Az Effie Awards Europe 2025 zsűrijében magyar szakemberek is rekordszámban kaptak helyet, miután a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) – a hazai Effie társszervezője az IAA Hungary (International Advertising Association) mellett – 2025. januárjában csatlakozott az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségéhez (EACA). A MAKSZ nemzetközi tagsága új lehetőségeket nyitott meg a hazai szakma előtt, így idén már 13 kiemelkedő szakember vehet részt Európa egyik legrangosabb hatékonysági versenyének zsűrijében.
Az iparág által elismert szakemberekre az a fontos feladat hárul, hogy kiválasszák Európa leghatékonyabb és legnagyobb hatású marketingkampányait.
A magyar zsűritagok:
- Kisházi Anna– Eckes-Granini Group Hungary
- Dankó Bence – Mediator
- Major Helga – Publicis Groupe Hungary
- Wagner Zsófia – Bold Ideas
- Balogh Timea – Magyar Telekom
- Csurgó Brigitta – Mito Creative
- Havasi Zoltán – Wavemaker
- Csapó Janka – Lego
- Aniot Dávid – McDonald's Magyarország
- Bognár Tamás – Porsche Hungária
- Néz Kata – Omnicom Media Group Hungary
- Moldván Ákos – One
- Halász Éva – ACG
A 2025-ös Effie Awards Europe zsűrijének társelnökei Barbara Sala, a Coca-Cola Senior Connections Director-a, valamint Sven Huberts, a Dentsu President of Global Experience & Innovation-e lesznek. A 2025- ös Effie Europe zsűrije több mint 200 iparági szakembert von be 25 európai országból.
A pályaműveket négy kulcskritérium alapján értékelik:
- Kihívás, Kontextus és Célkitűzések
- Insightok és Stratégiai Ötlet
- A stratégia és ötlet megvalósítása
- Eredmények
A nevezési időszak június 4-én indul. 3 főkategóriában lehet pályázatokat benyújtani:
- Multi-market categories (legalább 2 országban futtatott kampányok),
- Positive change single market,
- Best of Europe (a hazai versenyen Arany vagy Platina Effie-t nyert kampányok).
Már 2024-ben is volt magyar vonatkozása a versenynek, mert a 2023-as hazai Platina és Arany Effie-k után az EuroEffie-n Bronz Effie-vel ismerték el a a LEGO Hungária és a Red Lemon Media ügynökség közös munkáját, a LEGO Oroszlánt a Brand Experience kategóriában.
Az Effie Awards Europe versenyt az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) szervezi, a Kantar (mint stratégiai insight partner), a Google, az ACT Responsible és az Ad Net Zero együttműködésével.