Európa leghatékonyabb és legnagyobb hatású marketingkampányait kell kiválasztania a zsűritagoknak.

Az Effie Awards Europe 2025 zsűrijében magyar szakemberek is rekordszámban kaptak helyet, miután a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) – a hazai Effie társszervezője az IAA Hungary (International Advertising Association) mellett – 2025. januárjában csatlakozott az Európai  Kommunikációs Ügynökségek Szövetségéhez (EACA). A MAKSZ nemzetközi tagsága új lehetőségeket nyitott meg a hazai szakma előtt, így idén már 13 kiemelkedő szakember vehet részt Európa egyik legrangosabb hatékonysági versenyének zsűrijében.

Az iparág által elismert szakemberekre az a fontos feladat hárul, hogy kiválasszák Európa leghatékonyabb és legnagyobb hatású marketingkampányait.

A magyar zsűritagok:

  • Kisházi Anna– Eckes-Granini Group Hungary
  • Dankó Bence – Mediator
  • Major Helga – Publicis Groupe Hungary
  • Wagner Zsófia – Bold Ideas
  • Balogh Timea – Magyar Telekom
  • Csurgó Brigitta – Mito Creative
  • Havasi Zoltán – Wavemaker
  • Csapó Janka – Lego
  • Aniot Dávid – McDonald's Magyarország
  • Bognár Tamás – Porsche Hungária
  • Néz Kata – Omnicom Media Group Hungary
  • Moldván Ákos – One
  • Halász Éva – ACG

A 2025-ös Effie Awards Europe zsűrijének társelnökei Barbara Sala, a Coca-Cola Senior Connections  Director-a, valamint Sven Huberts, a Dentsu President of Global Experience & Innovation-e lesznek. A 2025- ös Effie Europe zsűrije több mint 200 iparági szakembert von be 25 európai országból.

A pályaműveket  négy kulcskritérium alapján értékelik:

  • Kihívás, Kontextus és Célkitűzések
  • Insightok és Stratégiai Ötlet
  • stratégia és ötlet megvalósítása
  • Eredmények

A nevezési időszak június 4-én indul. 3 főkategóriában lehet pályázatokat benyújtani:

  • Multi-market categories (legalább 2 országban futtatott kampányok),
  • Positive change single market,
  • Best of Europe (a hazai versenyen Arany vagy Platina Effie-t nyert kampányok).

Már 2024-ben is volt magyar vonatkozása a versenynek, mert a 2023-as hazai Platina és Arany Effie-k után  az EuroEffie-n Bronz Effie-vel ismerték el a a LEGO Hungária és a Red Lemon Media ügynökség  közös  munkáját, a LEGO Oroszlánt a Brand Experience kategóriában.

Az Effie Awards Europe versenyt az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) szervezi, a Kantar (mint stratégiai insight partner), a Google, az ACT Responsible és az Ad Net Zero együttműködésével.