Ünnepélyes díjátadón hirdette ki a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) a PREXA (PR Excellence Awards) versenyének nyerteseit. Ismét a Noguchi lett az év ügynöksége, és a fődíjat is a Noguchi nyerte el a McDonalds számára készített Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon című kampánnyal.
A Pullman Budapest-ben, teltházas rendezvényen hirdette ki az MPRSZ az ország legszigorúbb PR-szakmai díjának idei győzteseit. Az idén öt éves PREXA versenyre rekordszámú, 97 nevezés érkezett 15 iparágban és 13 kategóriában. Közülük választotta ki a húsz fős előzsűri a döntőbe jutott 62 pályaművet.
A fődíjat a Noguchi nyerte a Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon című kampánnyal, és ismét a Noguchi lett Az év ügynöksége is. A Nemzetközi kategória nyertese a Mediator lett Retailored Chances kampányával, és az ezüstöt is a Mediator hozta el a Refuse Cup – NO means NO! kampánnyal. A Nemzetközi kategória bronz díját az Uniomedia kapta a CIB Bank: WHERE I’M IN MY PLACE! programért.
Két Különdíjat osztottak ki, az egyiket az SOS Gyermekfalvak kapta Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem kampányért, a másikat az ELTE Informatikai Kara STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozóprogramért. Utóbbi arany díjat is kapott a Társadalmi kommunikáció kategóriában. A Storytelling kategória első helyét az AMC Networks International, a PR vezérelt integrált kampány arany díját az Erste szerezte meg.
A zsűri idén is nagyon szigorú volt, több kategóriában egyáltalán nem osztottak díjat. Minden pályázat shortlisten maradt az Általános hírnévmenedzsment kategóriában, de az Az iparági kategóriákban a Művészet, az Építőipar, a Pénzügy, a Technológia, aProfesszionális szolgáltató, az Egyház és a Non-profit kategóriákban nem osztottakaranyat, az Egészségügy és a Turizmus kategóriákban a Noguchi diadalmaskodott, az FMCG kategóriában a Next9 nyert. Az Év Fiatal PR-szakembere díjat három kategóriában is átadták. Vállalati kategóriában Vorigin Dóra, a BioTechUSA PR és corporate communications team leadje, ügynökségikategóriában Adravecz-Laufer Flóra, a Noguchi ügyféligazgatója, szabadúszó kategóriában pedig Belayane Najoua nyert.
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke és Földes Veronika , a szervezet főtitkára a díjátadón köszöntötték a korábbi elnökség tagjait, akik segítségével megújult és nevet váltott a szövetség díja. Az elnök kiemelte, az elmúlt évek fejlesztéseinek következménye, hogy van egy önálló, nemzetközi zsűri által értékelt pályázati elem, az élő zsűrizés nem csak a díjak értékelését szolgálja, hanem szakmai, tudásmegosztó eseményként is működik. Fontos, tudatos törekvés, hogy a főzsűriben minden évben szerepet kapjon szakújságíró és egy társszakmai vezető is.
Szövetségként felelősségünk a szakmai párbeszéd elősegítése, az évek alatt a visszajelzések, többnyire konstruktív javaslatok hatására számos ponton fejlődött pályázatunk kiírása. A tavalyi, inkább kritikus hangulatú díjátadó hatására olyan beszélgetés-sorozat indult el, amiben megvitattuk a PR-szakma, illetve az ügyfél-ügynökség viszony kihívásait. Úgy látjuk, ezt a nyitottságot, konszenzusteremtési szándékot értékelték az ügynökségek és a megbízók is, ami közrejátszhatott a rekordszámú nevezésben is
– mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A díjazottak
- Év ügynöksége: Noguchi
- Különdíj: SOS Gyermekfalvak: Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem
- Különdíj: ELTE Informatikai Kar: STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program
Nemzetközi kategória
- Arany: Mediator – Refuse Cup – NO means NO!
- Ezüst: Mediator – Retailored Chances
- Bronz: Uniomedia – CIB Bank: WHERE I’M IN MY PLACE!
Issuemanagement / Specifikus hírnévmenedzsment
- Ezüst: Well PR: LEGO* villamos
- Bronz: Bosch x Richter Innovátorok Napja
Storytelling
- Arany: AMC Networks International – Central and Northern Europe (Sport TV): Nézd úgy a foci BL-t, ahogy eddig!
- Ezüst: Open Communications Kft.: DIACONIA – Formába öntött érték
- Bronz: Next9 Communications: Kortyolj bele a sörtörténelembe! – Dreher Sörmúzeum 45 éves jubileumi kampány
PR vezérelt integrált kampány
- Arany: Erste: Cserebere az erdőben – szerethető pénzügyi edukáció
- Arany: Noguchi: Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon
- Ezüst: Mediator: Sorsfordító szálak
Belső Kommunikáció
- Bronz: Noguchi: A 170 éves Dreher Sörgyárak employer branding stratégiája
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése
- Arany: ELTE Informatikai Kar: STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program
- Ezüst: Noguchi: Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem – az online térben is
- Ezüst: SOS Gyermekfalvak: Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem
Pro-bono
- Bronz: Noguchi: Shanco – Dizájntáska egy jobb életért
Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok
- Bronz: ACG: Random Mozikaland
Egészségügy
- Arany: Noguchi: Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem – az online térben is
Művészet, kultúra
- Bronz: Próbakő: A dal érték – Dalszerzők napja 2024
Építőipar, ingatlan
- Bronz: KNK PR & MÉDIA: A dunai cápa
Pénzügy, bank, biztosítás
- Ezüst: Noguchi: Mindenki lesz nyugdíjas
- Bronz: Uniomedia Communications: CIB Bank: HELYEMEN VAGYOK!
Turizmus
- Arany: Noguchi: Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon
- Bronz: Esküdt Judit (Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest): Modern Gresham Kör
FMCG
- Arany: Next9 Communications: ABSOLUT WARHOL – Az ABSOLUT pop-art fúziója Budapesten
- Arany: Uniomedia Zrt.: A szurkolás a levegőben kezdődik
Non-profit, civil szféra
- Bronz: Noguchi: Shanco – Dizájntáska egy jobb életért
Technológia, Telekommunikáció, IT
- Ezüst: Noguchi: Nekem like, neked sértés – az első magyar emoji körkép
Professzionális szolgáltató
- Ezüst: Noguchi: Az emberi oldal a kisgyermekes munkavállalókért
Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények
- Bronz: SaltComm Branding & PR Kft.: Hol élnek a 21. századi lovagok?
A shortlistesek itt tekinthetők meg, korábban pedig beszámoltunk a tavalyi díjazottakról is.