A döntős pályázók május 15-én mutathatták be kampányaikat a tízfős főzsűrinek. A nemzetközi kategóriában beérkezett pályamunkákat egy nemzetközi zsűri értékelte.

Ünnepélyes díjátadón hirdette ki a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) a PREXA (PR Excellence  Awards) versenyének nyerteseit. Ismét a Noguchi lett az év ügynöksége, és a fődíjat is a Noguchi nyerte el a McDonalds számára készített Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon című kampánnyal.

A Pullman Budapest-ben, teltházas rendezvényen hirdette ki az MPRSZ az ország legszigorúbb PR-szakmai díjának idei győzteseit. Az idén öt éves PREXA versenyre  rekordszámú, 97 nevezés érkezett 15 iparágban és 13 kategóriában. Közülük választotta  ki a húsz fős előzsűri a döntőbe jutott 62 pályaművet.

A fődíjat a Noguchi nyerte a Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon című kampánnyal, és ismét a Noguchi lett Az év ügynöksége is. A Nemzetközi kategória nyertese a Mediator lett Retailored Chances kampányával, és az ezüstöt is a Mediator hozta el a Refuse Cup – NO means NO! kampánnyal. A Nemzetközi kategória bronz díját az Uniomedia kapta a CIB Bank: WHERE I’M IN MY  PLACE! programért.

Két Különdíjat osztottak ki, az egyiket az SOS Gyermekfalvak kapta Egyedül – akiket  nem vesznek fel sosem kampányért, a másikat az ELTE Informatikai Kara STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozóprogramért. Utóbbi arany díjat is kapott a Társadalmi kommunikáció kategóriában. A Storytelling kategória első helyét az AMC Networks International, a PR vezérelt integrált  kampány arany díját az Erste szerezte meg.

A zsűri idén is nagyon szigorú volt, több kategóriában egyáltalán nem osztottak díjat. Minden pályázat shortlisten maradt az Általános hírnévmenedzsment kategóriában, de az Az iparági kategóriákban a Művészet, az Építőipar, a Pénzügy, a Technológia, aProfesszionális szolgáltató, az Egyház és a Non-profit kategóriákban nem osztottakaranyat, az Egészségügy és a Turizmus kategóriákban a Noguchi diadalmaskodott, az  FMCG kategóriában a Next9 nyert. Az Év Fiatal PR-szakembere díjat három kategóriában is átadták. Vállalati kategóriában Vorigin Dóra, a BioTechUSA PR és corporate communications team leadje, ügynökségikategóriában Adravecz-Laufer Flóra, a Noguchi ügyféligazgatója, szabadúszó kategóriában pedig Belayane Najoua nyert.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke és Földes Veronika , a szervezet főtitkára a díjátadón köszöntötték a korábbi elnökség tagjait, akik segítségével megújult és nevet váltott a szövetség díja. Az elnök kiemelte, az elmúlt évek fejlesztéseinek következménye, hogy van egy önálló, nemzetközi zsűri által értékelt pályázati elem, az élő zsűrizés nem csak a díjak értékelését szolgálja, hanem szakmai, tudásmegosztó eseményként is működik. Fontos, tudatos törekvés, hogy a főzsűriben minden évben szerepet kapjon szakújságíró és egy társszakmai vezető is.

Szövetségként felelősségünk a szakmai párbeszéd elősegítése, az évek alatt a visszajelzések, többnyire konstruktív javaslatok hatására számos ponton fejlődött pályázatunk kiírása. A tavalyi, inkább kritikus hangulatú díjátadó hatására olyan beszélgetés-sorozat indult el, amiben megvitattuk a PR-szakma, illetve az ügyfél-ügynökség viszony kihívásait. Úgy látjuk, ezt a nyitottságot, konszenzusteremtési szándékot értékelték az ügynökségek és a megbízók is, ami közrejátszhatott a rekordszámú nevezésben is

– mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

A díjazottak

  • Év ügynöksége: Noguchi
  • Különdíj: SOS Gyermekfalvak: Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem
  • Különdíj: ELTE Informatikai Kar: STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program

Nemzetközi kategória

  • Arany: Mediator – Refuse Cup – NO means NO!
  • Ezüst: Mediator – Retailored Chances
  • Bronz: Uniomedia – CIB Bank: WHERE I’M IN MY PLACE!

Issuemanagement / Specifikus hírnévmenedzsment

  • Ezüst: Well PR: LEGO* villamos
  • Bronz: Bosch x Richter Innovátorok Napja

Storytelling

  • Arany: AMC Networks International – Central and Northern Europe (Sport TV): Nézd úgy a foci BL-t, ahogy eddig!
  • Ezüst: Open Communications Kft.: DIACONIA – Formába öntött érték
  • Bronz: Next9 Communications: Kortyolj bele a sörtörténelembe! – Dreher Sörmúzeum 45 éves jubileumi kampány

PR vezérelt integrált kampány

  • Arany: Erste: Cserebere az erdőben – szerethető pénzügyi edukáció
  • Arany: Noguchi: Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon
  • Ezüst: Mediator: Sorsfordító szálak

Belső Kommunikáció

  • Bronz: Noguchi: A 170 éves Dreher Sörgyárak employer branding stratégiája

Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése

  • Arany: ELTE Informatikai Kar: STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program
  • Ezüst: Noguchi: Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem – az online térben is
  • Ezüst: SOS Gyermekfalvak: Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem

Pro-bono

  • Bronz: Noguchi: Shanco – Dizájntáska egy jobb életért

Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok

  • Bronz: ACG: Random Mozikaland

Egészségügy

  • Arany: Noguchi: Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem – az online térben is

Művészet, kultúra

  • Bronz: Próbakő: A dal érték – Dalszerzők napja 2024

Építőipar, ingatlan

  • Bronz: KNK PR & MÉDIA: A dunai cápa

Pénzügy, bank, biztosítás

  • Ezüst: Noguchi: Mindenki lesz nyugdíjas
  • Bronz: Uniomedia Communications: CIB Bank: HELYEMEN VAGYOK!

Turizmus

  • Arany: Noguchi: Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon
  • Bronz: Esküdt Judit (Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest): Modern Gresham Kör

FMCG

  • Arany: Next9 Communications: ABSOLUT WARHOL – Az ABSOLUT pop-art fúziója Budapesten
  • Arany: Uniomedia Zrt.: A szurkolás a levegőben kezdődik

Non-profit, civil szféra

  • Bronz: Noguchi: Shanco – Dizájntáska egy jobb életért

Technológia, Telekommunikáció, IT

  • Ezüst: Noguchi: Nekem like, neked sértés – az első magyar emoji körkép

Professzionális szolgáltató

  • Ezüst: Noguchi: Az emberi oldal a kisgyermekes munkavállalókért

Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények

  • Bronz: SaltComm Branding & PR Kft.: Hol élnek a 21. századi lovagok?

A shortlistesek itt tekinthetők meg, korábban pedig beszámoltunk a tavalyi díjazottakról is.