A legtöbb emberrel valószínűleg előfordult már, hogy látott egy tetszetős ruhát, szettet, kiegészítőt vagy tárgyat a képernyőn, és úgy érezte, neki is kell egy hasonló. A Netflix és a Google együttműködése erre az igényre alapozva teremthet új trendet.

A streaming-platformok és a filmek már jó ideje alakítják az ízlésünket: úti célokat, stílusokat, tárgyakat, gesztusokat vagy akár viselkedésformákat tesznek divatossá és beszédtémává. Miután pedig trendet teremtettek, egyre inkább ki is szolgálják az igényeket. Legutóbb a Netflix és a Google együttműködése vetett új hullámokat az állóvíznek egyébként sem nevezhető reklámpiacon.

Filmből öltözködni

A kulcs a Google Lens alkalmazás, amellyel többek között növényeket, állatokat vagy épületeket azonosíthatunk, szöveget fordíthatunk, egyenleteket oldhatunk meg - és különböző termékeket is találhatunk, akár egy képernyőfotó segítségével.

Most az Emily Párizsban című sorozat Netflixen futó negyedik évadának segítségével hívja fel a figyelmet erre az opcióra a két cég, amely a film kapcsán lépett partnerségre. Ha a nézők a mobiljukon megnyitják a Google Lenst és a képernyőre irányítják, lefotózhatják Emily valamelyik öltözékét, és ugyanolyan vagy hasonló ruhákat találhatnak a neten.

Hódít a szórakoztató vásárlás

Ez a lehetőség az egyik legújabb ötlet az élményvásárlást támogató megoldások sorában. Online és offline is egyre nagyobb teret nyer a retailtainment koncepciója, amely a vásárlás mellé egyéb szórakoztató elemeket kínál, például játékokat, virtuális valóságot vagy a mesterséges intelligencia segítségét. A filmes vásárlás pedig többek között azzal az ígérettel kecsegtet, hogy a néző is egy kicsit része lehet a képernyőn látott világnak vagy a saját valóságába integrálhatja azt egy-egy tárgy segítségével.

Ez az igény jól illeszkedik abba a trendbe, amit a TikTok is leírt az idei jelentésében: az emberek a nem mindig a legidillibb arcát mutató valóság átalakításának lehetőségeit is keresik az online vásárlásban. És hogy a kép teljes legyen, a Netflix Tudum című magazinja még Emily-féle divatinspirációval is szolgál.

Új reklámformátumok

A Netflix hirdetéses opciójára előfizetők emellett több más reklámformával is találkozhatnak a platformon a filmhez kapcsolódva. Például olyan hirdetésekkel, amelyek akkor ugranak fel, ha megállítják a filmet. A reklámokban szintén felbukkannak a Google Lens segítségével beolvasható képek, amelyek egyből egy vásárlási oldalra irányítják a nézőket.

Ezek a szünetben felbukkanó hirdetések vagyis „pause ad“-ek szintén a streamerek újonnan bevezetett reklámformátumai közé tartoznak, amelyek hatékonyak, ugyanakkor kevésbé zavaróak, mintha a film folyamatát szakítanák meg. Az Amazon és a Netflix is az idén kezdte használni őket, a streaming-platformok újításai pedig utat mutathatnak akár más videós hirdetési megoldásokhoz is.

Címkék