Az európai marketingszövetségeket, köztük a Magyar Marketing Szövetséget is tömörítő European Marketing Confederation (EMC) kezdeményezésére május 27-én, Philip Kotler nagyhatású amerikai marketingszakember születésnapján ünnepli a világ a Nemzetközi Marketing Napot.
A hagyományteremtő ünnepsorozat 2023-ban indult útjára. Célja, hogy erősítse a szakma iránti büszkeséget, és arra ösztönözze a világ marketingközösségeit, hogy különféle kezdeményezésekkel csatlakozzanak az ünnepléshez: meséljenek személyes marketingtörténeteket a közösségi médiában, szervezzenek nemzeti eseményeket, formális vagy informális céges rendezvényeket, képzéseket, oktatási kezdeményezéseket – és terjesszék a hírét a Nemzetközi Marketing Napnak. A nemzetközi szaktudás elismerése és az aktuális trendek megosztása jól illeszkedik a Magyar Marketing Szövetség által zászlóra tűzött go international stratégiához is.
A kor kihívása kettős természetű, egyrészt modernizálni kell a hagyományos márkamenedzsmentet, másrészt ki kell építeni a képességet az adatvezérelt ügyfélkapcsolatok kezelésére. Az adatok és az AI eszközök felhasználásával olyan testreszabott megoldásokat tudunk nyújtani, amelyek egyénenként szolgálják ki a fogyasztókat. Ez a megközelítés arra készteti a cégeket, hogy minden egyes ügyfélre önálló piaci szegmensként tekintsenek, és ennek megfelelően személyre szabott marketing- és szolgáltatási megoldásokat kínáljanak
– fogalmazott Dr. Ralf Strauss, a European Marketing Confederation elnöke.
Mindezeknek az is hazai aktualitást kölcsönöz, hogy éppen az AI és a márkamenedzsment találkozása adja a fő témáját a Marketing Summit Budapestnek is, melyet idén szeptember 18-án rendeznek meg a MÜPA-ban.
A Nemzetközi Marketing Naphoz kapcsolódó kezdeményezések egyik kiemelt pillanata a rangos Lifetime Achievement Award for Marketing díj átadása, amellyel egy, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai munkásságot ismernek el. Az idei győztest május 23-án jelentették be a European Marketing Confederation igazgatótanácsának dublini ülésén.
A díjat dr. Byron Sharp, elismert marketingszakember és szerző nyerte el. Ez a rangos elismerés dr. Sharp kiemelkedő hozzájárulását méltatja a marketingszakmához, különös tekintettel úttörő kutatásaira és a How Brands Grow című művére.
Dr. Byron Sharp az egyik legmeghatározóbb alakja annak az irányzatnak, amely a marketinget empirikusabbá, tudományosabbá teszi. A Budapesti Gazdasági Egyetem marketing mesterszakának vezetőjeként jó szívvel ajánlom hallgatóimnak a könyveit. Munkásságát széles körű elismerés övezi mind a tudományos, mind a szakmai közösségben – ezért is támogatta teljes mellszélességgel a Magyar Marketing Szövetség a jelölését
– emelte ki dr. Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség nemzetközi kapcsolatokért és edukációért felelős alelnöke.