2 aranyat, 3 ezüstöt és 3 bronzot nyertek el a Lounge Group eseményei az Eventex Award rendezvény- és élménymarketing versenyen. Az eredményről, valamint jövőbeli terveikről Wolf Diát, a Lounge ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

A Lounge Group összesen hét kategóriában zsebelt be elismerést a terület legnagyobb presztizsű versenyén. Aranyat nyert a budapesti Olimpiai Kvalifikációs Sorozat, valamint a Visual Europe Group által bemutatott repülőgépes audiovizuális projection mapping show a Croatia Airlines 35. jubileumi ünnepségén. Ezüstöt kapott az MVM Zenergia és az MVM Élménynap, illetve generatív zenei projektjük, a Sonart. A Sonarttal továbbá egy bronzot is elnyertek, csakúgy mint a Szent István-napi Tűz és Fények játékával és a 2024-es Sakkolimpiával. Wolf Dia a MediaFuture kérdésére többek között azt is elmondta, melyik projektre a legbüszkébb.

mivel kelthették fel a zsűri figyelmét a hazai aranyérmes projekt esetében, miben egyedi?

Az Eventex Sportesemények kategóriájában aranyérmet nyert Olimpiai Kvalifikációs Sorozat Budapest 2024 különösen nagy büszkeséget jelent számunkra, nemcsak szakmailag kiemelkedő projektként, hanem országimázs-építő, nemzetközi jelentőségű eseményként is.

A rendezvény különlegessége abban rejlett, hogy négy városi sportágat (BMX Freestyle, breaking, gördeszka és falmászás) egyesített, és az utolsó hivatalos lehetőséget jelentette a sportolók számára az olimpiai kvalifikációra. A világszintű esemény lebonyolítása Budapest belvárosában, látványos közösségi és kulturális programokkal kiegészítve erősítette hazánk nemzetközi pozícióját a sport- és rendezvényszervezés terén.

Kommunikációs szempontból a célunk az volt, hogy ezeket a különleges, urbánus sportágakat közelebb hozzuk a közönséghez, nemcsak sportként, hanem olyan szubkultúraként, amely a művészetekben, zenében, vizualitásban is megjelenik. Az eseménynek Budapest egyik népszerű, fiatalok által kedvelt központi helyszíne adott otthont, ahol az élményt közönségprogramok, DJ-szettek, látványos graffiti installációk és egy interaktív FanZone tette teljessé. Ez utóbbi lehetőséget biztosított arra is, hogy a látogatók szakemberek segítségével maguk is kipróbálhassák a sportágakat, így valódi közösségi élménnyé vált az esemény.

Kiemelt figyelmet fordítottunk a fenntarthatóságra: környezetbarát infrastruktúrával, zero-waste kezdeményezésekkel, zöld közlekedési megoldásokkal és mobil kulacstöltő állomásokkal tettük zöldebbé az élményt. Az ingyenesen látogatható rendezvény több mint 65 000 főt vonzott, és több mint 100 000 közösségi média-interakciót, valamint milliós stream-nézettséget generált.

Mi jelentette a legnagyobb kihívást a megvalósítás során?

Magyarországon ehhez hasonló, de kisebb léptékű eseményt utoljára 2019-ben rendeztek, így nem rendelkeztünk releváns benchmarkkal, a várható nézőszámot is nehéz volt előre kalkulálni. Komoly kihívást jelentett az is, hogy minden sportág eltérő infrastruktúrát és logisztikai megoldásokat igényelt. Például a skate versenyhez a helyszínen kellett speciális betonpályát önteni. További kritikus szempont volt a városi sportokra jellemző fokozott balesetveszély, amire az egészségügyi csapatunkat kellett felkészíteni.

Az újszerű, komplex esemény egyszerre volt világszínvonalú sportverseny és városi fesztivál, így a szervezése komoly, de inspiráló kihívás elé állította ügynökségünket.

Milyen érzés volt, hogy ilyen sok díjat sikerült elhozni a versenyről?

Az, hogy a nemzetközi szakma nyolc díjjal ismerte el a Visual Europe Grouppal közös munkáinkat egy rendkívül erős mezőnyben, egyszerre fantasztikus büszkeség és komoly motiváció a folytatásra. A díjak arra ösztönöznek bennünket, hogy továbbra is törekedjünk a szakmai kiválóságra és az innovatív megoldásokra.

Mivel tudott a Lounge igazán kitűnni a mezőnyből?

Büszkék vagyunk rá, hogy a Lounge neve már ismerősen cseng a zsűrinek – 2019 óta minden évben kiemelkedőnek ítélték meg munkáinkat különböző kategóriákban. Úgy gondoljuk, már van egyfajta elvárás irányunkban, hogy mindig valami újat mutassunk, legyen szó fenntarthatósági megoldásokról, vagy innovatív közönségélményről.

Az Olimpiai Kvalifikációs Sorozat sikere abban az élményközpontú közvetlenségben rejlett, amit a közönségprogramokkal sikerült megvalósítanunk, miközben egy világszinten is jegyzett olimpiai kvalifikációs versenyt rendeztünk.

Miből lehetett tanulni a projekt során?

Már maga a szervezés is rendkívül tanulságos volt. A munkát az IOC (Nemzetközi Olimpiai Bizottság) elvárásai szerint végeztük, miközben figyelembe kellett vennünk a négy sportág hazai és nemzetközi szövetségeinek igényeit is.

Beleláthattunk a nemzetközi sportdiplomácia bonyolult szabályrendszerébe, és szigorú elvárások szerinti eseményt ötvöztük kreatív elemekkel egy városi fesztivál keretében.

Tervben vannak hasonló projektek a következő időszakban is?

Magyarország évről évre több nemzetközi sporteseménynek ad otthont, így az elkövetkező időszakban is várhatóak hasonló volumenű projektek. Idén már túl vagyunk egy sikeres Tour de Hongrie kerékpárversenyen, május 31. és június 1. között szerveztük a női kézilabda Bajnokok Ligája Final4 eseményét, és készülünk a júniusi Judo Világbajnokságra is.

Az év hátralévő részében még több izgalmas esemény várható, például a FIM MotoGP gyorsasági motoros világbajnokság, vagy a Gyulai István Memorial Atlétikai Verseny. A sporteseményeken túl dolgozunk az idei Szent István Napi rendezvénysorozaton is, ami magában foglalja Európa legnagyobb tűzijátékát a Duna budapesti szakaszán 5 km hosszan és emellett közel 20 városi fesztivál jellegű eseményt is.