Az új, fiatal tehetségek bevonzására az IKEA alkalmazta a "think out of the box" megközelítést.

A brit IKEA a múlt héten indította el „Karrierek másként” nevű kampányát, amelynek célja, hogy a vállalat korábbi stratégiáját tovább fejlesztve egy új szintre emelje employer branding aktivitását. A svéd bútoráruház egyik fő célja, hogy a fiatalabb generációkat is magához vonzza – leendő munkavállalóként.

Az új trendek új megoldásokat kívánnak

Az IKEA szórakoztató módon igyekszik a legfiatalabbakkal is megismertetni a vállalatot. Ennek egyik lépéseként egy virtuális boltot hoztak létre a népszerű Roblox videójátékban, ahol a játékosok fizetett pozíciókra is jelentkezhetnek.

A június 24-én induló „The Co-Worker Game" során a játékosok megtapasztalhatják, milyen az IKEA-nál dolgozni a virtuális világban. Korlátozott számú fizetett pozíció érhető el, amelyekre június 16-ig lehet jelentkezni. Sikeres felvétel esetén a munkavállalók az online térben tapasztalhatják meg az IKEA karrierlehetőségeit: munkájuk minősége például előléptetést is eredményezhet, akárcsak a valóságban. A jelentkezés feltétele a betöltött 18. életév, valamint hogy a játékos az Egyesült Királyság vagy Írország állampolgára legyen.

„Izgatottan indítjuk el a fizetett munkát a Robloxban, hogy bemutassuk, miért más nálunk a karrierépítés. Az IKEA filozófiájában nincs meghatározott karrierút. Munkatársaink szerepet válthatnak, osztályokat cserélhetnek – a játékban és a valóságban egyaránt” – mondta el Darren Taylor a vállalat emberi erőforrás- és kultúramenedzsere.

Az employer branding megkerülhetetlen

Az IKEA hazánkban is vitt véghez nagyszabású employer branding kampányt soroksári áruházuk 2017-es nyitását megelőzően. Akkor a kampány középpontjában a már meglévő dolgozók tapasztalatai álltak – plakátokon és online is arról meséltek, miért szeretnek az áruházban dolgozni. A toborzás pedig sikerrel zárult, hiszen a meghirdetett pozíciók szinte mindegyikét be is töltötték.

A munkáltatói márkaépítés az utóbbi években egyre fontosabb szerepet kapott a vállalatok stratégiájában. A tehetségek vonzása és megtartása, a munkavállalói elkötelezettség és motiváció növelése, valamint a pozitív vállalati kultúra mind olyan területek, amelyek nélkülözhetetlenek a cégek versenyképességének biztosításában. Az alacsony fluktuáció és a munkaerő megtartása ugyanis komoly versenyelőnyt jelent.

(Nyitókép: Getty Images Hungary)

Címkék