alkalmazás közül választhatnak a márka céljaitól függően.
“E-kereskedelmi alkalmazások esetében például a vásárlási folyamat egyszerűsítése és az ügyfélhűség növelése lehet a fő cél. Szolgáltatásközpontú appok, például ételrendelési vagy közlekedési alkalmazások révén a vállalatok valós idejű információkat nyújthatnak. Emellett érdemes hűségprogram-alkalmazásban is gondolkodni, amellyel a visszatérő ügyfelek jutalmazhatók. Oktatási és információs appok is relevánsak lehetnek, ha a cég szakmai tartalmakat vagy képzéseket szeretne biztosítani.”
Amire mindenképp figyelni kell
Szász Beáta szerint az alkalmazások fejlesztése során fontos odafigyelni a felhasználói igények alapos felmérésére, hogy az app használata egyszerű és felhasználóbarát legyen. A stabilitás és a skálázhatóság szintén kulcsfontosságú, hiszen a nagyobb forgalommal is meg kell birkóznia az alkalmazásnak, és a jövőbeni bővítésekhez is alkalmazkodnia kell.
“Az adatbiztonság kérdése szintén elengedhetetlen, különösen akkor, ha az app felhasználói adatokat vagy pénzügyi tranzakciókat kezel. Fontos továbbá, hogy ne legyen túlzsúfolt az alkalmazás: a túl sok funkció zavaró lehet a felhasználók számára, ezért érdemes az egyszerű és tiszta kezelőfelületre törekedni.”
Az alkalmazás bevezetése előtt elengedhetetlen lépés a tesztelés, amelynek során a megfelelő működés ellenőrzése az elsődleges cél: hogy minden funkció – legyen szó a regisztrációról, a vásárlásról vagy a bejelentkezésről – hibátlanul működjön.
“A felhasználói élmény szempontjából azt is fontos vizsgálni, mennyire találják intuitívnak az emberek az app használatát. Mindezt különböző eszközökön és platformokon kell tesztelni, hogy meggyőződhessünk arról, az alkalmazás mindenhol jól működik, iOS és Android rendszeren is. A teljesítménytesztelés szintén fontos szerepet játszik, hiszen az alkalmazásnak jól kell teljesítenie különböző hálózati körülmények között és nagy felhasználószám esetén is. Végül, de nem utolsósorban, a biztonsági tesztelés biztosítja, hogy az alkalmazás megfeleljen az adatvédelmi szabványoknak, és biztonságos legyen a használata.”